• Warning; lange tekst.

    Het is allemaal verneukt. Ik zal het even uitleggen; Ik heb al 10 jaar een beste vriendin, laten we haar Eva noemen [niet haar echte naam]. Ze is sinds een jaartje onwijs veranderd. Ze is veel afstandelijker, en ze "duwt" me soms een beetje aan de kant. Niet letterlijk duwen, maar je snapt wel wat ik bedoel hoop ik.
    Ik zal even een voorbeeld geven van zo'n afstandelijke actie ding. Ik had vrijdag een slaapfeest met 4 vriendinnen, onderandere Eva.
    Ik zit met de andere 3 meiden in de klas, want wij doen VTO, maar zij niet. Ze kent die 3 meiden wel gewoon goed, en is er bevriend mee. Maar op mijn feest-ding was ze heel afstandelijk bezig, als we met z'n allen cadeau's uit zaten te pakken, zat ze te smsen met iemand, helemaal aan de andere kant van de kamer. Ik zag het, dus ik zei zo tegen haar van; Kom hier zo zitten joh, lekker gezellig. Ze gaf me een fake smile [dat herken ik na 10 jaar wel] en schoof echt, 10 cm op ofzo. Opzich heb ik er geen problemen mee als je even moet smsen, maar nonstop smsen is toch wel een béétje aso als je op een verjaardag bent? Ik wil niet gemeen klinken ofzo, maar dat is gewoon mijn mening.
    Vandaag ook; omdat onze school verbouwd worden, moeten we een halfuur in de bus zitten. We hadden afgesproken dat we in de schoolbus naast elkaar gingen zitten; prima. Heenweg ging gewoon normaal etcetc. Maar na school gingen we ook op de bus wachten, en toen rende [echt serieus, ze stak gewoon rennend de straat over] naar iemand anders. Dus ik liep een beetje achter haar, kletsend met een meisje. Toen we eenmaal in de bus kwamen, was ze al naast iemand anders gaan zitten, en de bus was vol, dus ik ging in de volgende. Het meisje waar ik eerder mee aan het praten zei plotseling tegen me dat het best wel naaiend van haar was om bij iemand anders te gaan zitten. Dit klinkt waarschijnlijk heel overdreven enzo; maar er zijn wel andere dingen gebeurt. In het begin van dit schooljaar negeerde ze me ook half, en hing veel met een ander meisje om, en Eva noemde haar ook haar bff. Na een maandje half genegeerd te worden, is ze geen "bff" meer met die persoon. Omdat ze dus samen een geschiedenis presentatie moesten doen, maar Eva kreeg een hoger cijfer, en toen vond ze dat niet leuk. Dit is niet de eerste keer dat ze me half negeerde. Ze heeft het ook een keer gedaan bij een meisje uit mijn klas, en nog een meisje uit haar eigen klas.
    Prima; twee of drie bff's, fine by me, maar ga me dan niet zitten negeren ofzo. Ik wil niet arrogant/overdreven/vervelend overkomen, maar ik ben het een beetje zat.
    Bedankt voor het lezen. <3

    [ bericht aangepast op 10 mei 2010 - 23:23 ]


    The sweet glinster of the moonlight shines on you.

    Praat met haar erover?
    Zeg dat je het niet leuk vind dat ze je negeert?

    ZUK0 schreef:
    Praat met haar erover?
    Zeg dat je het niet leuk vind dat ze je negeert?


    Klinkt raar, maar ik durf dat niet recht in haar gezicht te zeggen. Ik ben zo'n persoon dat niks meteen durft te vragen. Als ik bijvoorbeeld aan iemand wil vragen om af te spreken begin ik het gesprek altijd met; Hee, nog wat boeiends aan het doen?
    Ik ben gewoon een.. vaag persoon T_T


    The sweet glinster of the moonlight shines on you.

    gewoon even wat minder met haar omgaan. Als je dan over twee weken ofzo weer met haar praat komt het wel goed. Jullie zitten waarschijnlijk gewoon te veel op elkaars lip.


    Alis volat propriis

    doe hetzelfde met haar als wat zij met jou doet.
    Wedden dat ze zich dik kut voelt en weer veel met je omgaat(cat)?


    I solemny swear i am up to no good

    Ik snap je wel ..

    Je kan het ws alleen oplossen door met haar te praten. Geef niet haar de schuld, maar zeg dat je je niet prettig voelt met hoe de situatie is.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.