Morgen is een mis voor opa, die nu twee jaar overleden is. Ik twijfel of ik mee moet gaan. Kijk, aan de ene kant wil ik wel mee. Ik denk nog vaak aan mijn opa -zie mijn SA- maar mijn oma denkt van niet. Zo zou ik kunnen bewijzen dat het niet waar is wat zij denkt. Bovendien zou mijn mama dan niet alleen hoeven.(Mijn broer en vader willen al helemaal niet mee.) Aan de andere kant, ik ben niet gelovig. (Mijn oma, oom, nichtje en neefje wel) Ik ga dus absoluut de hosti ook niet halen. Maar als je dat niet doet, kijkt de hele kerk je nogal raar aan. Bovendien is een mis ook saai, en geloof ik dat ik opa ook op geheel andere manieren kan herdenken. Hij zou me nooit dwingen iets te doen wat ik niet wil.
Ik wil alleen niemand teleurstellen, maar ook niet mijn tijd 'verspillen' aan zoiets! Wat moet ik doen?
Ik ga sowieso niet het kerkhof op. (Mijn opa is gecremeerd, maar zijn urn staat in een soort 'bijenkorf'. Heel mooi, achter in een hoekje. In een soort bijenkorfding met een treurwilg erboven) -overbodige info ja.- Kerkhoven zijn gewoon eng. Dat kan ik niet hebben, watje dat ik ben.:'D
everything, in time