De trein begon helemaal te schommelen en wiebelen. Maar omdat we dus midden in die windhoos zaten besloten ze toch nog een stuk door te rijden. En er zat echt de grootste rotzooi in die windhoos. Een windhoos is zeg maar, volgens mij, een miniaturen tornado, maar ik weet niet wanneer zoiets geen windhoos meer heet want hij was echt huge. Er zaten echt hele bomen in –neen niet van die kleintjes- en dakpannen en heel veel zand en modder, want alles was bruin. Het was echt heel raar en akelig om te zien. Uiteindelijk waren we voorbij de windhoos en toen hebben ze op de rem getrapt. Hebben we eerst even gewacht tot het ergste voorbij was. Maar toen kwam de storm ons achterna. Dus toen zijn we snel verder gegaan. En toen zaten we er weer middenin. Toen moesten we stoppen bij Blerick, maar werkte de trein niet meer mee door de storm en toen moesten ze op de noodrem dingesen x___x.
Uiteindelijk na heel wat gekloot kwamen we aan in Venlo en toen ben ik in de taxi gestapt en naar school gegaan. Uiteindelijk is mijn moeder me weer komen halen en echt overal waar we reden lagen bomen omgeknakt, of gewoon met wortel en al de grond uit getrokken enzo. En toen kwamen we in Horst en echt overal om mij heen waar ik keek, waren boerderijen compleet afgebroken en verwoest. Daken lagen over de weg, schuren waren helemaal ingestort en er lagen bomen op huizen.
Toen ik dat zag was ik serieus shocked for life. Toen dacht ik echt even ‘Men, wat nou als die trein omgeflikkerd was toen ik erin zat.. ’
Maar ik leef nog, en ik heb niks.. Maar dat was wel even schrikken..
Wie du mir, so ich dir.