• Ik mag in de mei-vakantie met een vriendin mee naar New York, maar als ik engels praat heb ik altijd zoon nederlands accent en volgensmij hebben dat ook wel bijna alle holladers, maar ik wil er vanaf komen en ik weet niet hoe. Hoe vind jij dat accent klinken en hoe kan ik er vanaf komen?

you only live once

Veel Engels praten en oefenen op je uitspraak :D

Daar kom je niet vanaf, je bent ten slotte Nederlander.

Hope goes lost but never dies.

Niet vanaf komen, je kan het juist gebruiken. Amerikanen zijn nice tegen Nederlanders

AMSTERDAM WEED WEED

-> Tenminste dat hoor ik altijd ;d

*insert philosophical cringe expression here*

Storyinme schreef:
    Veel Engels praten en oefenen op je uitspraak :D

jepp, dat helpt, of vraag het aan een leraar Engels?
    meestal vind ik dat mensen uit het noorden van nederland de ergste uitspraken hebben (hoeft niet bij iedereen zo te zijn hoor)
    want die hebben zo'n Rrrrr, en G
    lol >.<

Me so good.

SEMISLEKKER schreef:
    Niet vanaf komen, je kan het juist gebruiken. Amerikanen zijn nice tegen Nederlanders

AMSTERDAM WEED WEED

-> Tenminste dat hoor ik altijd ;d

Alle buitenlanders houden van Amsterdam. hahaha. Overal waren we waren toen we het over Amsterdam hadden was het WIET. ROKEN.

xSnoepjex schreef:
    (...)
    jepp, dat helpt, of vraag het aan een leraar Engels?
    meestal vind ik dat mensen uit het noorden van nederland de ergste uitspraken hebben (hoeft niet bij iedereen zo te zijn hoor)
    want die hebben zo'n Rrrrr, en G
    lol >.<

ik kom uit zuiden :P

you only live once

Veel oefenen op je uitspraak, veel naar Engels luisteren.

Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

Hearts schreef:
    (...)

ik kom uit zuiden :P

ik ook, en dus heb je niet die Rrr en G
    dus is het iets gemakkelijker (:

Me so good.

Veel oefenen op je uitspraak. Na een tijdje, maar dan moet je wel veel oefenen, slijt het er wel af, voor een klein deel dan. Bij mij is dat ook zo, je hoort wel dat ik een accent heb. Maar niet zo vreselijk, haha.

Ja dat heb ik ook. Nu heb ik een vreemd Engels uitspraakmaniertje ontwikkeld dat het een beetje weghaalt, maar dat Hollandse blijft erin terugkomen.

No growth of the heart is ever a waste

Ik heb ooit een Nederlander Engels horen praten,eerst wist ik niet dat hij Nederlands is en ik hoorde geen accent bij hem. Dus volgens mij valt het wel mee of hij heeft zo veel Engels gesproken en gehoord dat hij zijn accent is verleerd.

Het beste wat je kan doen is, denk ik, veel Engels luisteren,vooral naar de uitspraak en veel oefenen.
    Maar een accent is toch niet erg? Iedereen heeft een accent,zelfs mensen uit Engels sprekende landen,ooit een Australiër gehoord? Verschrikkelijk.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Dat is gewoon oefenen op je uitspraak. ^^
    5 jaar terug had ik een leerkracht en je kreeg er extra punten bij als je met het accent uit GB praatte. Ik heb daar toen heel hard op geoefend en nu doe ik dat zelfs automatisch. Leerkracht Engels schrijven nu vaak bij mondelinge opdrachten 'nice accent' enzo.

Echt gewoon proberen. Probeer iedere dag wel eens iets te zeggen en let dan goed op je uitspraak.

I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

Heel veel Engels luisteren, zoals tv programma's kijken op het internet zonder ondertiteling en zo. Dan hoor je hoe ze dingen uitspreken. Of probeer eens een tekst/stuk uit een boek hardop voor te lezen om te kijken hoe het klinkt. Oefenen, oefenen, oefenen ^^

And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.