• Hoi!
    Een halfjaar geleden sprak ik in de opticien met een werknemer over het feit dat ik 3d-films niet zo zie als zou moeten.
    Ze vroeg of ik ook moeite had met ballen vangen, raak slaan, raak schoppen..
    Ja dus!
    Ze zei dat mijn ogen dan niet samenwerken. 3d-films en ballen niet kunnen vangen zijn eigenlijk de enige hindernissen als je dat hebt, zei ze. Met die informatie ging ik naar huis. Ik had het zelf nog nooit bedacht, want je hoort er niet veel over. Veel mensen denken gelijk dat ik geen diepte zie, als ik het vertel, maar ik loop echt niet tegen stoelen en tafels op hoor (cat).

    Nu heb ik mijn gymdocent vertelt waarom ik zelde een bal vang/goed weg kan slaan/etc. Ze ging overleggen met de afdelingsleider en als ik een verklaring krijg van iemand uit de opticien/een arts, en mijn ouders nemen contact met mijn gymdocent op, dan hoef ik niet meer mee te doen met balsporten!

    Dus nog wel met dansen, rennen, judo, etc. Maar ik ben zo blij dat ik niet telkens heel erg mijn best moet doen voor iets wat ik toch nooit zal kunnen. Mijn klasgenoten hebben er ook last van dat ik zo slecht ben in balsporten.

    Alleen.. als ik op internet zoek kom ik zowat geen informatie tegen over niet (goed) samenwerkende ogen. En wat moet ik tegen mijn klasgenoten zeggen over dat ik zowat de helft van de lessen niet meer kom? Ze zullen het vast aanstellerij vinden ofzo. Of ze worden jaloers op dat ik niet meer hoef..

    En ik hoop dus dat ik die verklaring krijg, het is niet officieel vastgesteld.

    Edit 19 november.Ik heb de verklaring gekregen, en ik weet nu dat als je ogen niet samenwerken, dat 'geen binoculair zicht' heet. Ik zie dus inderdaad geen diepte, terwijl dat ik dat nog steeds heel raar vind want ik dacht dus altijd van wel. Ik zie wel dat het ene voorwerp verder weg staat dan het andere. Maar dat komt doordat ik dan zie dat het achterste voorwerp kleiner is, en dat soort dingen.
    Mijn hersens (ik dus) weten niet hoe het is om 2 ogen te hebben die wel samenwerken, dus die hebben een andere manier om er voor te zorgen dat ik niet ergens tegen aan bots, bijvoorbeeld.
    En ik vind het dus niet fijn dat ik dit heb, want natuurlijk wil ik net zo genieten van 3D films als jullie, en gewoon ballen kunnen vangen. Maar ik ben wel blij dat ik die balsporten niet meer hoef te doen, omdat ik het door mijn ogen niet kan en ook niet ga kunnen. (:

    [ bericht aangepast op 19 nov 2010 - 16:36 ]

    wow ik haat gym

    -mijn gebroken sleutelbeen aant begin vant jaar kwam wel even heel goed uit want ik heb niet hoeven buitengymen/ 3 km hardlopen-

    redelijk cool voor je maar ik denk dat je klasgenoten het wel begrijpen :Y)


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik wil ook niet balspporten.
    Hopelijk komt het goed , en fijn dat je neit meer hoeft te balsporten:)


    Food.

    Ik ben zo blij dat ik geen gym mee heb:)
    Maar ik wou dat ze dat tegen mij hadden gezegd op de middelbare, dat ik geen balsporten meer hoefde te doen,, want dat was echt het enige wat wij deden¬¬"


    Never forget the things that make you smile

    Ik zou het heel Jammer vinden als dat bij mij zo was, vooral als ik dan geen voetbal meer kan spelen (because i Luv Soccer(H))

    maar ik snap niet dat jij het leukt vindt om niet mer met een bal te hoeven spelen, dat is tog vet jammer als al je klasgenoten het wel kunnen en jij niet?? (cat)


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    JAMMER!

    ik hou van gym, en balsporten!

    Ik ken ook mensen die geen diepte kunnen zien. Waarschijnlijk als je iemand uit je klas een hand over één oog laat leggen, en dat ie dan gaat lopen, zien ze een beetje hetzelfde als jij ziet. -Nee, das geen grapje.-
    Maar, iig, bij ons op school moesten/moeten die mensen wel gewoon meedoen. Alleen wordt dat dan tegen de klas gezegd dat ze er rekening mee moeten houden, dat die mensen dan ballen niet goed zien aankomen enz.


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Ik hoef een heel lange tijd niet meer mee te doen met alles op balsporten na :'DD mn rug zit muurvast, en als ik dan ga turnen of zo, dan krimp ik in elkaar van de pijn. Dus ik mag lekker gaan voetballen, basketballen, hockeyen, handballen en de rest, op volleybal na. :3

    Maar iig, wat jij hebt, dachten ze dat ik ook heb. Alleen mijn oogspieren zijn te strak, dus ik kan niet scheel kijken, kleine teksten zien etc. Maar volgens mij kun je er dingen tegen doen, zoals oefeningen.


    Destroy what destroys you.

    HeartBeatXx schreef:
    Ik zou het heel Jammer vinden als dat bij mij zo was, vooral als ik dan geen voetbal meer kan spelen (because i Luv Soccer(H))

    maar ik snap niet dat jij het leukt vindt om niet mer met een bal te hoeven spelen, dat is tog vet jammer als al je klasgenoten het wel kunnen en jij niet?? (cat)

    Ik ben blij dat ik het niet meer hoef, omdat ik er slecht in ben. En dat word ook niet meer beter. Het is niet iets wat je kan oefenen/leren, want het komt door mijn ogen.
    Als ik er beter in kon worden had ik eralles aan gedaan (bijles enzo) om er beter in te worden, maar dat gaat niet helpen.
    Snap je het nu? (:

    Gemini schreef:
    Ik ken ook mensen die geen diepte kunnen zien. Waarschijnlijk als je iemand uit je klas een hand over één oog laat leggen, en dat ie dan gaat lopen, zien ze een beetje hetzelfde als jij ziet. -Nee, das geen grapje.-
    Maar, iig, bij ons op school moesten/moeten die mensen wel gewoon meedoen. Alleen wordt dat dan tegen de klas gezegd dat ze er rekening mee moeten houden, dat die mensen dan ballen niet goed zien aankomen enz.

    Ik zie wel diepte he, ik zie alleen niet precies wanneer iets/iemand op me af komt, of zoals bij die 3d-films. Maar ik zie in het echt wel in 3d, zeg maar. Ik zie gewoon wanneer de weg doodloopt en ik naar rechts of links moet, om maar een voorbeeld te noemen. Die plek beweegt dan niet, een bal wel.

    Beter :]
    Ik heb helemaal geen gym meer. Halverwege 5 havo afgesloten.


    No growth of the heart is ever a waste

    Welkom bij de club van de mensen die nooit een 3d film kunnen zien. Totaal aantal leden: 1 2. (krul)
    Maar waarom kun je niet tegen je gymdocent vertellen op het punt dat het echt moeilijk gaat worden en je maar achter de bal aan blijft rennen in plaats van gelijk helemaal niet meer meedoen. Soms is voetbal en hockey enzo namelijk best wel leuk.
    SOMS:P


    *insert philosophical cringe expression here*

    Dat is wel nice voor jouw :')

    Ik hoef de komende 3 maanden in ieder geval niet mee te doen moet balsporten vanwege een polsblessure. Ik moet mijn polsen in stabiele houding houden (dus helemaal recht houden en niet buigen o.i.d) en dat gaat niet zo goed met balsporten. En gezien er op ons PTA voor lo bijna alleen maar balsporten staan hoef ik helemaal niet mee te doen, haha. Ik hoop dat ik dan alleen 3de trimester kan meedoen en dat mijn ma zegt dat ik dan helemaal niet hoef te gymen dit jaar omdat het nog maar 1 trimester is(krul)


    To live would be an awfully big adventure

    Hahaha, ben echt blij voor je! :D Ik wou dat ik dat ook had, want ik ben een ramp in gym en ik haat het ook hartstikke erg :S


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Wel fijn dat je het leuk vind dat je niet meer mee hoeft te doen!:)
    Ik zou dat vroeger niet leuk hebben gevonden. Ik haatte gym, maar voetbal & trefbal vond ik leuk (:


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Yes, ik heb die verklaring. Zie edit (: