• Terug van weggeweest!

De laatste dagen van 2025 naderen met rasse schreden en zodoende is het wel weer eens tijd om een oude Q-traditie op te graven: de eindejaarsberichtjes (blush). Dit is naar het idee van Nonnatus in 2013 (!), een speciaal topic waarin je de kans hebt om je lieve online vrienden te laten weten hoe ontzettend blij je bent dat ze bestaan. Het is een topic dat draait om het delen van liefde, dankbaarheid, positiviteit en hoop voor de toekomst.

Waar ben jij dankbaar voor na het afgelopen jaar? Of beter nog: wíe ben jij dankbaar voor? Wie verdienen er allemaal knuffel gif-jes en sappy tekstjes zodat ze mogen weten hoe blij je met alleen al hun aanwezigheid en bestaan bent? Drop je eindejaarsberichtjes in dit topic en laat je mede Q'ers weten hoe fantastisch ze zijn. Houd je niet in: het woordlimiet van een forumpost staat mij niet helder bij, dus dit is je uitnodiging grenzen te verleggen en meer dan twintig man op te noemen: je mag hier iedereen bedanken!

Om zelf alvast af te trappen: een dikke bedankt naar iedereen die hier nog altijd rondspookt. Of je nu RPG-fanaat bent, of fanatiek meedoet aan forumspelletjes tegen de mods, een stille story-lezer of een fervent Qreator; ik ben ontzettend blij en dankbaar dat jullie er zijn. De site zou niet meer bestaan zonder jullie; jullie zíjn Qreaties. Wat ontzettend tof om jullie in jullie eigen vertrouwde hoekjes voorbij te mogen zien komen, om voor jullie te mogen werken aan nieuwe ontwikkelingen van de site en kleine initiatiefjes zoals dit topic. Ik ken jullie zeker niet allemaal, maar ik kan je garanderen dat je het licht bent in het leven van iemand om je heen en we genieten hier van je aanwezigheid. Dankjulliewel dat ik nog altijd jullie modje (--oké, admin. het wordt goed tijd voor die demotie, want ik kan nog steeds niet boemen in het tel-topic zo) mag zijn. Heel veel knuffels en liefde gewenst voor het aankomende jaar, ik hoop jullie allemaal weer veel online te mogen zien (flower).

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Pfoe, ik ben in een zeer dankbare/sappy bui so this is gonna be a long one. In no perticular order:
    - Eerst en vooral: mijn mede-modjes/admins: wat een privilege om in een team te mogen werken waar iedereen openstaat voor feedback en er op zo'n constructieve manier met elkaar wordt omgegaan. Ik zou deze geweldige/vreemde/nietaltijdevendankbaremaarnogsteedsfantastischtoffe job met niemand anders willen doen. I love you awesome nerds.

- Ekko/Lieke aka ride or die: WHERE DO I BEGIN. Ik ben zo blij dat ik je beter heb leren kennen dankzij de THG-RPG want nu heb ik videocalls met gelach en gegiechel tot er een astma-inhaler bij moet worden gehaald en katten die zusjes blijken te zijn en topics over ajuinen (i'll call them ajuinen until the day i die) en een geweldig boekidee en murals en rekruut-zoektochten en bovenal: een vriendschap waarin ik volledig mezelf kan zijn. Ik kan niet wachten om je deze zomer te meeten <3 maak je maar klaar om helemaal platgeknuffeld te worden!!

- Renna/Lois aka the best writer in town: alleen al jouw aanwezigheid op het forum maakt me vrolijker. Je bent zo'n ontzettend positief mens en je kennis over het schrijven is volges mij ongelimiteerd (teach me your ways sensei). Duizend maal dank voor het nakijken van mijn crappy first drafts en de tips die je geeft want ze zijn voor mij onmisbaar en dankjewel om gewoon jij te zijn.

- Froukje/Leodh aka cheeky monkey: Jij gek mens. Je humor is letterlijk ongezien. En NAAST die humor ben je ook nog eens super slim en getalenteerd? This ain't fair, you know. Ik kan je letterlijk word vomit bezorgen en binnen tien minuutjes heb jij er een mooi gestructureerd bericht van gemaakt. HOE? Ik heb zoveel liefde voor jou en ik wil heel graag verder lezen over Romeo and i also can't wait to meet.

- Jen/Rumi aka the cutiest patootiest: sinds Theorin ben jij een van mijn safe places geworden en met jou schrijven is even makkelijk als ademhalen. Ik kan niet wachten om het terug op te pikken en te ontdekken welke verhalen we nog meer in onze mars hebben, want ik heb zo het gevoel dat wij nog lang niet klaar zijn <3

- Caverna/Marjanne aka mother Q: jeetje, wat kijk ik op naar jou. Ik heb je dit al eens gezegd, maar de manier waarop jij omgaat met de worstelingen in je leven en hoe bespreekbaar je dit maakt, vind ik zo ontzettend mooi. Ik wens jou al het goede toe in 2026 <3

- Moriendi/Claire aka friendsarestrangerswejusthaven'tmetyet: urgh can we MEET ALREADY? Ook jij brengt zoveel positiviteit naar Q en ik wil heel graag meer samen schrijven, so pls?

- SPECS/Jolijn aka pink pony club: Q zou niet hetzelfde zijn zonder jouw roze kleurtje. Je bent een vaste waarde hier en ik hoop dat je nooit vertrekt <3

- Catmint/Maxime aka Q's little kitty: Ik waardeer heel erg hoe open je communiceert en gewoon zegt waar het op staat. Dat is niet altijd even gemakkelijk, maar jij doet het wel makkelijk lijken. Dus dankjewel daarvoor (:

Ik ben mensen aan het vergeten dus er komt waarschijnlijk een deel 2 aan maar ik ga dit al posten voor ik het kwijt ben xx

Even the smallest can change the course of the future