Ferox schreef:
(...)Dit liedje wil ik nu leren spelen.
Dat is moeilijk om uit te leggen :'D
Maar de bovenste lijn is je onderste snaar en dus is je onderste lijn je bovenste snaar.
En de cijfers die erop staan, is het hoeveelste hokje waarin je je vinger moet zetten :'D
Je speelt gewoon de akkoorden die daar boven staan, en zet het andere akkoord in zegmaar rond het woord waar die weer boven staat, wanneer precies en het slagritme moet je zelf even luisteren. Het is een nacht is echt een heel makkelijk liedje, dus als het goed is begrijp je het wel als je even goed luisterd. En anders kan je het nog een keer aan me vragen (:
6 lijnen, 6 snaren. De onderste lijn is op de gitaar de dikste snaar, dus de 1ste (bovenste snaar). Als je je gitaar niet onderstebove vast hebt natuurlijk De bovenste lijn is op de gitaar de dunste snaar, dus snaar 6 (onderste). De getalletjes staan voor de fretten (vakjes op de hals van gitaar). Zie je bijvoorbeeld 2 staan op een lijn, moet je de snaar die daar overeenkomt op de 2e fret indrukken. Bij 0 moet je de snaar gewoon zo aanslagen zonder iets in te drukken.
Wat jij leert spelen was ook mijn eerste liedje ^^