Haha, mijn school zit dus nogal vol met Franstaligen (die dus gewoon Nederlands spreken, maar thuis Frans spreken), zoveel zelfs dat een jongen uit een buurgemeente dacht dat mijn school een Franstalige school is .__.
Maar goed, maandag stond er een tekst in krijt op een muur van een schoolgebouw. Het was een heel rare, iets in de aard van:
'Vlaanderen heeft een eigen taal. En God heeft ieder zijn eigen gegeven en ik maak ze rijk en laat ze niet kaal, ze is Vlaamsche en ze is de MIJNE'
Vlaamsche is Vlaams in het Oud-Nederlands, btw. Die tekst komt dus neer op: 'In Vlaanderen spreken we Vlaams, God heeft ieder land zijn eigen taal gegeven dus als je Frans wilt spreken, ga dan maar naar Wallonië ofzo.' Hahahahahaha. Anti-Franco front, jonge. :'D
Vorig jaar waren er ook al vandalen onze school aan het onderkladden met graffiti en nu zijn ze terug begonnen. En het zijn dus duidelijk hangjongeren uit een andere school (of misschien ex-leerlingen uit de mijne) die een serieuze hekel hebben aan Fransen.
En natuurlijk is het niet leuk dat de school wordt gevandaliseerd, maar deze vond ik best grappig? :')
[ bericht aangepast op 16 nov 2010 - 18:07 ]
Only losers can act the way you do