• Twee lijgerbabys geboren
    Als een tijger en een leeuw samen een jonkie krijgen, heet dat een lijger. Het komt bijna nooit voor, maar in een dierentuin in Taiwan in Azië is het gebeurd. Moeder Beauty is een tijger en vader Simba is een leeuw. In het wild komen deze twee dieren bijna nooit samen, maar Simba en Beauty zijn in de dierentuin samen opgegroeid. Beauty werd zwanger van een drieling, maar één van de drie lijgerbaby's overleefde het helaas niet. Het is heel bijzonder dat de jonkies geboren zijn; op de hele wereld leven waarschijnlijk maar tien lijgers. Omdat een lijger zo'n bijzondere combinatie is, kunnen ze zelf geen jonkies krijgen. Lijgers worden ongeveer 20 jaar oud. De twee lijgertjes in Taiwan zijn nu nog heel erg klein, maar ze kunnen uiteindelijk wel 450 kilo wegen. Dat is net zoveel als een volwassen paard. Met de twee kleintjes gaat het nu heel goed.

    Bron: Waarmaarraar.nl

    En klik hier voor filmpje =D

    Ze kunnen geen kleintjes krijgen omdat het een mix is. De ouders zijn niet van dezelfde soort, dus de kleintjes kunnen sowieso niet voortplanten..


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Dat was toch een paar jaar geleden?


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Aww<3


    I'm not schizophrenic. Me neither.

    amorevampiro schreef:
    Dat was toch een paar jaar geleden?

    Het kan wel dat het een paar jaar geleden ook het geval was, maar dit bericht is gepost op de site van NOS.nl op 16 augustus 2010 ^^.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2010 - 20:23 ]

    TourdeKrulle schreef:
    (...)
    Het kan wel dat het een paar jaar geleden ook het geval was, maar dit bericht is gepost op de site van NOS.nl op 16 augustus 2010 ^^.


    Ahh want ik dacht dat ik dat in December ook gehoord had.. ^^


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Oja had ik gelezen, die dierentuin kreeg voor elke lijger een boete ofzo?


    Smiling but close to tears.

    Awh, wat schattig. :'D


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Lief...(H)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    amorevampiro schreef:
    Dat was toch een paar jaar geleden?
    Dr zijn weer nieuwe geboren. En dat was in een circus btw.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.