Helloooo jullie!
Ik ben weeral eens te laat om mijn verslag voor ethiek te maken - typisch ik. Ik moet het morgen inleveren en ik moet er nog aan beginnen. Maar de onderwerpen zijn dan ook vaak zo vanzelfsprekend dat er bijna niets over te zeggen valt, vind ik dan toch. Dus... Ik vind dat jullie een inspirerende mening kunnen hebben, dus zet ik hier een aantal vragen neer.
Diegene die de vragen (zo uitgebreid mogelijk) beantwoorden krijgen een koekje. - Ik hoop dat jullie nog steedsjes op koekjes kicken? -
~ Kan de maatschappij racistloos worden? Zelfs met alle rechtse partijen?
~ Onze cultuur is soms zo vol van racisme dat zelfs de allochtonen er misbruik van maken. Is dit begrijpend?
~ Is het wel verantwoord om een synagoge te bouwen in de buurt van Ground Zero (de plaats waar de aanslag van 9/11 gepleegd is door Islamitische extremisten)?
~ Is het afschaffen van de Zwarte Piet bij Sinterklaas wel nuttig? Ze zeggen namelijk dat deze weergeeft dat de zwarte mensen werken en de blanke hun leiders zijn. Zou dit een invloed kunnen hebben voor de kinderen?
Je hoeft ze niet per se allemaal te beantwoorden, gewoon diegene waar je iets over wilt vertellen.
[ bericht aangepast op 17 nov 2010 - 21:32 ]
If we had not a soul, music would have created it.