• Ik las ergens dat als je een webcam hebt, mensen die kunnen hacken en er dan doorheen kunnen kijken, ofzoiets.
    Klopt dat? &zoja hoe kun je voorkomen dat dat gebeurd?


    Me so good.

    Onzin, is niet mogelijk. Tenzij toegang hebben tot jou pc, dus in jou kamer kunnen komen en iets kunnen installeren.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2011 - 22:59 ]


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Nope, kan niet.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rickjuh schreef:
    Onzin, is niet mogelijk. Tenzij toegang hebben tot jou pc, dus in jou kamer kunnen komen en iets kunnen installeren.

    Ok, dat is best wel een opluchting xd
    Danku


    Me so good.

    En btw, als je je onzeker blijft voelen, trek je webcam uit je usb poort als je hem niet gebruikt of draai hem weg.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Rickjuh schreef:
    En btw, als je je onzeker blijft voelen, trek je webcam uit je usb poort als je hem niet gebruikt of draai hem weg.

    Ik weet niet of dit er ook onder valt, maar mijn vriend kan op mijn computer door zijn webcam kijken (op zijn eigen laptop). Zo heb ik met eigen ogen eens gezien dat zijn broertje achter zijn pc zat, terwijl ik aan de andere kant van het dorp was.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Daar ben ik ook best paranoide mee. Ik heb zo'n gaatje op m'n Mac en ben nog steeds als de dood dat iemand daar doorheen zou kunnen kijken O_o


    No growth of the heart is ever a waste

    Rickjuh schreef:
    En btw, als je je onzeker blijft voelen, trek je webcam uit je usb poort als je hem niet gebruikt of draai hem weg.

    Whut is een USB poort? -.-

    Maar die webcam zit d'r in (x
    Maar je zegt dat ik hem dan ook kan wegdoen, dus er kan wel wat gebeuren? O;


    Me so good.

    TheBoss schreef:
    Daar ben ik ook best paranoide mee. Ik heb zo'n gaatje op m'n Mac en ben nog steeds als de dood dat iemand daar doorheen zou kunnen kijken O_o

    O;
    Ik vergeet mijn laptop altijd dicht te doen, dus vandaar dat ik het wil weten xd


    Me so good.

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik weet niet of dit er ook onder valt, maar mijn vriend kan op mijn computer door zijn webcam kijken (op zijn eigen laptop). Zo heb ik met eigen ogen eens gezien dat zijn broertje achter zijn pc zat, terwijl ik aan de andere kant van het dorp was.


    Ja zijn eigen webcam, dat komt omdat zijn webcam een programma heeft waardoor je die webcam via het internet kunt benaderen voor beveiliging b.v. :] Maar dat kan echt niet zomaar op elke random webcam hoor :]


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Rickjuh schreef:
    (...)

    Ja zijn eigen webcam, dat komt omdat zijn webcam een programma heeft waardoor je die webcam via het internet kunt benaderen voor beveiliging b.v. :] Maar dat kan echt niet zomaar op elke random webcam hoor :]

    Nja, mijn vriend weet veel over computers. Hij opende toen ook word en 'chatte' toen met zijn broertje. Hij kon zijn broertje gewoon tegenwerken toen die een spelletje aan het spelen was.
    Nja, zoals je zegt, hij zal wel een speciaal programma hebben.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik weet zelf allang dat het niet kan, maar ik plak altijd een stukje tape op mn cam, gewoon voor het extra duidelijke gevoel dat niemand me kan zien:Y)


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Rickjuh schreef:
    Onzin, is niet mogelijk. Tenzij toegang hebben tot jou pc, dus in jou kamer kunnen komen en iets kunnen installeren.


    is het ook niet mogelijk van buitenaf Rick? Want als je bijv. een bestand stuurt met als vermomming zo'n nepbestand...? Daarom moet je ook letten op wat je accepteert om te ontvangen. :P


    Ligt and Darkness are both very different..

    Rickjuh schreef:
    En btw, als je je onzeker blijft voelen, trek je webcam uit je usb poort als je hem niet gebruikt of draai hem weg.

    ik heb hem voor de zekerheid altijd al weggedraaid :Y)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Daarom is de mijne niet aangesloten :')


    -

    Rickjuh schreef:
    En btw, als je je onzeker blijft voelen, trek je webcam uit je usb poort als je hem niet gebruikt of draai hem weg.

    Dat kan wel als je een losse wabcam hebt, maar die van mij zit in de laptop. O.o


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan