Vanavond kwam ik daar binnen –nu ik bij mijn moeder op bezoek ben-, ik liep de gang door en zag haar al staan in woonkamer. Ik liep maar rustig op haar af, omdat het een waakhond blijft en het kon zijn dat ze me misschien niet meer herkende. Eerst begon ze te blaffen maar toen ik haar aankeek stopte ze ineens. Ik ging op mijn knieën zitten en langzaam kwam ze op me aflopen. Heel voorzichtig begon ze te snuffelen en normaal gezien had ze me herkend aan mijn stem, maar ik hoorde op dat moment dat ze nu helemaal doof en gedeeltelijk blind is door ouderdom dus, daar had ze me niet aan herkend. Zomaar ineens begon ze zachtjes te piepen, en hoe verder ze snuffelde, hoe harder ze begon te kwispelen en te janken. Toen ze er uiteindelijk zeker van was dat ik het écht was sprong ze bovenop me en heeft ze me de daarop volgende twee uur geen moment meer uit het oog verloren en helemaal bedolven onder de knuffels en kusjes. Ik heb nog nooit een hondje zo gelukkig uit haar ogen zien kijken. En die manier hoe ze begon te janken toe ze me herkende.. Het was zo mooi.. ik moest er gewoon bijna van huilen *__*. Het idee dat ik haar 3 hele jaren niet meer gezien heb en dat ze me, dan alsnog toch nog herkent. Dat was zo mooi <3.
[ bericht aangepast op 14 april 2011 - 0:59 ]
Wie du mir, so ich dir.