In mijn vorige topic had ik verteld dat ik een opdracht voor Maatschappijleer had. Ik moet namelijk een politieke partij oprichten. Ik heb mijn standpunten en alles al, behalve een naam en slogan.
En ik dacht, omdat Quizlet zo creatief is, dat jullie me wel konden helpen :')
Mijn standpunten;
1. Op gevangenissen moet worden bezuinigd. Geen tv's, playstation's, sigaretten enzovoort, gevangenen kunnen een kamer delen en werken voor hun geld.
2. Het openbare vervoer moet goedkoper worden. Vooral treinen.
3. Gedeeltelijk/geheel arbeidsongeschikte personen, moeten een hogere uitkering krijgen als ze een bijdrage leveren aan de maatschappij. Ook verdienen ze meer een baan die minder fysiek belastend is. Op die manier kunnen ze op hun eigen manier geld verdienen, ook al zijn ze ziek.
4. Criminaliteit moet veel harder worden aangepakt.
5. Gepaste regels voor werknemers uit het buitenland, diegene die hier geld verdienen, maar niet in Nederland uitgeven. ( geld komt van nederland, maar wordt uitgegeven in een ander land).
Ik weet dat jullie dit helemaal niet boeiend vinden. Maar het cijfer dat ik nu krijg, is mijn laatste cijfer dat ik krijg voor dit vak. Hierna zal ik nooit meer Maatschappijleer hebben, en zal mijn cijfer voor dit vak op mijn schooldiploma staan. Dit is dus erg belangrijk voor mij en ik hoop dat jullie me willen helpen(krul)
[ bericht aangepast op 20 jan 2011 - 21:07 ]
We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.