• namelijk deze zin:

    "Als onderdeel van het streven van het Vaticaan naar meer macht werden alle heidense symbolen systematisch geassocieerd met het kwaad, in de hoop zo de massa te bekeren naar het christendom."

    zou iemand hem willen uitleggen ik snap het niet helemaal?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    de kardinalen van het Vaticaan sloopten alles wat heidens was, door het 'het kwaad' hierdoor werden de mensen eigenlijk 'gedwongen' om in 'god' te geloven.

    De paus wilde zoveel mogelijk volgelingen, en nam hiervoor zijn eigen maatregelen, daar komt het op neer.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2011 - 20:35 ]

    Wat een lange zin o.O
    Ik snap hem niet, ook al heb ik hem al 20x doorgelezen..


    Me so good.

    Nou, de heidense symbolen worden als kwaad afgeschilderd en het christendom als goed, zodat mensen zich sneller zouden bekeren. Het Vaticaan wilde dus meer macht.
    Heidens is trouwens alles wat niet christelijk is in die tijd (:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2011 - 20:38 ]


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Het Vaticaan wilde meer macht hebben dan de koning. Een van de plannen waren de koning zelf bekeren. En alle 'heidenen' (niet, of anders-gelovigen zoals vikingen om maar iets geks te noemen. Of stammen die geloofden dat er een 'god' in een boom of beeld zat.) bekeren was de andere mogelijkheid. Hoe meer volgelingen, hoe meer macht. Dat was het doel van de Vaticaan.

    xSnoepjex schreef:
    Wat een lange zin o.O
    Ik snap hem niet, ook al heb ik hem al 20x doorgelezen..


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.