• Ja morgen moet ik debateren voor een cijfer, en ik heb de stelling:
    Euthanasie zou verboden moet worden
    en
    Er moet alleen maar gezonde voeding in de kantine verkocht worden.

    Gekregen, maar nu ben ik helemaal leeg. Iemand enig idee wat ik zou kunnen zeggen.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Euthanasie zou verboden moet worden

    deze stelling is op het forum geweest ;)

    de 2de ja. want zo stimuleer je kinderen om dik te worden...


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    Euthanasie zou verboden moet worden

    deze stelling is op het forum geweest ;)

    de 2de ja. want zo stimuleer je kinderen om dik te worden...

    Ik weet nog niet of ik voor of tegen ben en die topic ga ik opzoeken.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Hé die van euthanasie heb ik vorig jaar moeten doen x'D

    Hmm gezonde voeding zorgt dat toevallig niet voor betere schoolprestaties? (is niet zeker.)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    Hé die van euthanasie heb ik vorig jaar moeten doen x'D

    Hmm gezonde voeding zorgt dat toevallig niet voor betere schoolprestaties? (is niet zeker.)

    Ja op lange termijn, snoep geeft een adrenaline kick waardoor je je even beter kan concentreren maar daarna word je moe. [Iemand heeft hier haar huiswerk gedaan]


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Ben je voor of tegen de stellingen of moet je puur je eigen mening verkondigen?


    Life is hard and then we die

    UHm, ik kan moeilijk zeggen of ik voor of tegen ben want dat zal jou denk ik niet zo veel helpen in het depateren. Maar weet je inmiddels al of je voor of tegen bent

    Uit eigen ervaring zou ik zeggen
    Euthanasie - tegen, mensen moeten de kans krijgen om wat aan hun lijden te doen als het ongeneesbaar is en ondragelijk word. Maar wel vast gekoppeld aan strikte regels, en niet zomaar omdat iemand geen zin meer heeft om te leven.

    En gezond voedsel- Voor, aangezien kinderen vanaf jonge leeftijd niet altijd bewust zijn van wat ze doen en wat dat voor gevolgen heeft. Natuurlijk, als kinderen ongezond willen eten, dan nemen ze maar zelf van thuis eten mee. Maar dat als ze gezond willen eten, dat ouders kinderen ook met een gerust hart in de schoolkantine kunnen laten eten en zeker weten dat ze zich niet gaan vol stouwen met pizza en friet ofzo
    .


    Wie du mir, so ich dir.

    Ga voor de euthanasiestelling. Klassiek, maar zeer effectief betoogonderwerp. Mits je het goed inpakt of course.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik zou voor de euthanasiegaan. Want, het is een redelijk actueel onderwerp (?) en het is toch wel iets dat waar mensen serieus over na moeten denken.
    Zelf vind ik dat ze het niet moeten verbieden. Ik zie mensen die euthanasie plegen niet als zelfmoordenaars, maar als mensen die te zwak zijn om de pijn te verdragen. Ik ben zo een persoontje die hun keuze zal accepteren. En daarbij, het is beter om er een eind aan te maken dan te blijven leiden. Dat doen ze toch met honden ook, waarom niet met mensen (niet grof bedoeld of zo, maar je begrijpt mijn punt wel)?


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.