• Oke ik trek n u toch echt een streep! Ik heb geen dicipline! Geen inzet! En geen zelfrespect! Maar nu is het over!
    Ik kan alleen maar geld uitgeven! Ik heb gewoon geen beheersing! Ook qua eten! En totaal geen inzet om te gaan sporten! En al helenmaal geen inzet om iets aan die dingen te doen! Ik profiteer enkel van het feit dat ik dingen op school snel op pik, en daardoor nooit iets leer! Mijn werk is vaak slordig! En nu ben ik het zat!
    Ik ga een schema voor mezelf maken! Welke dingen ik aan moet leren. Ik zal alles ff netjes op een rijtje zetten:

    -Ik loop te klagen dat geen één creme werkt, maar ik vergeet ze gewoon altijd! Echt he?
    -Leren voor het proefwerk? Nee, ik weet het wel! Yeah right!
    -Minder gaan snoepen? Misschien morgen. Naah doe volgende week maar! Weet je wat volgende maand kan ook wel! Not done!
    -Sporten? Maar ik vind niet één sport leuk! Ja, smoesjes!
    -Geld heel even opsparen? Ja, goed idee maareh.. Ik zag gister toch iets leuks hangen... Voortaan lekker laten liggen!
    -Huiswerk maken? Ja sorry hoor maar ik had zo'n kutdag! Ik stel het wel even uit! Wat dan nog? Je moet het toch maken dus ja!
    -Kamer opruimen? Het is toch prima zo? Maar mamma vind van niet!
    -Een punt achter iets zetten? Ja maar ik weet niet hoe! Je bent ook zo zielig he?
    -Tv uit en slapen? Ja maar dan mis ik dat progamma! Wtf? Je kent al die progamma's amper! En zo sta je morgen dood moe op!
    -Minder klagen? Hoe kan dat als ik steeds maar iedereens problemen moet oplossen! Dan los je maar eerst je eigen probleem op!
    -Hier iets aan doen? Ja maar dat is zo moeilijk! Rot toch op!

    Die schuingedrukte dingen zijn mijn reacties als ik zo terug kijk!. Ik ben het gewoon zat! Genoeg gehad!
    Ik ga direct een schema maken om mezelf te leren beheersen! Dit kan zo niet door gaan! In het begin is het vast moeilijk maar het went wel!
    Ik houd mezelf nu strak aan die lijn van werken! Hoe ik dat doe? Nou als ik 3x iets vertik! Al is het maar eventjes de tv aan ofzo dan ius het over! Dan beslis ik voor mezelf. Dan ga ik niet naar die meeting in Rotterdam. En mensen dat wil ik zóóó damn graag! Dus dat komt wel goed, hoop ik.

    Heeft iemand hier ook last van?
    En weet iemand hoe je jezelf ook aan dat schema kan houden?

    Xx

    Jezelf belonen als je iets volgens afspraak gedaan hebt.


    Ik ben nooit dood tenzij je het wilt

    Ik heb daar ook last van, inderdaad. En ik denk dat je gewoon aan je ouders moet vragen of ze je ermee helpen?


    Hope goes lost but never dies.

    Turnsole schreef:
    Jezelf belonen als je iets volgens afspraak gedaan hebt.

    Belonen helpt beter dan jezelf straffen.