• Vandaag zag ik twee keer op het nieuws over de mannen in de Filippijnen die zich gingen zelfkastijden, en sommigen lieten zich ook kruisigen. Dit om te laten zien dat ze in hun geloof vertrouwen hebben, en erin geloven maar ook om de lijdensweg van Christus mee te maken.
    Zelf ben ik een atheïst, en geloof ik nergens in. Meer reïncarnatie, maar meer ook niet. Daarom vind ik het persoonlijk ook verschrikkelijk wat die mannen zichzelf aandoen, maar soms lijkt het wel alsof ik daar de enige in ben. Sorry voor de mensen die hierin wel geloven, maar dit is mijn idee van alles.
    Hoewel ik er niet in in geloof, fascineert me dit gedrag wel. (Ziek, I know.) Maar toch; waar halen ze die drijfkracht vandaan om zichzelf te pijnigen?
    Heel serieus onderwerp voor mijn doen maar ik zat er al de hele dag mee. So tell me your ideas. ^^


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Zelfkastijders in de Filippijnen? Dat is me nieuw, hoewel wel 85 % katholiek is.
    Ik denk dat die mensen oprecht vinden dat zij boete moeten doen voor wat Christus voor ons heeft gedaan.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik geloof ook nergens in en snap ook niet waarom ze zichzelf zo laten lijden voor hun geloof -waarvan je niet eens 100% zeker van kunt zijn of het wel echt bestaat (sorry voor de mensen die dit wel geloven)- Want, als god je heeft ~gemaakt~ om te leven, waarom zou je jezelf dan pijn gaan doen?


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Zaitsev schreef:
    Zelfkastijders in de Filippijnen? Dat is me nieuw, hoewel wel 85 % katholiek is.
    Ik denk dat die mensen oprecht vinden dat zij boete moeten doen voor wat Christus voor ons heeft gedaan.

    Ja, dat is wat ze zeiden op het NOS journaal.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Yep.. tis iets onbegrijpelijks..

    Die mensen zijn de hele dag door, hun hele leven lang alleen maar bezig met het geloof en hoe ze dat duidelijk en extreem kunnen uitdragen..


    ars moriendi

    Dat had ik gezien!
    Ben het volkomen met je eens ;3


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Je zou doodgaan voor je liefde toch? Dit is precies hetzelfde voor hun.


    "Let them eat cake!"