• Ik was even opzoek naar stellingen en toen kwam ik dit tegen, en eigenlijk ben ik wel benieuwd naar jullie antwoord.

    (Ik plaats 'm nu maar hier, omdat hij 'n beetje te lang is voor het normale stellingen subforum.)

    Je loopt door de jungle, en komt dan de hoofdman van een stam tegen, die je meeneemt naar zijn hut. In de hut gekomen zie je dat er 5 gevangen zijn. De hoofdman haalt een pistool tevoorschijn, en geeft deze aan je. Dan stelt hij je voor de volgende keuze. Je bent vrij om te gaan, maar als je de deur uit loopt zal hij alle 5 gevangenen neerschieten. Dan ben jij weg, maar zijn de 5 gevangenen dood. Of je kiest er voor om met het pistool dat je kreeg een van de gevangenen neer te schieten, en dan mag je samen met de 4 overgebleven gevangenen vertrekken. Elke andere handeling die je uitvoert zal tot je eigen dood en die van de gevangenen leiden. Wat kies je? En als je er voor kiest het pistool te gebruiken, wie schiet je dan neer? En oud iemand of een jonger iemand? Een man of een vrouw? Een wetenschapper of een putjesschepper? En waarom heeft de een meer recht om te leven dan de ander? En als je wegloopt, ben je dan schuldig aan de dood van 5 mensen?

    [ bericht aangepast op 15 april 2011 - 19:48 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    schiet die hoofdman neer? (:


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Nosferatu schreef:
    schiet die hoofdman neer? (:

    Da's niet echt een optie :')


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oke, hier moest ik even over nadenken, haha. Ik zou voor weglopen gaan, anders zou je moeten kiezen, kiezen welk iemand het leven niet waard is en sowieso weet je dan al dat elke andere handeling tot dood zal leiden. Dan maar in 1 keer. Denk ik dan toch.. ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, haha.

    haha idd die hoofdman neerschieten xd


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik zou vragen aan de gevangenen of ze in een rondje om me heen zouden willen gaan staan, en dan met mijn ogen dicht rondjes draaien en dan stoppen. Degene waarnaar de pistool wijst, schiet ik neer en dan zijn ik en de andere 4 vrij..


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Exorcist schreef:
    (...)
    Da's niet echt een optie :')

    hmm, moed tonen is altijd beter dan de moed opgeven. Maar dit is idd een lastige keuze.


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    o_o

    Oké, ik zou dan mezelf neerschieten. Of wacht, dat is een andere handeling dan gaat iedereen dood. Dan schiet ik een van de andere neer, misschien gemeen maar dan overleef ik zelf. Ik zou dan de oudste persoon neerschieten, die heeft al het langste geleefd :$


    Trust me. I'm the doctor

    Dat is wel heel moeilijk, ik vind dat een putjesschepper en een wetenschapper even belangrijk zijn, want het zijn beide mensen en het is niet rechtvaardig een oud iemand te laten sterven voor een jong iemand. Ik zou mezelf wel opofferen, maar dan moet er nog een van die gevangenen dood en ik weet niet wie ik dan zou moeten kiezen.

    o wacht dat kan niet,
    shît dit is echt heel moeilijk;x

    [ bericht aangepast op 15 april 2011 - 19:54 ]


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Weglopen en niemand neer schieten. Dan ben je niet verantwoordelijk voor de dood van de gevangene. Als je één iemand neer schiet, ben je verantwoordelijk voor de dood van één iemand. (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik zou de oude mannelijke putjesschepper neerschieten.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Dumbledore schreef:
    Weglopen en niemand neer schieten. Dan ben je niet verantwoordelijk voor de dood van de gevangene. Als je één iemand neer schiet, ben je verantwoordelijk voor de dood van één iemand. (:


    maar dan is het wel zo dat de andere allemaal dood gaan, terwijl je iets had kunnen doen, je had 3 andere kúnnen redden. Ik zou niet kunnen leven met dat idee..


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Je maakt trouwens goeie forums (:


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Ik zou wel wat achtergrond informatie willen van de mensen die daar zitten. Dan pas zou ik het kunnen beslissen.
    Dit doet me trouwens aan iets denken dat we in de klas hebben gedaan, alleen dan iets anders :')
    maar het is wel heeel moeilijk om te kiezen :o


    As travars

    Dan zou ik voor een ouder iemand gaan, simpelweg omdat die al van het leven heeft genoten. Of ik zou voor een optie gaan dat ik zelf dood zou gaan, dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen.


    -

    Ik zou kijken naar wie het zwakste/oudste is in die groep ... Als ik echt geen andere keuze zou hebben, zou ik proberen de natuur te volgen en de zwakste te kiezen. Waarom vind ik moeilijk uit te leggen, maar dat zegt mijn gut instinct. (krul)

    [ bericht aangepast op 15 april 2011 - 19:58 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.