• IK ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met steelstofzuigers en mij hun ervaring kunnen geven!

Ik mag van mijn ouders een stofzuiger uitzoeken, eentje voor boven en eentje voor beneden. Nu wil ik heel graag een steelstofzuiger. Echter mag die voor mij niet te zwaar tillen zijn en ik zou graag draadloos willen. Nu weet ik dat er naast Dyson echt heel veel verschillende zijn en dat het vooral op accu etc afhangt. Dus ik zou wel eens willen weten, wie heeft er zo'n ding, waar moet ik op letten, wat is een aanrader en wat is juist een nadeel?

Change is for weirdos ~ Niall Horan

Ik heb thuis een Dyson en ik zit continu te klagen dat ik ook een normale stofzuiger wil 😂 Die van ons vind ik een te korte accu hebben en hij ligt vrij zwaar in de hand.

Mn schoonouders hebben geloof ik Bosch en die vind ik wel weer prettig in de hand liggen. Heb alleen geen idee van de accuduur.

[ bericht aangepast op 24 okt 2025 - 12:15 ]

Ik heb een steelstofzuiger en wil nooit meer terug naar een normale! Vind het zo handig dat ik dat ding gewoon even snel op kan pakken en niet hoef te zeulen met zo'n zwaar, lomp apparaat. Ik heb een Dyson V8 Advanced en ben daar heel blij mee. Wanneer ik klaar ben, leg ik hem gewoon op de lader, dus hij is altijd ready to go.

hodie mecum eris in paradiso

Ik kreeg de Dyson van mijn opa omdat ik op mijzelf ging wonen en hij huishoudelijke hulp kreeg met een 'fatsoenlijke stofzuiger'. Maar wat een terrording. Geen idee welke versie het is, en hij is natuurlijk ook wel iets ouder...

Maar in zuigkracht is een steelstofzuiger wel echt minder. Toen ik nog in een studiocomplex met gemeenschappelijke stofzuigers woonde, leende ik die soms als ik écht goed schoon moest maken. Nu heb ik alleen m'n steelstofzuiger (heb ook geen groot huis waar ik een grotere op kan slaan, die zou alleen maar in de weg staan) maar ik ga nu eerst met een Swiffer door het huis om vervolgens met de Dyson de restjes in 10x op te zuigen.

Ik vind het vooral een nadeel. Je kan niet langer dan een half uur zuigen (afhankelijk van model, natuurlijk, in de turbo stand is de mijne met 1,5 minuut leeg). De zuigkracht valt tegen. En je moet hem ook heel vaak leeggooien tussendoor omdat de opslagcapaciteit van zo'n ding vrij nihil is. Weet niet of je huisdieren hebt of wilt, maar ik zou dan echt geen steelstofzuiger kiezen. Als je hem maar op 1 verdieping of in 1 kamer wil gebruiken, dan kan het handig zijn voor tussendoor, maar verder... ik zou er geen meer kopen in ieder geval.

Hebben ze op Tweakers geen test van steelstofzuigers? Dat is redelijk onafhankelijk. Of bij de Consumentenbond? Er komen constant nieuwe modellen uit, dus wellicht kun je daar goed vergelijken?

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ik heb gehoord dat een steelstofzuiger echt wel minder goed zuigt, maar ben heel blij met de onze :P Mijn vriend minder though, en die doet meestal stofzuigen. Hij moet wat vaker geleegd worden en omdat het gewicht aan de bovenkant zit is het inderdaad wat zwaarder, maar ik vind dat niet storend, en je pakt hem echt een stuk makkelijker dan zo'n log groot ding. En je hangt hem ook nog eens chill op (:

Wij hebben de Samsung Jet 75E Pet gekozen, na best wel langdurig onderzoek doen. Deze kwam goed uit allerlei testen, en we hebben onderzoek gedaan op de site van de Consumentenbond, op Tweakers én ervaringen van anderen haha

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Ik heb gehoord dat een steelstofzuiger echt wel minder goed zuigt, maar ben heel blij met de onze :P Mijn vriend minder though, en die doet meestal stofzuigen. Hij moet wat vaker geleegd worden en omdat het gewicht aan de bovenkant zit is het inderdaad wat zwaarder, maar ik vind dat niet storend, en je pakt hem echt een stuk makkelijker dan zo'n log groot ding. En je hangt hem ook nog eens chill op (:

Wij hebben de Samsung Jet 75E Pet gekozen, na best wel langdurig onderzoek doen. Deze kwam goed uit allerlei testen, en we hebben onderzoek gedaan op de site van de Consumentenbond, op Tweakers én ervaringen van anderen haha

Ik heb deze ochtend op coolblue zo'n vragenlijst gedaan en kwam idd op deze uit.

Voor nu ben ik in mijn eentje, geen huisdieren en die gaan er ook niet komen want allergie XD
    Het is vooral op dit moment een te grote opgave om uberhaupt het huishouden te doen.... Laat staan stofzuigen en dweilen dus ik overweeg een combo apparaat te kopen.

Nu gebruik ik ook al zakloze stofzuiger dus het legen ben ik wel al gewend. Het is vooral om het gewicht wat je moet vasthouden voor mij

Change is for weirdos ~ Niall Horan

IrishNialler schreef:
    (...)

Ik heb deze ochtend op coolblue zo'n vragenlijst gedaan en kwam idd op deze uit.

Voor nu ben ik in mijn eentje, geen huisdieren en die gaan er ook niet komen want allergie XD
    Het is vooral op dit moment een te grote opgave om uberhaupt het huishouden te doen.... Laat staan stofzuigen en dweilen dus ik overweeg een combo apparaat te kopen.

Nu gebruik ik ook al zakloze stofzuiger dus het legen ben ik wel al gewend. Het is vooral om het gewicht wat je moet vasthouden voor mij

Als vooral het gewicht voor jou een ding is, dan zou ik kijken naar een stofzuiger met een vorm als deze. Dan ligt er veel minder gewicht op je pols en dat is ook de grootste reden dat ik de steelstofzuiger van m'n schoonouders fijner vind om mee rond te gaan dan mijn eigen.

IrishNialler schreef:
    (...)

Oh ja ik zit met een heel stevige burnout thuis en adhd, die combinatie zorgt dat je echt niks gedaan krijgt dus daarom hebben we hiervoor gekozen. En qua dweil heb ik een Swiffer Jet om die reden gekocht, want dat was veel goedkoper dan dat je een combi neemt van de stofzuiger. Daarmee hoef je ook weinig moeite te doen om te kunnen dweilen. Wordt minder schoon dan een ouderwetse mop, maar tegelijk wordt het wel veel schoner dan wanneer je überhaupt niet dweilt haha

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Wij hebben er twee en ze zuigen allebei kut. :'D
    Ik gebruik ze niet om het hele huis te zuigen, maar wel als m'n zoontje met baggerschoenen naar binnen is gelopen of enthousiast hagelslag heeft gegeten ofzo. Dus meer als een kruimeldief :'D

Every villain is a hero in his own mind.

Wij hebben er nu 2, eentje die we hebben gekocht op basis van hoe zwaar het is en hoe het voelt (ik ben klein en ik wil niet bergbeklimmen als ik de trap op moet met dat ding), die zuigt niet geweldig maar wel prima voor ons gevoel. Weet alleen niet meer precies welk merk, misschien princess? Laatst kregen we er een van AEG; die zuigt wel een stuk beter en is ook iets zwaarder maar niet mega

Ik heb er ooit een gekocht op vakantie veilingen voor 50 euro met kabel. Een hyundai is het. In het begin baalde ik met het 'kleine' reservoir maar heb me aangeleerd om het gewoon leeg te maken na iedere stofzuigbeurt. Ivm de Fibro ben ik echt blij met deze lichtgewicht.

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."