• Hey allemaal (:

    Ik zit nu al een tijdje op Q, maar ik heb er nog niet veel mee gedaan. Ik vind het super leuk om jullie stories etc te lezen. Ik wil zelf ook een story beginnen, maar ik zou niet weten HOE. Dus even jullie tips.. Hoe beginnen jullie met het bedenken van een story? zijn de personages al bepaald voor je begint? maak je het direct hier? of juist eerst in een ander bestand zoals word?

    Wat hulp zou fijn zijn :]

    x

    [ bericht aangepast op 20 sep 2010 - 15:34 ]

    Het handigste is om wat vooruit te schrijven, voordat je het hier op Q post. Dan heb je een voorraadje, en dat is altijd handig.
    Verder is het handig als je het hele verhaal in grote lijnen opschrijft of in je hoofd maakt, en daarbij karaktertrekjes van je hoofdpersonen/bijpersonen erbij. Als je dat geheel hebt en tevreden bent over je plot en personen, kan je beginnen. (:
    - zo doe ik het altijd, haha.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Aah bedankt :D hier heb ik wat aan!

    Graag gedaan!
    Ik vond het ook moeilijk om te beginnen, haha. Ik deed maar wat. Maar na een tijdje kom je erachter wat voor jou het handigste is. Succes!_O_


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    ^^thanks(h)

    ik begin eerst altijd de hele verhaallijn uit te werken... dan ga ik op mn gemakje de karakters een beetje diepte geven, de hoofdrolspelers meer dan de anderen..;) en dan gwn gaan schijven.. meestal als je besug bent, komt het een na het andere voort uit je fantasie..:)


    Sleep And Remember, My Last Lullaby, So I'll Be With You, When You Dream

    Altijd als ik inspiratie heb, denk ik de verhaallijn en personages een beetje uit als ik in bed lig/op school zit. En dan begin ik gewoon.
    En soms begin ik gewoon met een verhaal en zet ik steeds een punt waar ik naartoe schrijf, en dan hoop ik op inspiratie voor een nieuw punt. =P

    Maar je moet gewoon dingen proberen, en dan zal je wel voelen wat jij het fijnst vind om te doen.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Ik heb één story, en daar gebruik ik eigenlijk mijn eigen karakter en dat van een goeie vriend en vriendin van mij, als hoofdpersonen. Ik heb een stuk al in Word geschreven en ik ben er nu bij dat ik zelf dingen moet verzinnen, ik begin dan gewoon te schrijven en dan zie ik wel hoe het verhaal loopt! Maar deze story is over een droom van mij, dus ik weet helemaal hoe die gaat enzo, dat kun je beter eerst opschrijven.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    ik heb story's waarvan ik karaktertrekken gebruik van mezelf en vriendinnen. ik heb als ik begin grote lijnen in mijn hoofd en begin dat uit te werken wat uiteindelijk leid tot een verhaal. zo simpel is dat bij mij...


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Verzin iets leuks en begin te schrijven.

    Ik heb nooit echt een maak/plan
    Ik schrijf als ik tijd heb.


    Food.

    ik ben inspiratieloos als ik begin maar dan begin je te typen en komt het gewoon. Je moet wel eerst de basis hebben van een verhaal, en de hoofdrolspelers de rest komt eruit als je iets typt, dat heb ik!


    Don't dream your life, but live your dream!