Ik heb zo als je al in de titel leest een minderwaardigheidscomplex. En (daardoor denk ik/) ik denk dat minder ben dan andere. Zo zat ik net naar een hbo opleiding te zoeken maar bij elke opleiding denk ik zo'n beetje dat ik daar niet goed genoeg voor ben of dat ik het helemaal niet kan. Soms heb ik ook het idee dat ik niet echt vrienden hebben omdat ze me vast allemaal niet leuk vinden en omdat ik super kut ben en alles. En gister was het op het ergst, toen wou ik geen Tokio Hotel meer luisteren omdat ik dacht dat hun muziek te mooi is voor mijn oren. En toen ze iedereen gingen bedanken (ik luisterde Humanoid City Live) dacht ik iets van 'nou mij bedanken ze sowieso niet want kom op wil wil mijn nou bedanken'. En als ik bij vrienden slechte dingen over mezelf zeg, in de hoop dat ze zeggen dat dat best mee valt, zeggen ze of reageren ze niet. En altijd cijfer ik mezelf naar beneden en denk ik dat ik niks kan. Maar ik wil niet meer onzeker zijn, ik wil niet dat ik me minder voel dan andere, ik wil tevreden over mezelf kunnen zijn maar kan iemand me alsjeblieft vertellen hoe?
Concentreer je op de mensen van wie je houdt, niet die je haat!