• nu moet ik zo'n domme spreekbeurt gaan houden over de Aboriginals, ik heb alleen nog maar dit kleine stukje:

    Wij gaan jullie wat vertellen over de Aboriginals.
    De naam Aboriginals komt uit het latijn. Het is afgeleid van ‘Ab Origine.’ Wat ‘oorspronkelijk’ of ‘vanaf het begin daar’ betekend. Zij waren ook de eerste inwoners van Australië vandaar de naam Aboriginals.
    De Aboriginals hebben een nomadisch leven en trekken vooral rond in de Australische gebieden. Ze leefde in groepjes met elk zo’n 40-tal mensen, ze hadden elk hun eigen terrein waarop ze leefden voor een tijdje. In de binnenlanden van Australië bestonden de groepjes nog maar met een 20-tal mensen.
    Jullie kennen vast en zeker een boemerang, wij gebruiken het voor mee te spelen maar de Aboriginals gebruiken het als een jachtwapen meestal voor vogels te doden.
    De Aboriginals hebben ongeveer 200 talen en wel 600 dialecten. Ze kennen geen geschreven taal daarom vertellen ze hun verhalen doormiddel van dans, zang en schilderijen.

    en overmorgen moet het afzijn en moet ik het kennen, samen met mijn vriendin xp
    echt dom.


    What doesn't kill you, only makes you stronger (l)

    oke leuk? x'D


    -