Voornaam: Page.
Hele naam: Page Cassandra Delilah mcAnderson.
Bijnaam: Gewoon Page. Soms nageroepen met zinspelingen op het woord 'boek' of iets dergelijks.
Leeftijd: 14 jaar.
Jaar: vierde jaar.
Afdeling+Reden: Slytherin, omdat ze duistere gedachten heeft.
Uiterlijk: Dit meisje. Ze heeft donkerbruine haren, en is 1.70m lang. Ze is dun maar niet te dun, en ze draagt vaak een groene doek om haar hoofd om zichzelf te verbergen.
Karakter: Page lijkt een normaal meisje van 14 te zijn, maar dat is ze niet. Ze heeft een enorm minderwaardigheidscomplex en doet aan automutilatie (=zelfbeschadiging). Ze heeft donkere gedachten over hoe deze wereld in elkaar steekt en denkt dat alles en iedereen tegen haar is. Ze is depressief en heeft geen vrienden, iedereen vermijdt haar. Behalve Severus en een ander meisje. Ze komt uit een gezin met een altijd dronken vader die haar en haar moeder bedreigde en op een walgelijke manier misbruikte, en op haar 10e liep hij weg. Haar moeder en zij hebben sindsdien voor zichzelf gezorgd, maar alle vreselijke dingen die met Page zijn gebeurd draagt ze altijd met zich mee. En ergens, diep binnen in haar, is nog één laatste sprankje hoop dat ze ooit gelukkig zal zijn... Dat is voor haar de enige reden dat ze nog geen zelfmoord heeft gepleegd.
Toverstok: Een eikenhouten stok, met een kern van drakenbloed. 11,5 inches (ong. 28,5 cm) en niet erg flexibel.
Familie: Ze heeft alleen een moeder, die weliswaar voor haar door het vuur gaat maar Page heeft het niet zo breed thuis. Haar vader is weggelopen op haar 10e. Haar moeder was een Muggle(Dreuzel) maar haar vader was een tovenaar, de reden dat hij is weggelopen is dan ook omdat hij het niet meer kon verdragen dat zijn vrouw een Muggle was.
Verleden: Vanaf haar 6e moest Page allerlei vreselijke klusjes voor haar dronken vader oplappen, en ze heeft nooit leren lezen of schrijven. Toen hij er op haar 10e vandoor besloot te gaan, is Page langzaam opgebloeid en heeft haar moeder haar leren lezen en schrijven. Echter toen ze op Hogwarts kwam en besefte dat iedereen behalve zij altijd vrienden had gehad, voelde ze zich zo ongelukkig en eenzaam dat ze zich af heeft gesloten van alles en iedereen.
Toekomstdroom: Dat ooit iemand in haar leven ziet hoe slecht het met Page gaat en dat hij/zij haar zal helpen weer op het rechte pad te komen. Ze hoopt ooit gelukkig te worden, maar denkt dat de hele wereld tegen haar is.
Lievelingsvak: Waarzeggerij/Divination.
Stomste vak: Verzorging van Fabeldieren.
Angst: Dat ze steeds verder wegzakt in haar depressiviteit totdat er geen ontkomen meer aan is...
Bloed: Halfbloed.
Ik hoop dat je er iets mee kunt, het is misschien wat heftig maar ik had gewoon zin om dat te schrijven, denk ik. Ofzo.
This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.