Kunnen jullie meehelpen om foto's te vinden en voorwerpen te bedenken die te maken hebben met de diepere betekenis van het volgende gedicht (het klopt wel niet helemaal omdat ik mijn blad niet naast me heb liggen, maar het gaat ongeveer zo) ;
'Niet wakker kussen, onder geen voorwaarde,
ook niet na honderd jaar.'
Wat moet ik doen? dacht de prins. Weggaan of denken dat ze het niet zo bedoelt? Ik ben zo moe, zo dodelijk vermoeid.
Doornroosje gluurde door haar wimpers en hoorde iemand de trap afgaan -zo moe, zo dodelijk vermoeid-
en haar hart werd verscheurd.
Het zit zo; voor Nederlands werden we verdeeld in groepjes van twee. Ieder groepje kreeg een ander gedicht. Hiervan moeten we de diepere betekenis zoeken en met prenten en woorden daarvan een doos versieren. In die doos moeten we elk twee voorwerpen insteken die te maken hebben met de diepere betekenis.
Maar dat is toch moeilijk? Geef toe. Onduidelijk dmv dingen te zeggen waarvan je eigenlijk wel wilt dat die persoon het doet. Vrouwen zijn ingewikkelde wezens dus.
Dat kun je niet vastpakken, dus ik kan nu niet echt meteen iets verzinnen van voorwerp.
Help? );
[ bericht aangepast op 3 feb 2010 - 17:18 ]
Only losers can act the way you do