Ja pff het is een beetje moeilijk uit te leggen , maar ik ga het toch proberen ^^
het zit namelijk zo : een goeie vriend van me zit al meer als een jaar in een depressie en dat komt omdat hij in een rolstoel zit , volgens mij ... hij was te vroeg geboren en daardoor had hij een zuurstoftekort en heeft hij nu een letsel aan zijn benen ..
maar door die depressie heeft hij ook al twee zelfmoordpogingen gedaan ... gelukkig zijn die mislukt .. maar die gedachten blijven door zijn hoofd gaan want hij is er altijd voer bezig tegen mij op msn of facebook ( alsof hij er trots op is ofzo oÔ )
maar ik vind dat echt HELEMAAL NIET LEUK en ik weet nooit hoe ik moet reageren als hij er weer eens over begint ...
ik heb zo'n zin om een keer ECHT mijn mening te zeggen , want ik ben echt ANTI zelfmoord , ik vind dat je het altijdnog slechter kan hebben en dat het altijd beter met je kan gaan .. zeker omdat mij broer ook in een rolstoel zit en het nog VEEL slechter heeft als die vriend van me ...
maar ik wil hem ook niet kwetsen want als ik dat doe ... ik wil er niet aan denken ..
ik heb er deze nacht de hele nacht over gepiekerd ><
waarom kan hij nu niet gewoon zijn handicap aanvaarden ? hij kan toch nog dromen en doelen opzetten in zijn leven , hij kan gaan studeren , ... iets wat mijn broer in ieder geval niet zal kunnen! ah het kan mij soms zo kwaad maken he!
daarbij ik heb nog twee vrienden die ook allebei een handicap hebben en die hem aanvaard hebben , kan het dan zo moeilijk zijn ?
pff , naja ik sta niet in zijn schoenen en ik weet niet hoe hij zich voelt , maar hij aanvaard gewoon geen hulp ofzo ...
dus help , wat kan ik tegen hem zeggen zonder hem te kwetsen
Read this upside down: 370HSSV 0773H