• Een vriendin van me heeft het al een hele lange tijd moeilijk; ze heeft anorexia. Maar ze blijft erop dat ik blijf vertellen wat er is. Eerst deed ik dat niet, omdat ik mijn 'problemen' niet bij haar wilde smijten. Maar toen kregen we ruzie en besloot ik vanaf nu ook 100% eerlijk te zijn.
    Alleen het probleem is, dat steeds als ik wat vertel ze het wegwuift of zegt; 'Zullen we het op de puberteit en het weer gooien?'
    Werkelijk bij álles. Of ze heeft net een rotdag, en dan komt het erop neer dat we het tóch over haar gaan hebben. Ik zit er erg mee, vooral omdat zich net hetzelfde afspeelde. Ik wilde wat vertellen en ze zei weer haar zelfde standaard zin. En ja, ik heb er wat van gezegd. Maar nee, ze doet het (misschien onbewust) nog steeds.

    Zie maar wat je hiermee doet.:'D


    everything, in time

    Gewoon duidelijk aan haar vertellen dat je het fijn zou vinden als ze ook eens naar jou zou luisteren en het niet altijd over haar moet gaan. Klinkt misschien hard, maar anders dringt het misschien niet tot haar door.

    Bigfoot schreef:
    Gewoon duidelijk aan haar vertellen dat je het fijn zou vinden als ze ook eens naar jou zou luisteren en het niet altijd over haar moet gaan. Klinkt misschien hard, maar anders dringt het misschien niet tot haar door.


    Never wait for perfection, just make it.

    Bigfoot schreef:
    Gewoon duidelijk aan haar vertellen dat je het fijn zou vinden als ze ook eens naar jou zou luisteren en het niet altijd over haar moet gaan. Klinkt misschien hard, maar anders dringt het misschien niet tot haar door.


    Lol, dat is zo'n beetje precies wat ik al heb gezegd.D:


    everything, in time

    Ew.. En als je nou zegt 'Als dit zo doorgaat, dan beëindig ik deze vriendschap.' Je kan het natuurlijk ook op een andere manier zeggen :') Maar misschien dat het op die manier tot haar doordringt?

    Slecht idee. Ik weet 't x:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Tsja, wat vind je dat je vriendschap waard is? Want als ik jou was zou ik er hélemaal gestoord van zijn geworden. Ik zou gewoon een tijd niet met haar omgaan.
    Maar dan kom ik terug op mijn 1e zin; wat vind je dat je vriendschap waard is?


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Deze vriendschap is mij serieus álles waard.
    En Nynke, ik wil hem dus absoluut niet beëindigen, omdat ze niet altijd
    naar me luistert.D:


    everything, in time

    Desolate schreef:
    Deze vriendschap is mij serieus álles waard.
    En Nynke, ik wil hem dus absoluut niet beëindigen, omdat ze niet altijd
    naar me luistert.D:


    Ik zei toch dat het een slecht idee is :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zou het haar gewoon nog eens zeggen, haar dan laten vallen en als ze het echt de moeite waard vind zal ze wel gewoon weer terug komen naar jou?
    Haha, dat zou ik dus eigenlijk zelf absoluut niet durven doen, maargoed.


    effort never betrays you

    Ik zou 't volgende doen. Het toch nog eens duidelijk tegen haar vertellen en dan vervolgens elke keer, als zij weer de fout ingaat, haar erop wijzen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wat hier boven is genoemd is de enige oplossing, en zeg het niet op msn maar gewoon recht in haar gezicht.


    La credenza è una medicina contro il timore

    Desolate schreef:
    (...)

    Lol, dat is zo'n beetje precies wat ik al heb gezegd.D:


    Oh, dan werkt dat dus niet. Ghehe. Of als zij weer eens over zichzelf begint, gewoon zeggen: 'Zullen we het op de puberteit en het weer gooien?'. Dan begrijpt ze zelf misschien hoe vervelend dat is? Ik heb echt geen idee, haha. (:

    Bigfoot schreef:
    Gewoon duidelijk aan haar vertellen dat je het fijn zou vinden als ze ook eens naar jou zou luisteren en het niet altijd over haar moet gaan. Klinkt misschien hard, maar anders dringt het misschien niet tot haar door.


    None but ourselves can free our minds.

    eerlijk zijn... zij heeft het moeilijk.. maar jij hebt ook porblemen..


    Sleep And Remember, My Last Lullaby, So I'll Be With You, When You Dream

    Ze weet dat zij heel belangrijk voor je is, dat je toch wel blijft praten ookal irriteert zij jou door wat ze zegt (dat weet ze omdat jij dat hebt vertelt).
    Dus ik zou dan toch doen wat Nynk zegt, soort van, gewoon zeggen van nou dan heb ik even geen behoefte om met jou te praten.

    En dat hoeft echt niet voor altijd te zijn, maar voor 2/3 dagen bijv. Dat je haar dan een nieuwe kans geeft.

    DaKrulliCode schreef:
    Ze weet dat zij heel belangrijk voor je is, dat je toch wel blijft praten ookal irriteert zij jou door wat ze zegt (dat weet ze omdat jij dat hebt vertelt).
    Dus ik zou dan toch doen wat Nynk zegt, soort van, gewoon zeggen van nou dan heb ik even geen behoefte om met jou te praten.

    En dat hoeft echt niet voor altijd te zijn, maar voor 2/3 dagen bijv. Dat je haar dan een nieuwe kans geeft.

    Eigenlijk bedoel ik dat ook. Gewoon voor een paar dagen.


    "I shut my eyes in order to see.'