• Ik heb nooit problemen gehad met de franse taal, maar nu in de derde zet heb ik alleen nog maar onvoldoendes gehaald en een 6. En ik snap niet hoe het komt! Het eerste hoofdstuk had ik niet goed m'n best gedaan en had daar ook een 3 voor. Nu had ik voor de volgende repetitie de hele dag door geleerd, en alles netjes en duidelijk in word getypt en uitgeprint. Ik heb de woordjes herhaald en herhaal tot ik ze kon dromen en uiteindelijk heb ik alsnog een 4.8! Ik zie het echt niet zitten zo, en ik ben absoluut niet meer gemotiveerd omdat ik tóch geen mooi cijfer haal. Hoe goed ik ook leer, ze vragen áltijd dingen of zinnetjes die je samen moet stellen van ook andere jaren en daar weet ik dan niks meer van af.


    it's so empty living behind these castle walls

    Ik ben er best goed in, grammatica is geen probleem als je het maar snapt, of op een fijne manier uitgelegd krijgt.
    met welke site leer je? en wat zijn je problemen, woordjes of gramm.?


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Frans is echt de enige taal waar ik altijd super veel moeite mee had, ik snap nog steeds niet dat sommige mensen examen willen doen in het frans? geef mij maar japans, zelfs dat kan ik nog beter :')


    Everything is worse without music.

    Ik heb hetzelfde als jou, vorig jaar ging het zó goed. -aan het einde vooral-
    En we hebben dezelfde héle goede lerares, voor afgelopen toets had ik zó goed geleerd.
    Raad mijn cijfer eens..
    Een 3.6


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik gebruik de malmberg-epack site. Dat kreeg ik automatisch bij mijn boeken, een inlogcode. En daar staan filmpjes over de grammatica en allemaal verschillende manieren om je woordjes te leren.


    it's so empty living behind these castle walls

    Frans is gewoon kut. (cat)

    Frans is een rot taal :[
    daarom heb ik het laten vallen :Y)

    succes!


    You are beautiful, you are love.

    Als je enkel een maal je woordjes overtypt met words kan het gemakkelijk daar aan liggen. Ik bedoel, overlezen is niet hetzelfde als schrijven tot je ze helemaal kan.

    Maar dat verschilt van persoon tot persoon. Ik stel voor om een te proberen om ze allemaal te oefenen. Dus niet alleen lezen maar ook veel schrijven, dan zit het in je vingers.
    En als het écht niet lukt, vraag dan bijles van je leerkracht zelf of van iemand anders.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    JackOLantern schreef:
    Als je enkel een maal je woordjes overtypt met words kan het gemakkelijk daar aan liggen. Ik bedoel, overlezen is niet hetzelfde als schrijven tot je ze helemaal kan.

    Maar dat verschilt van persoon tot persoon. Ik stel voor om een te proberen om ze allemaal te oefenen. Dus niet alleen lezen maar ook veel schrijven, dan zit het in je vingers.
    En als het écht niet lukt, vraag dan bijles van je leerkracht zelf of van iemand anders.
    Ik schrijf het ook. Nouja typ het, want op de computer wordt ik dan overhoord en dan moet ik het goed intypen.


    it's so empty living behind these castle walls

    Als je een onvoldoende haalt: doorkijken wat er fout is gegaan. De woorden die niet goed gegaan zijn nog eens oefenen.
    Als je Frans echt wilt kiezen: neem bijles en herhaal minstens 1x in de week alle woorden die je hebt moeten leren in het schooljaar (het handigst door middel van een site).
    Als je het niet wilt kiezen: gewoon goed je best doen en zorgen dat je compensatie punten hebt als het toch niet goed gaan:Y) Zoals ik deed


    To live would be an awfully big adventure

    Ik heb geen Frans meer, lol :Y)

    Ik heb precies hetzelfde probleem.^^ Just Sick!


    Once you go ''Black'' You never go Back.

    Je treedt in mijn voetsporen, alleen dan een jaar later. :P Ik zat vorig jaar ook op atheneum, dit jaar dus op havo.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Ik sta een 9.8 op mijn rapport. Ik kan je bijles geven? (nerd)
    Lawl.


    Numbers.

    Hetzelfde hier. Eerste ging perfect, vanaf de tweede faalde ik zo hard dat ik gewoon een schijthekel kreeg aan Frans. Uiteindelijk heb ik het laten vallen en nu zit ik alleen nog met Duits, maar dat gaat allemaal wel [: als je het niet nodig hebt & het kunt laten vallen; doe dat dan! het wordt allemaal moeilijker.


    Destroy what destroys you.

    snuggle schreef:
    same here, alleen ik kan zoiezo niet frans (nerd)


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.