Hoi!
Een halfjaar geleden sprak ik in de opticien met een werknemer over het feit dat ik 3d-films niet zo zie als zou moeten.
Ze vroeg of ik ook moeite had met ballen vangen, raak slaan, raak schoppen..
Ja dus!
Ze zei dat mijn ogen dan niet samenwerken. 3d-films en ballen niet kunnen vangen zijn eigenlijk de enige hindernissen als je dat hebt, zei ze. Met die informatie ging ik naar huis. Ik had het zelf nog nooit bedacht, want je hoort er niet veel over. Veel mensen denken gelijk dat ik geen diepte zie, als ik het vertel, maar ik loop echt niet tegen stoelen en tafels op hoor .
Nu heb ik mijn gymdocent vertelt waarom ik zelde een bal vang/goed weg kan slaan/etc. Ze ging overleggen met de afdelingsleider en als ik een verklaring krijg van iemand uit de opticien/een arts, en mijn ouders nemen contact met mijn gymdocent op, dan hoef ik niet meer mee te doen met balsporten!
Dus nog wel met dansen, rennen, judo, etc. Maar ik ben zo blij dat ik niet telkens heel erg mijn best moet doen voor iets wat ik toch nooit zal kunnen. Mijn klasgenoten hebben er ook last van dat ik zo slecht ben in balsporten.
Alleen.. als ik op internet zoek kom ik zowat geen informatie tegen over niet (goed) samenwerkende ogen. En wat moet ik tegen mijn klasgenoten zeggen over dat ik zowat de helft van de lessen niet meer kom? Ze zullen het vast aanstellerij vinden ofzo. Of ze worden jaloers op dat ik niet meer hoef..
En ik hoop dus dat ik die verklaring krijg, het is niet officieel vastgesteld.
Edit 19 november.Ik heb de verklaring gekregen, en ik weet nu dat als je ogen niet samenwerken, dat 'geen binoculair zicht' heet. Ik zie dus inderdaad geen diepte, terwijl dat ik dat nog steeds heel raar vind want ik dacht dus altijd van wel. Ik zie wel dat het ene voorwerp verder weg staat dan het andere. Maar dat komt doordat ik dan zie dat het achterste voorwerp kleiner is, en dat soort dingen.
Mijn hersens (ik dus) weten niet hoe het is om 2 ogen te hebben die wel samenwerken, dus die hebben een andere manier om er voor te zorgen dat ik niet ergens tegen aan bots, bijvoorbeeld.
En ik vind het dus niet fijn dat ik dit heb, want natuurlijk wil ik net zo genieten van 3D films als jullie, en gewoon ballen kunnen vangen. Maar ik ben wel blij dat ik die balsporten niet meer hoef te doen, omdat ik het door mijn ogen niet kan en ook niet ga kunnen. (:
[ bericht aangepast op 19 nov 2010 - 16:36 ]