Misschien herkennen jullie je eigen gevoel wel in dit.
Natuurlijk wil je het liefste dat je je (beste) vrienden en vriendinnen kan vertrouwen. Dat je daar vanuit kan gaan, is een groot voordeel. Of dat zo is, is een bijzaak. Alhoewel, een hele grote bijzaak eigenlijk. Een bijzaak die nog belangrijker is dan "ergens vanuit kunnen gaan".
Wel, bij mij was het ook zo. Blindelings vertrouwen, daar was ik nooit een voorstander van. Maar als je iemand al kent sinds groep 3, zo'n 8 jaar dus, en nog steeds bevriend bent met diegene, heel goed zelfs, ga je er vanuit dat je dat wel kan. Op het ene moment zijn ze er voor je met hun woorden, op het andere moment zijn ze er niet meer voor je, en word je belachelijk gemaakt door diezelfde personen die je al zo lang kent. En daardoor kan je dan gewoon geen mensen meer vertrouwen. Achter je rug om worden er grote, heftige leugens over je verzonnen, maar op een ander moment heeft diegene je wel nodig als er bijvoorbeeld huiswerk overgeschreven moet worden. Misschien een heel klein minuscuul dingetje, maar 't gaat om het principe. Dat jij diegene dénkt te kunnen vertrouwen, maar dat het niet zo is, is geen minuscuul dingetje, en is gewoon echt heel gemeen. Dat dan weer moet gebeuren terwijl ik diegene niets aangedaan heb, vind ik erg laag. Ik ben nu ook gewoon heel bang dat nieuwe vriendinnen mijn niet mogen, of mijn niet aardig vinden, ook al hebben we het geweldig met z'n allen.
Jammer dat dat van mijn manier van vertrouwen geworden is, terwijl ik niemand iets aangedaan heb. Erg klote.
Maar helaas, life goes on. Ik vind het gewoon gemeen dat het ene moment je medeleven hebt en het andere moment je een aandachttrekker bent als je praat over het feit je vader overleden is en je die mist, wat mensen raar vinden na anderhalf jaar. Nou, voor mij is het als de dag van gisteren en ik herinner het me nog als de dag van gisteren. En dat zal wel nog even zo blijven.
Ik weet het, ik ben ook niet even aardig altijd, maar zoiets zou ik nooit doen.
En dan denk je bij jezelf; Dan overkomt me al die shit, en krijg ik dit ook nog. Waar verdien je dat aan?
Hierbij wil ik iedereen op Quizlet bedanken die me heeft gesteund vanwege mijn verleden, wat ik hier niet uitgebreid ga zetten ivm privacy. Maar toch bedankt allemaal. <3
[ bericht aangepast op 8 jan 2010 - 20:48 ]
Mysli zdes' uzhe ne vazhny