• Ik heb morgen dus een Latijn proefwerk, over de hoofdstukken 1 t/m 12.
    Zal je denken, Oh, das niet zo moeilijk.
    Nou, voor mij wel dus. Ik ben best wel slecht in latijn, en ik sta hier vet onder druk.
    Mijn ouders zitten de hele tijd te dreigen van: "Als je geen voldoende haalt dan.."
    Ik word er zo bang van. En mijn gedachten gaan steeds de hele tijd ergens anders heen als ik bezig ben met leren, en ik kan me gewoon voor geen fuck concentreren.
    En ik heb alle woordjes geleerd, en dan ga ik proberen om een oud toetsblok te vertalen, (Ja, we krijgen een grote vertaling) en dan weet ik de helft van de woordjes niet meer! I really don't get it.
    Op welke manier ik ze ook doorkijk, weet ik 9 v/d 10 woorden. Maar als ik ze in een tekst zie, freak ik out!
    Ik ben zo fkking dood morgen. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik haat mijn ouders.
    Leer ik is een keer, gaan ze me onderbreken en dingen zeggen als: "Dan maak je toch nog een spiekbriefje!" als ik zeg dat ik bezig ben met leren.

    Argh, ik voel me zo kut. Het enige wat ik straks kan doen is in mijn bed wachten tot ze slapen, en dan weer door leren.
    Klotezooi.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Geef het aan bij jou ouders en op school. Het klinkt als faalangst en daar kunnen ze je vast mee helpen.


    Your make-up is terrible

    Wat Assassin zegt (:
    Probeer het eens!
    Morgen rustig ademhalen tijdens de toets en als het echt niet gaat, gewoon tegen de leraar zeggen! Je kan er ten slotte ook niks aan doen (:


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Wij moesten bij die woordjes altijd drie kolommen leren.
    Latijn-Die onregelmatige tijd waarvan ik de naam kwijt ben-Nederlands
    En die middelste kolom hielp me altijd die betekenis te onthouden. Eer wij een HT hadden, hadden we die woorden ook altijd al 2/3 keer geleerd.
    Ik zou al mijn woorden van een tekst leren. Dan de tekst proberen te vertalen met je vertaling erbij. Als je een zin totaal niet kan vertalen, bekijk de vertaling en vergelijk de woorden met je woordenlijst. Begin vervolgens opnieuw met je tekst, tot je hem volledig kan vertalen [ongeveer dan]. Doe zo tekst per tekst, zo ging het bij mij veel gemakkelijker (nerd).
    x


    Has no one told you she's not breathing?

    Assassin schreef:
    Geef het aan bij jou ouders en op school. Het klinkt als faalangst en daar kunnen ze je vast mee helpen.


    Van heel weinig dingen ben ik zeker. Maar dìt, is geen faalangst.
    Ik heb het nooit. Er is alleen zoveel druk! En iedereen zit van: "Jaa, en ik ken het nog zoo goed! Ik heb maar 1 dag geleerd!"
    Terwijl ik de hele fkking vakantie heb zitten leren.
    Dan voel je je klote.

    Wacht, correctie. Dit kan dan wel faalangst zijn. Maar het is niet zo erg dat ik het altijd heb. Geen rede om nog meer gezeik van school te hebben.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2011 - 20:31 ]


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Pickwick schreef:
    (...)

    Van heel weinig dingen ben ik zeker. Maar dìt, is geen faalangst.
    Ik heb het nooit. Er is alleen zoveel druk! En iedereen zit van: "Jaa, en ik ken het nog zoo goed! Ik heb maar 1 dag geleerd!"
    Terwijl ik de hele fkking vakantie heb zitten leren.
    Dan voel je je klote.


    Dat is wel faalangst. Alleen uit het bij jou zich alleen onder grote druk. Vooral omdat je er niet goed in bent en je ouders ermee gaan dreigen, ben je bang dat je gaat falen.


    Your make-up is terrible

    Ik probeer altijd ezelsprongetjes te verzinnen bij latijnse woordjes. Zoals versari (= verblijven), en dan denk ik 'ik ben ver van hier, dus verblijf ik bij sari', of zoiets. Dus misschien moet je dat ook eens proberen?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    xJelena schreef:
    Ik probeer altijd ezelsprongetjes te verzinnen bij latijnse woordjes. Zoals versari (= verblijven), en dan denk ik 'ik ben ver van hier, dus verblijf ik bij sari', of zoiets. Dus misschien moet je dat ook eens proberen?


    Dit doe ik ook altijd, maar toch bedankt voor de tip C:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik zorgde er altijd voor dat ik de grammatica sowieso helemaal kende, en de woordjes leerde ik met Teach, of wrts.nl dan kan je steeds blijven herhalen =)


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    heey vraag gwn als het niet lukt om een herkansing en laat je helpen door je leraar of je ouders ik had een exam duits enen heb alsnog een voldoende gehaald na herkansing door hulp te vragen bij het leren dan snap je het sneller als iemand je help


    s.a kalkman

    Je kan alleen maar je best doen. (:


    None but ourselves can free our minds.

    Successful schreef:
    Je kan alleen maar je best doen. (:

    Dat zou ik ook zeggen.

    ____
    welke methode heb je?


    I'm not schizophrenic. Me neither.

    Aangezien je nu op Quizlet zit, zou ik zeggen; Doe die pc uit! Niet in de buurt zijn van zo een afleiding is al een heel begin. Voor mij toch.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    ALFAkaiOMEGA schreef:
    (...)
    Dat zou ik ook zeggen.

    ____
    welke methode heb je?


    Lingua Latina ofz.

    +@Sesamestreet.
    Stiekem blijf ik altijd online, omdat ik op iPod zit. [A]
    En ik kan toch niet 5 uur lang non-stop leren? Beetje afleiding.
    Maar als het nodig is zet ik hem zo weg. Maakt niet zo'n groot verschil voor mij.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    benne ik ff blij dat ik gewoon VMBO doe, al dat gezeik over klassiek talen:P


    en ik heb wéér mijn neus gebroken...

    Je kunt proberen de tekst in te spreken op je mobiel of mp3.
    Dan luister je het heel de dag door en dan komt het in je hoofd te zitten.
    Dat heb ik zelf ook geprobeerd en het werkt echt!!!:D

    xxx succes met je PW!!


    love is a rollercoaster you just have to ride it