• Ja, vandaag kreeg ik de uitslag van het derde bloedonderzoek wat ik in de afgelopen anderhalve maand ondergaan ben. Er was al eerder bekend gemaakt dat ik in ieder geval geen Tuberculose had, maar wisten ze nog niet wat dan wel, vandaar het verdere onderzoek. Uit het bloed blijkt dus dat ik Menigokokkose heb (gehad). Dat is een van de ziektes waar je voor ingeënt wordt als baby.
    Wat is meningokokkose?
    Meningokokkose ofwel Meningokokkenziekte is een acute of subacute infectieziekte veroorzaakt door de bacterie Neisseria meningitidis. Kenmerkend zijn de ontsteking van de hersenvliezen en/of ruggenmergvliezen (nekkramp, meningitis) en/of een bloedvergiftiging (sepsis) (1)

    Er zijn verschillende soorten stammen van de Meningokok, waaronder A, B, C, Y en W135. Groep B en C komen het meest voor in Nederland.
    Symptomen treden op binnen twee tot zeven dagen na besmetting. De vroege tekenen en symptomen van meningokokkenmeningitis zijn aspecifiek en bestaan gewoonlijk uit algehele malaise (zich niet goed voelen), koorts en braken. Hoofdpijn, fotofobie (gevoeligheid voor licht), slaperigheid, verwarring en gewrichtspijn kunnen ook voorkomen. Als de patiënt sepsis heeft (bloedvergiftiging), kan zich een typische huiduitslag ontwikkelen, die zichtbaar blijft wanneer hier voorzichtig een glas op wordt geduwd. De ziekte kan zich erg snel ontwikkelen en de patiënt kan in coma raken. Bij jonge kinderen kunnen klassieke symptomen van de ziekte achterwege blijven bij het begin van de ziekte. Als een kind braakt, koorts heeft en prikkelbaar is, moet aan meningokokkenmeningitis gedacht worden. Het is belangrijk om meningokokken snel te diagnosticeren. Als er een vermoeden is van meningitis of sepsis, moet direct een arts worden gewaarschuwd. Als niemand beschikbaar is, moet de persoon naar het ziekenhuis worden gebracht en moet er zo snel mogelijk worden behandeld met antibiotica.


    Uit dit alles blijkt maar weer (alweer), dat ik dus wel degelijk ernstig ziek was en niemand me (zowel thuis als in het ziekenhuis) serieus nam :’D. In het ziekenhuis hebben ze me weggestuurd (in 3 ziekenhuizen zelfs) kun je nagaan dat ik gewoon in een coma had kunnen raken, aangezien ik al heel erg ziek was toen. Maar, ik ben gelukkig weer zo goed als helemaal gezond. Die nasty, pijnlijke en enge vlekken zijn weg en ik ben weer aan het werk. Volgende week nog een laatste bloed onderzoek om te kijken hoeveel en wat voor medicijnen ik dan nog nodig heb en dan ben ik er als het goed is helemaal vanaf.

    Iedereen bedankt voor de beterschapwensen en het (msn/quizlet)gezelschap de afgelopen weken, als ik jullie niet had gehad was ik waarschijnlijk op die momenten wel bijna doorgedraaid :’DD.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2011 - 23:04 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Whow. Je zou denken dat ze zoiets sneller zouden constateren met al die technologie en wetenschap waarmee ze pronken.

    In ieder geval is het goed da tje weer aan de beterhand bent en al terug aan het werken bent. =D


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Jezus Kirst, dat is wel heftig om te lezen! Helemaal dat er bij bijna geen enkel ziekenhuis aan Meningokokken wordt gedacht :/ Dat je gewoon niet serieus genomen wordt, lekker dan. Gelukkig is het nu over, ben blij te horen dat het weer goed met je gaat! Heb me wel zorgen gemaakt hoor...


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    lekker dan hoor

    het zit tussen je oren ga maar weer naar huis
    schandalig


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Maar hoe kan het dan dat je het hebt gehad als je ertegen bent ingeënt?

    Anyway, gelukkig is het bekend en bijna over (: Sommige doktoren zijn echt oelewappers :Y) We hadden zoals dat meisje op je Hyves zei gewoon House moeten importeren :p


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Gelukkig ben je er nog :9~


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Leprechaun schreef:
    Maar hoe kan het dan dat je het hebt gehad als je ertegen bent ingeënt?

    Anyway, gelukkig is het bekend en bijna over (: Sommige doktoren zijn echt oelewappers :Y) We hadden zoals dat meisje op je Hyves zei gewoon House moeten importeren :p

    Ik ben vroeger ook ingeënt voor kinkhoest, en dat heb ik ook gehad toen ik 10 was :x

    OT: Wat fijn dat alles weer goed gaat met je! (:


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Gelukkig maar dan! Maar echt, die dokters zouden zich moeten schamen, die jou weggestuurd hadden. niet normaal hoor. ö

    Anyways, ik ben blij dat je weer beter bent dan ;D


    Real friends are hard to find, but even harder to keep.

    SHADOWx schreef:
    Gelukkig maar dan! Maar echt, die dokters zouden zich moeten schamen, die jou weggestuurd hadden. niet normaal hoor. ö

    Anyways, ik ben blij dat je weer beter bent dan ;D


    Shoganai i ne~

    Dude? Je bent weggestuurd uit drié ziekenhuizen? ._.
    Oké, dat is gewoon erg.
    Maar ik ben blij dat het nu weer helemaal goed met je gaat, houden zo! :'D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen