• Hi y'all!

Sinds het deactiveren van de NaNoWriMo-site (rip nano) ben ik op zoek naar een site waar je je aantal geschreven woorden kan bijhouden en je vooruitgang kan tracken. Ik heb even 'TrackBear' uitgeprobeerd maar die is toch niet zo overzichtelijk als NaNo was.

Hebben jullie suggesties? (:

Even the smallest can change the course of the future

Ff snel op Reddit gekeken:

https://onlinewritinglog.com/
    https://www.mywriteclub.com/
    4thewords
    https://storytoolz.com/

Van deze reddit komen ze af: LINK staan er nog meer tussen de comments

[ bericht aangepast op 17 okt 2025 - 13:37 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Scrivener is my one true love! <3 Niet alleen voor het bijhouden van woorden, maar ook voor het organiseren van research, personages en hoofdstukken. Wil niets anders meer!

hodie mecum eris in paradiso

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar ik vond niks echt lekker werken en gebruik nu maar gewoon Excel. :')
    Hier kan je iig weer met Nano meedoen en ik hoop dat ze daarna ook 'gewone word counts' oppakken.

Every villain is a hero in his own mind.

Moriendi schreef:
    Scrivener is my one true love! <3 Niet alleen voor het bijhouden van woorden, maar ook voor het organiseren van research, personages en hoofdstukken. Wil niets anders meer!

Heb jij dan de betalende versie of is er een gratis variant die niet verloopt?

Mijn brein breint zoals het breint.

Ringwraith schreef:
    Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar ik vond niks echt lekker werken en gebruik nu maar gewoon Excel. :')
    Hier kan je iig weer met Nano meedoen en ik hoop dat ze daarna ook 'gewone word counts' oppakken.

Ik heb me hier alleszins op geabonneerd, al kan je inderdaad pas je word count bijhouden vanaf november :c

@ Maxime: het probleem bij die sites is dat ze zo ongelooflijk ingewikkeld zijn. Ik wil gewoon dagelijks mijn woorden kunnen ingeven en een pretty balkje zien verschijnen, is dat zoveel teveel gevraagd? (no_chears) toch bedankt voor de hulp tho <3

@Moriendi: ik gebruik Mural om alles op te slaan, dus ik denk dat Scrivener dan weer te uitgebreid is om alleen je woorden te tracken? Of denk je dat het wel kan?

[ bericht aangepast op 18 okt 2025 - 21:07 ]

Even the smallest can change the course of the future

Frodo schreef:
    (...)

Ik heb me hier alleszins op geabonneerd, al kan je inderdaad pas je word count bijhouden vanaf november :c

@ Maxime: het probleem bij die sites is dat ze zo ongelooflijk ingewikkeld zijn. Ik wil gewoon dagelijks mijn woorden kunnen ingeven en een pretty balkje zien verschijnen, is dat zoveel teveel gevraagd? (no_chears) toch bedankt voor de hulp tho <3

@Moriendi: ik gebruik Mural om alles op te slaan, dus ik denk dat Scrivener dan weer te uitgebreid is om alleen je woorden te tracken? Of denk je dat het wel kan?

Scrivener is een heel compleet programma voor het schrijven en ordenen van een manuscript. Als het je puur en alleen om woordentelling te doen is, is het wellicht overkill. Maar ik raad elke schrijver aan om er in ieder geval eens research naar te doen! Het is echt een fantastisch programma (vooral voor ras-chaoten like myself).

hodie mecum eris in paradiso

Frodo schreef:
    (...)

Voor alleen de woorden tellen zou ik inderdaad scrivener niet aanschaffen. Ik heb het programma ook geprobeerd maar ik vond het veel te uitgebreid en daardoor chaotisch. En het zorgt ervoor dat dingen net niet lekker lopen in word als je het daarheen kopieert voor de redactie ofzo

Ohh ik stuit net (weer) op myWriteClub en die is best fijn met een grafiekje, zelf in te vullen wordcount en deadline.

Ringwraith schreef:
    Ohh ik stuit net (weer) op myWriteClub en die is best fijn met een grafiekje, zelf in te vullen wordcount en deadline.

Ik heb het aangemaakt! Voor iedereen die mijn vriendje wil worden daar: KLIK

[ bericht aangepast op 31 okt 2025 - 11:49 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Ik heb het aangemaakt! Voor iedereen die mijn vriendje wil worden daar: KLIK

Ik volg je hehe

Dit is de mijne!

help

Okay ik vind Trackbear een mooiere site buuuut I followed u both heheh

This is me ^-^

Dramatic

Dit is mijn account (:

Ik doe ook mee :D

Mijn brein breint zoals het breint.

Eén, twee huppatee, ik doe ook mee

Three words, large enough to tip the world. I remember you.