• Morgen is een mis voor opa, die nu twee jaar overleden is. Ik twijfel of ik mee moet gaan. Kijk, aan de ene kant wil ik wel mee. Ik denk nog vaak aan mijn opa -zie mijn SA- maar mijn oma denkt van niet. Zo zou ik kunnen bewijzen dat het niet waar is wat zij denkt. Bovendien zou mijn mama dan niet alleen hoeven.(Mijn broer en vader willen al helemaal niet mee.) Aan de andere kant, ik ben niet gelovig. (Mijn oma, oom, nichtje en neefje wel) Ik ga dus absoluut de hosti ook niet halen. Maar als je dat niet doet, kijkt de hele kerk je nogal raar aan. Bovendien is een mis ook saai, en geloof ik dat ik opa ook op geheel andere manieren kan herdenken. Hij zou me nooit dwingen iets te doen wat ik niet wil.

    Ik wil alleen niemand teleurstellen, maar ook niet mijn tijd 'verspillen' aan zoiets! Wat moet ik doen?

    Ik ga sowieso niet het kerkhof op. (Mijn opa is gecremeerd, maar zijn urn staat in een soort 'bijenkorf'. Heel mooi, achter in een hoekje. In een soort bijenkorfding met een treurwilg erboven) -overbodige info ja.- Kerkhoven zijn gewoon eng. Dat kan ik niet hebben, watje dat ik ben.:'D


    everything, in time

    Ik vind dat je je niet hoeft te bewijzen. Iedereen herdenkt overleden mensen op een andere manier, dat moet je oma dan maar gewoon accepteren.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Je moet doen waar je je goed bij voelt.Dat kunnen wij niet voor je beslissen,maar je moet je niet laten ontmoedigen omdat je geen hostie wilt halen en iedereen je dan vreemd zou aankijken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    wat is een hosti ? :$ [hier spreekt een ongelovige met ook een gelovige opa]

    Mja, gewoon doen wat jij wilt =) als je oma je niet geloof pech gehad.. jij weet wel beter =)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Bovendien is een mis ook saai, en geloof ik dat ik opa ook op geheel andere manieren kan herdenken. Hij zou me nooit dwingen iets te doen wat ik niet wil.


    Dan zou ik niet gaan. Hou anders in je eentje en eigen herdenking aan je opa, dan doe je toch iets speciaals, maar hoef je niets te doen, wat niets voor jou is.


    wth.

    Amistad schreef:
    wat is een hosti ? :$ [hier spreekt een ongelovige met ook een gelovige opa]

    Mja, gewoon doen wat jij wilt =) als je oma je niet geloof pech gehad.. jij weet wel beter =)

    Dat symboliseert het lichaam van Jezus. Het is zo'n rond "koekje" dat ze krijgen als ze ter communie gaan.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Thingies schreef:
    Ik vind dat je je niet hoeft te bewijzen. Iedereen herdenkt overleden mensen op een andere manier, dat moet je oma dan maar gewoon accepteren.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Exercitus schreef:
    (...)
    Dat symboliseert het lichaam van Jezus. Het is zo'n rond "koekje" dat ze krijgen als ze ter communie gaan.


    heet dat echt Hosti ? o-O nooit geweten en ik heb dat al paar keer moeten doen o-O ik voel me een veraairer xd

    ik ben niej gelovig maar heb al paar keer eerste communi gehad enal xd
    [komt omdat ik in et koortje zat]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik zou niet gaan, eigenlijk :x


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik zou wel gaan, maar dat ben ik. Ook zou ik die Hosti aan nemen, omdat het niet erg respectvol is om te weigeren.
    Ik zou het ook niet voor mijn oma doen, maar voor mezelf. Een kans om mijn opa extra te herdenken, buiten die momenten dat hij toch al in mijn gedachten klimt en aan andere mensen die ik verloren ben.
    En wat is nou die een of twee uurtjes op je leven om even ergens bij stil te staan, of de ceremonie daaromheen nou saai is of niet?
    Je kan er ook voor kiezen om niet te gaan, maar als je er achteraf spijt van krijgt kun je het niet terugdraaien.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell