• Hey iedereen,
    Zoals sommige van jullie gister misschien gelezen hebben vroeg ik om of ik een Stand alone over de tweede wereld oorlog hier op quizlet moest plaatsen, verschillenden van jullie zeiden dat ik dat moest doen, dus dat heb ik ook gedaan. Hier volgt een stukje tekst..

    “Lauf! Schneller!” Schreeuwt een Duitse commandant hen toe, terwijl hij aan zijn hand een korte riem met een agressieve herdershond heeft. Geschrokken doen de bangen mensen wat hen gezegd word en lopen ze in een rij richting het plein. Naar het stadsplein waar ze ingedeeld zullen worden in kampen. Werkkampen worden ze genoemd. De Duitsers hebben hen beloofd, zolang ze werken, en geld verdienen, word hen niets gedaan, en zal ook ‘Der Führer’ genade met en om hen hebben.
    Het is begin januari 1941 het is ontzettend koud en hele gezinnen lopen met koffers en al richting de kleine tafeltjes die bevestigd zijn, in het midden van het plein. Af en toe schreeuwt een Duitse soldaat, commandant of commodore dat ze doormoeten lopen, dat ze lui zijn, en dat de Duitsers niet de hele dag aan hen willen besteden. Zerach Mayer slaat zijn arm stevig om zijn vrouw heen terwijl hij zijn driejarige dochtertje op zijn arm draagt. Ze kijkt geschrokken om zich heen en ziet enkel de bange en angstige gezichten van de mensen met een gele ster op hun jas gepind.

    Voor diegene die hem wil lezen, zal ik de link plaatsen. Maar denk alsjeblieft wel even goed na voor je hem leest. Hij kan voor sommige van jullie zeer schokkende stukken bevatten. Dus als je er niet tegen kan, lees het dan alsjeblieft niet! Ik heb deze Stand Alone niet geschreven om Duitsers of Joden in een slecht daglicht te zetten. Nee ik heb hem enkel geschreven om de ervaring van een klein meisje en haar gezin te kunnen delen.
    Voor diegene die hem gaan lezen, ik zou het ontzettend kunnen waarderen als jullie een reactie achterlaten om te zeggen wat jullie ervan vonden.

    [url] http://www.quizlet.nl/quiz/268300/morgen-draag-ik-geen-ster-meer/[/url]

    x, KirstenSnaps


    Wie du mir, so ich dir.