Ik had vorig jaar een vriendin, laten we haar Els noemen. Ze was aardig en kon lief zijn maar had soms wat rare trekjes en viel op verkeerde jongens. Maar voor de rest leuke meid.
Dit jaar is ze veranderd. Ze is soms wel aardig maar komt aangeschoten op school aan, rookt, haalt slechte cijfers en schelt iedereen uit voor 'Kanker Homo/Hoer etc'. Tegen mij doet ze ook wel eens dom maar stuurt dan later berichtjes zoals; Wij beste dinnetjes voor altijd. Zucht.
Dan had ik dit jaar een andere vriendin gemaakt, laten we haar Anne noemen. Zij ging ook met Els om en had wel regelmatig ruzie. Zo erg dat er dus midden in de klas ze door Els keihard getreiterd werd. Ze kwam wel sterk op, een keer hadden klasgenoten het opgenomen voor Anne en Els was huilend naar huis gegaan. (Terwijl er alleen werd gezegt van; Dat zeg je toch niet!)
Ook heeft Anne een crush op een jongen en had het aan mij en Els toevertouwd. Els heeft het de hele school verteld en haar heel erg gepest ermee. Nu is de maat zeg maar vol, Anne wil dus tegen Els (en de 2 andere meiden die ook zo doen) zeggen dat ze de vriendschap wilt breken. Ze heeft dus aan mij gevraagd of ik dat ook ga doen.
Nu ben ik dus zo ingesteld dat ik niemand wil kwetsen. Als ik voor Els kies, gaat ze weer met haar oude vrienden om en blijf ik alleen bij dit 'messed-up' groepje. (Ik heb wel andere goede vrienden, maar die zitten in andere klas, en doen ander niveau). Als ik voor Anne kies, hoef ik niet meer met die meiden om te gaan, maar blijf ik dus met dat schuldgevoel leven en Els & haar vrienden mij haten. Want technisch gezien zou ik haar dan in de steek laten.
HELP ME!
P.S: Ik heb ergens een zwak voor Els, want als ze aardig doet merk ik dat ze gewoon die leuke meid zou kunnen blijven maar dat ze gewoon te stoer doet. Ook is ze erg gepest in het verleden.
Anne die wil graag met me omgaan, maar ze heeft zoiets van, ik wil het liefst bevriend blijven, maar ik wil echt niet meer met hun omgaan. Want anders blijf ik in de put. Dus ook zij baalt heel erg.
Ik moet over 2 uur bekend gaan maken wat het gaat worden. Wat moet ik doen?!
[ bericht aangepast op 14 april 2011 - 14:44 ]