weten jullie leuke vlaamse zinnetjes of woordjes, waarom? omdat k mn vlaams wil verbeteren alle!!
-
25 aug 2010 - 23:5126 aug 2010 - 10:50
Hehe, allen hier naar België komen verhuizen dan maar!
Moonshine, take us to the stars tonight ~
26 aug 2010 - 11:07Wel, kwil wel voor u int Vlaams klappen in uw gastenboek. (Post dan effe wa)
Kzen zelf Vlaams, dusja. Kweet ni direct bijwa mijn dialect past, ma het ligt dicht tegen antwerps dacht ek.Let the Night embrace you
26 aug 2010 - 11:12Demoon schreef:
Wel, kwil wel voor u int Vlaams klappen in uw gastenboek. (Post dan effe wa)
Kzen zelf Vlaams, dusja. Kweet ni direct bijwa mijn dialect past, ma het ligt dicht tegen antwerps dacht ek.
Woar wunde, dan kannek messchien zegge wa da ew dialect is x)So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California
26 aug 2010 - 11:15Kzen van de province Antwerpe, ma zo just helegangs onderaan in zo'n uithangselke tege de oost-vlaamse grens. Ehm, dicht tege Mechele as ge da kent. :'D
Let the Night embrace you
26 aug 2010 - 11:19Demoon schreef:
Kzen van de province Antwerpe, ma zo just helegangs onderaan in zo'n uithangselke tege de oost-vlaamse grens. Ehm, dicht tege Mechele as ge da kent. :'D
Geweldig x) Dat is volgens mij nog wel Antwerps accentig x)So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California
26 aug 2010 - 11:23Et trekt erop denk ek, ma toch ist nog anders as ge nen antwerpenaar hoort klappen.
Ach ja, kspreek het 'Ellen-accent' dan maar. :'DLet the Night embrace you
26 aug 2010 - 11:4226 aug 2010 - 11:42voos = vies/vuil
'ne snelle jongen/meisje = een knap jongen/meisjeYou and I are the same. Perfect in our own weird way.
26 aug 2010 - 13:34Je wil Vlaams leren? Kom dan naar Vlaanderen. Door hier woordjes/zinnen neer te zetten gaat je Vlaams niet verbeteren sinds je niet weet hoe je dat allemaal moet uitspreken.
26 aug 2010 - 13:3626 aug 2010 - 14:25Demoon schreef:
Kzen van de province Antwerpe, ma zo just helegangs onderaan in zo'n uithangselke tege de oost-vlaamse grens. Ehm, dicht tege Mechele as ge da kent. :'D
Waarschijnlijk dicht bij het Antwerps dialecht,ja. Maar je hebt ook het mechels dialect.
Vlaams is gewoon Nederlands maar dan met de dialecten en de franse woorden denk ik.
Taloor = bord.
Jeir = aarde
Jaarbees = aardbeien
onderlefke = marcelleke
televies = televisie
26 aug 2010 - 14:25Flawless schreef:
(...)
Waarschijnlijk dicht bij het Antwerps dialecht,ja. Maar je hebt ook het mechels dialect.
Vlaams is gewoon Nederlands maar dan met de dialecten en de franse woorden denk ik.
Taloor = bord.
Jeir = aarde
Jaarbees = aardbeien
onderlefke = marcelleke
televies = televisie
Wat is dat? oÔA decision I will regret, until my dying breath.
26 aug 2010 - 14:27Stripe schreef:
(...)
Wat is dat? oÔ
Marcelleke is zo een wit topje ongeveer,dat mannen vaak dragen onder hun kleren in de winter ofzo. En wij noemen dat een onderlefke.26 aug 2010 - 14:28Flawless schreef:
(...)
Marcelleke is zo een wit topje ongeveer,dat mannen vaak dragen onder hun kleren in de winter ofzo. En wij noemen dat een onderlefke.
Een hemdje? :'DA decision I will regret, until my dying breath.
26 aug 2010 - 14:29