• Dit topic telt niet meer

    Hallo Quizletters! =)

    Steeds vaker moeten wij jullie vragen om op te houden met off-topic gaan.
    Off-topic gaan houdt in dat je berichten plaatst in een topic, die niks met het onderwerp van dat topic te maken hebben.

    We vragen jullie dan weer on-topic te gaan.
    Wij vragen dat omdat jullie je er misschien niet bewust van zijn op dat moment, dat je een regel overtreedt. Offtopic gaan is voor jou wel leuk, maar niet voor de mensen die gewoon willen praten over het onderwerp van het topic. Daarom is die regel er, en wordt overtreding niet gewaardeerd.

    Wij merken dus dat we steeds vaker genegeerd worden als we dit in een topic plaatsen; Willen jullie nu weer even ontopic gaan?

    Ik had gehoopt dat het niet nodig was, maar dit topic is er om jullie allemaal te vragen;
    Willen jullie ook écht ophouden met offtopic gaan, als wij jullie vragen weer on-topic te gaan, of als we waarschuwen dat het topic anders op slot gaat?

    Volgens mij hebben jullie nu het idee dat je na ontopic-waarschuwingen nog gewoon door kan gaan, omdat het topic dan nog niet gesloten word.
    Dan hebben die vragen/waarschuwingen dus eigenlijk geen zin.

    Gevolg is, als deze waarschuwingen steeds vaker genegeerd worden, dat we op ten duur gelijk het topic sluiten als er off-topic word gegaan, zonder te waarschuwen.
    Het is voor alle partijen natuurlijk niet leuk als dat gebeurt.

    Ik hoop dat jullie dit begrijpen.
    Bedankt alvast, namens de Crew van Q.

    [ bericht aangepast op 22 dec 2010 - 20:41 ]

    komt voor de bakker (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    ''Offtopic gaan is voor jou wel leuk, maar niet voor de mensen die gewoon willen praten over het onderwerp van het topic.''

    ze kunnen gewoon over het onderwerp blijven praten?


    Smiling but close to tears.

    Aye Aye captain (A)


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    oké, k zal er aan denken. (:


    Life is a beautiful struggle

    Ik vind het persoonlijk nogal dom, omdat zo een discussie nooit echt goed kan lopen, maaroke.


    effort never betrays you

    Kingston schreef:
    oké, k zal er aan denken. (:


    (Be)lieve in (you)rself

    Oké. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hmmm... er is wel één dilemma. Wat is offtopic gaan? Want, af en toe praat je wel over een onderwerp dat wordt genoemd in het topic, maar is dat niet de eigenlijke reden van het topic. Is dat dan ook offtopic? Nee toch?


    Life is hard and then we die

    Ik hou me er altijd aan (krul)


    -

    Logisch (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Lipsy schreef:
    Ik vind het persoonlijk nogal dom, omdat zo een discussie nooit echt goed kan lopen, maaroke.

    Natuurlijk kan er nog wel een discussie zijn. Alleen, het moet wel over het onderwerp gaan... en je kan best een discussie voeren zonder opeens over kerst te beginnen als het over bijvoorbeeld andere users gaat.


    I am an idiot, I move.

    PUKKELxDING schreef:
    Hmmm... er is wel één dilemma. Wat is offtopic gaan? Want, af en toe praat je wel over een onderwerp dat wordt genoemd in het topic, maar is dat niet de eigenlijke reden van het topic. Is dat dan ook offtopic? Nee toch?

    Eigenlijk wel. Het gaat niet over waarom het topic geopend is.
    Maar volgens mij weten we allemaal wel wanneer er offtopic word gegaan.
    Het probleem is alleen dat onze verzoeken/waarschuwingen vervolgens worden genegeerd. We vinden het niet erg om een keer te waarschuwen; anders zouden we dat niet doen.

    Bieberiffic schreef:
    ''Offtopic gaan is voor jou wel leuk, maar niet voor de mensen die gewoon willen praten over het onderwerp van het topic.''

    ze kunnen gewoon over het onderwerp blijven praten?

    Dan zou je twee gesprekken door elkaar krijgen, maar je ziet dan wel dat dat niet gebeurd. Dan gaat toch bijna iedereen zich met dat andere gesprek bemoeien, en dan word het één warboel.
    Daarom zijn er ook zo veel verschillende topics, en niet één grote waarin alles besproken word (:.

    Profusion schreef:
    (...)
    Dit kan af en toe vrij lastig gaan met reacties over iets anders ertussen. Over andere dingen praten kan makkelijk in een ander topic.


    ja of in het offtopic?
    maarja, ik ben het wel ermee eens hoor? ookal luisterde ik er nooit naar. ;$


    Smiling but close to tears.

    Dan zal ik persoonlijk over elk onderwerp dat toevallig ter sprake komt in een topic wat niet precies over het onderwerp gaat, een apart topic maken. Daar zullen jullie vast veel meer aan hebben :'D
    Sorry, ik vind het bullshit dat je per sé alleen maar mag praten over het precieze onderwerp van het topic, en er wordt tegenwoordig wel erg snel gewaarschuwd. Als mensen het wel over het onderwerp willen hebben, doen ze dat toch? Daar krijgen ze vast ook wel reacties op, en zo niet, dan vind iedereen het offtopic onderwerp blijkbaar interessanter..


    Everything means nothing, if I ain't got you.