• Zwarte dood.



    De Zwarte Dood is de naam voor een epidemische ziekte die tussen 1346 en 1351 in Europa woedde en vele slachtoffers maakte, soms tientallen procenten van de bevolking. De epidemie kostte wereldwijd tussen de 75 en 100 miljoen mensen het leven. Meestal werd al aangenomen dat het hier de pest betrof, maar hierover bestond tot voor kort geen absolute zekerheid.


    London- 1348

    Dit verhaal gaat over de 16-jarige Tessa Yales. Zij en haar familie wonen in London, zó ook haar vriendje Emiel Triscott. Ze worden bedreigd door een ernstige ziekte dat heel Europa blijkt aantetasten. Duizenden mensen worden het slachtoffer van de ziekte. De mensen in London zijn bang dat het zelfde bij hun zal gebeuren. Hoe de ziekte in de wereld is gekomen is onbekend, maar de Christenen geloven er heilig in dat de Joden het water hebben vervuild om de Christenen uit te roeien. In dit verhaal wordt het leven van Tessa beschreven. Hoe zij omgaat met de situatie, wat er gebeurd met haar familie en vrienden en hoe haar liefde voor Emiel alleen nog maar sterker wordt wanneer blijkt dat Emiel slachtoffer zal worden van de Zwarte dood.

    Doen of niet doen?
    [Ps, ik heb geen hekel aan Christenen of Joden. In het echt kregen ook de Joden de schuld van deze pest.]

    [ bericht aangepast op 15 april 2011 - 15:09 ]


    Forever.

    Zeker doen!

    [ bericht aangepast op 15 april 2011 - 15:17 ]


    Fighting for peace is like fucking for virginity.

    Zo'n story is er al toch? :x
    Maar lijkt me wel leuk, zeker doen [;


    Sometimes it's best not to care.

    Wauw, heftig. Doen!


    1.25

    Inanimate schreef:
    Zo'n story is er al toch? :x
    Maar lijkt me wel leuk, zeker doen [;

    Dat zal best wel kunnen ja (:


    Forever.

    Wilshere schreef:
    Zeker doen!


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Wilshere schreef:
    Zeker doen!

    Ben het met Wilshere eens


    The way that you flip your hair gets me overwhelmed - One Direction, What Makes You Beautiful

    Leuk (;

    You used my name ;)


    Not all those who wander are lost.