• Ik moet morgen op school debatteren over de stelling "Leraren moeten via MSN beschikbaar zijn voor de leerlingen"...
    Dus ... weten jullie een paar argumenten voor en tegen? :D

    Thanks y'all :)

    [ bericht aangepast op 9 juni 2010 - 20:57 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    +: als er iets aan de hand is, kan het makkelijk uitgelegd worden (kan ook via smartschool, maar kom)
    -: de leerlingen kunnen de leraren voor onnuttige dingen lastig vallen


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Tegen: Leraren komen te veel in het priveleven van de leerling, en leerlingen komen te veel in het priveleven van de leraar.
    Voor: Het gaat een stuk makkelijker en sneller.


    Your make-up is terrible

    Voordeel: Als je iets niet begrijpt kun je de docent sneller bereiken.
    Nadeel: Ze kunnen privacy dingen zien, zoals je naam + Pb. Wie weet zijn ze dan nooit online/hebben ze geen computer/geen verstand ervan..


    I live for the applause, you will die for it.

    + De leraren zijn zo gemakkelijk berijkbaar.
    - De leraren hoeven niet 24/7 bereikbaar te zijn via MSN want dat kan invloed hebben op zijn privé leven en er kunnen verkeerde dingen via msn gebeuren tussen docenten en leerlingen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ja. Iedereen heeft het recht om MSN te hebben. Als je zegt dat leraren geen MSN mogen hebben, dan vind ik dat discriminatie. Ik vind dat alle leraren MSN moeten hebben en dat dan leerlingen er zelf voor kunnen kiezen of ze die leraren in vertrouwen op MSN toevoegen.


    Behind every great man there’s a great woman

    Voor:
    - De kinderen van tegenwoordig doen alles met de computer, leraren zouden met deze generatie mee moeten gaan.
    - De leraar kan nu sneller vragen beantwoorden, en hij kan sneller een leerling bereiken met zijn eigen vragen.

    Tegen:
    - Het zorgt ervoor dat leerlingen steeds vaker achter de computer zitten, ze kunnen nu zelfs smoesjes gebruiken 'dat ze even met hun leraar moeten praten.'
    - Leraren zouden zich niet hoeven moeten aanpassen aan hun leerlingen.


    Life is hard and then we die