Maar goed, dat is niet wat ik wilde zeggen (':
Lily's [de vriendin van mijn pa dus] broer, heeft een vrouw en die komt uit Columbia of zo, iets die richting. Zij heeft twee oudere zonen die geen flikker uitvoeren in huis, twee hele jonge dochters die ze als prinsesjes behandelt, en dan nog een jongetje van bijna 13. Als je hem ziet zou je hem een jaar of 9 schatten gezien zijn lengte. Hij is niet haar zoon, maar de zoon van haar overleden zus uit Columbia. Ze is neergestoken door haar man, en nou zorgt zij dus voor 'm.
Toen hij 4 was gebeurde het en is hij naar hier gekomen, waar hij dus een hele andere taal opeens moest leren. Hij heeft dus al een zware jeugd achter de rug, terwijl hij pas 12 is.
Hij heeft het dus al moeilijk zat, en ondanks dat gedraagt hij zich gewoon heel normaal en lief tegen anderen. Hij is heel sociaal en echt een schat van een mens. En ondanks dat word hij als slaaf behandelt.
Hij moet élke dag het hele huis opruimen, afwassen, helpen met opruimen en afruimen, de hond uitlaten, die twee kleine kindjes in de gaten houden en corrigeren. En als er iemand lief tegen dat arme jochie doet kan zijn pleegmoeder dat niet hebben, en zet ze hem gelijk weer aan het werk !
Ongelofelijk toch?
Vandaag nog toen ik daar was, haar oudste zoons die eigenlijk al oud genoeg zijn om op zichzelf te wonen voeren helemaal geen reet uit in dat huis, en hoeven ook echt niks te doen van haar. Eén van haar dochters is gewoon veel te jong om te helpen, en die andere dochter die hoeft ook niks te doen. En lief dat ze tegen ze is man, echt ze behandelt ze als prinsesjes.
Behalve dat jochie dan, die moet zet ze dus even elke dag heel erg hard aan het werk. Als 'ie uit school komt is het meteen 'doe dit, doe dat'. En hij luistert ook meteen hè.
Vandaag nog toen ik daar was, ze staat in de keuken en roept hem. Binnen 1 seconde staat hij naast der, hij rent er gewoon heen.
En ook net nog; "Brian je moet straks slapen, ga opruimen!" En hij ook zonder tegenstribbelen daadwerkelijk al die zooi van die kleine meisje opruimen. Het dienblad van het bezoek naar de keuken brengen, alles netjes afwassen. Ondertussen nog de hele tijd opletten of die kleintjes zijn psp niet slopen, want dat is zo'n beetje het enige leuke wat ie echt heeft.
Vind het echt ZO enorm super zielig voor hem!
Jullie dan, hoe denken jullie hier over?
xoxo
Ps; ik weet beetje lang geworden, maar ik ben moe en heb nu een beetje moeite met kort uitleg geven. $;
Scream for mercy!