• Ik heb net met mijn moeder overlegd over profielen en samen zijn we er dan toch uitgekomen dat het Cultuur&Maatschappij gaat worden voor mij. Het is het enige profiel dat mij ook maar een beetje aanspreekt en ik weet zeker dat ik het ga doen.
    Het probleem is dat mijn moeder, vader en broer allemaal hartstikke technisch zijn en mijn vader heeft me een tijdje geleden nog verplicht Natuur&Techniek te gaan kiezen. Hij vindt natuurkunde heel belangrijk en vindt dat je zonder dat vak niets kunt, maar ik ben het daar niet mee eens. Mijn moeder vindt dat ik hem zelf moet overtuigen en dat zij daar niet bij gaat helpen, maar nu is mijn vraag: hoe moet ik hem in hemelsnaam overtuigen?
    En welk profiel kiezen jullie of hebben jullie gekozen?


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    je hoeft hem helemaal niet te overtuigen, het is jouw keuze en jouwe alleen. Daar heeft je vader niks over te zeggen!
    Je moet doen wat jij kan en leuk vind, dit gaat om jouw toekomst!
    Hebben ze je op school niet verteld dat je ouders geen zeggenschap hebben over deze keuze?


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    je hoeft hem helemaal niet te overtuigen, het is jouw keuze en jouwe alleen. Daar heeft je vader niks over te zeggen!
    Je moet doen wat jij kan en leuk vind, dit gaat om jouw toekomst!
    Hebben ze je op school niet verteld dat je ouders geen zeggenschap hebben over deze keuze?


    Op mijn school dus wel. Mijn ouders moeten een handtekening onder het papiertje zetten dat ze het ermee eens zijn.
    Sowieso zou ik dan niet iedere avond ruzie met mijn vader willen.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Het is jouw keuze, jouw toekomst en jouw leven. Je vader mag je niet verplichten om Natuurkunde te kiezen. Haal er anders een decaan bij om je profielkeuze mee te overleggen in bijzijn van je ouders. Hij kan je vader misschien makkelijker overtuigen dan jij.
    Oh, en zonder Natuurkunde kun je een hele hoop. Rechten, de zorg, economie, Talen, Entertainment, enzovoort.
    Succes!


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik zou er met je mentor over gaan praten, en dan een gesprek hebben met je mentor en ouders erbij. Het is jouw toekomst, niet die van je vader. Ik heb ook geen natuurkunde gehad, en zit nu wel op het hbo. Het is dus niet alsof je zonder natuurkunde niets bereikt.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Ik heb C&M gedaan, daarvoor de sector techniek, daardoor ben ik blijven zitten, omdat het me absoluut niet lag, je moet doen waar jij je prettig bij voelt en je vader kan je niet verplichten wat jij de rest van je leven moet gaan doen.

    Het is jouw keuze en jij moet de vakkken gaan volgen. Dus het is belangrijk dat jij het interessant vind. En niet je vader!


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Mapangarapin schreef:
    (...)

    Op mijn school dus wel. Mijn ouders moeten een handtekening onder het papiertje zetten dat ze het ermee eens zijn.
    Sowieso zou ik dan niet iedere avond ruzie met mijn vader willen.

    Dan laat je alleen je moeder ondertekenen.
    Zeg tegen je vader dat je het anders niet red. Ik doe ook c&m,het kan best moeilijk zijn, het is echt geen makkelijk of minder profiel.
    Gewoon zeggen dat je c&m gaat doen en daar mee klaar.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 20:34 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dan tekent jouw moeder alleen je profiel-blaadje en je vader is het gewoon verplicht te ondertekenen. Hij heeft er niks over te zeggen. Stap anders naar je mentor en leg je situatie uit. Ik snap sowieso dat gedoe niet dat mensen het met hun ouders bespreken. Ik ging gewoon naar mijn ouders toe en zei dat ze moesten tekenen en dat ze geen reet te zeggen hadden.
    Jij bemoeit je immers toch ook niet met jouw vaders' baan?

    Ik heb trouwens ook C&M en mijn vader is ook hartstikke technisch opgevoed, hij had er geen problemen mee.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Ik weet nog niet wat ik ga kiezen.. Maar nooit N&T , want daar haal ik alleen maar onvoldoendes voor..
    Zeg tegen je vader dat het jou leven is en jouw toekomst .


    Me so good.

    Zeg tegen je vader dat je niets met natuurkunde en techniek hebt, en dat je toekomst dan toch juist helemaal niets wordt, juist omdat je er niets aan vind en er niet gelukkig in wordt. Wat heb je aan je toekomst als je er geen geluk/plezier in ziet?

    Ow, en daarnaast, waarom zou je niets zonder natuurkunde kunnen? Alsof alle mensen die geen natuurkunde hadden, niets zijn geworden... Zoiets ligt geheel aan jezelf en aan je eigen instelling, en als je niet gemotiveerd bent omdat je iets niet leuk vind, haal je het ook niet hoor.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 20:39 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Bedankt iedereen voor de reacties, ik hoop echt dat mijn vader het ook inziet (flower).


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Bij ons moest een van mijn ouders een handtekening eronder zetten, maar ik had gewoon gedaan wat ik wou en mij moeder had er een handtekening neer gezet. Ik heb Natuur en Gezondheid gekozen, dit was het enige profiel wat ik kon. En ik ben er ook wel blij mee want ik vind het wel leuk (:

    Vertel je vader waarom je CM kiest.
    Ik neem aan dat je vader jou een goede maar ook plezierige toekomst wenst. Als je NT kiest en je kan het niet, wat heb je er dan aan? Je zit niet plezierig op school en later kan je er niks mee. Is dat wat je vader wilt? Lijkt mij niet.. Tenzij hij een wreed persoon is en zijn wil wet is.. Oke sorry als ik je vader hiermee misschien beledig, maar het is wel zo. Het zou wreed zijn als hij je verplicht om iets te doen wat jou niet ligt en wat je gewoon echt niet leuk vind.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Das bullshit, je kan best een baan krijgen zonder natuurkunde te hebben, kijk alleen al naar de hoeveelheid webdesigners.


    No growth of the heart is ever a waste

    Je vader moet er niet zo moeilijk over doen. Sorry, maar dat hij natuurkunde nou belangrijk vindt betekent niet dat dat het ook echt is. Bovendien helpt hij jou totaal niet als hij je dwingt een profiel te kiezen dat je niet past, want daar word je absoluut niet gelukkig van. Vertel hem dat maar eens. ^^

    En goed trouwens dat je al weet wat je wilt gaan doen. Ik weet het nog steeds niet. x)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Je moet doen waar jou passie ligt. En als dat bij Cultuur&Maatschappij ligt moet je daar gewoon voor gaan!


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.