• Haaii bitch ^_^
    Ik kom f jullie mening vragen over mijn spreekbeurt voor Nederlands.

    Mijn passie: Muziek.

    Beste leerkracht en klasgenoten. Ik ga jullie wat meer vertellen over mijn passie, muziek. Waarom ik nu voor muziek koos, zal ik jullie vlug uitleggen.
    Vroeger, als klein kindje vond ik het al erg leuk om naar muziek te luisteren en erop te ‘dansen’. Enfin, wat je dansen kan noemen. Nou, de verschillende soorten muziek hebben me eigenlijk zo aangetrokken. Sindsdien luister ik toch wel elke dag naar muziek.
    Er zijn verschillende soorten muziek, zo heb je pop, rock,metal, hiphop, r&b en ga zo maar door. Zelf luister ik het meest naar een kruising tussen pop en rock. En over dát ga ik wat meer vertellen.

    Muziek bestaat al erg lang. In de middeleeuwen bijvoorbeeld hadden ze nog geen radio’s of eender wat maar maakte ze de muziek helemaal zelf en speelde ze ook live. Ook hadden ze daar al een indeling tussen zachte en harde instrumenten. De "zachte instrumenten" waren: de harp, vedel, de luit, het portatief, de dwarsfluit en de blokfluit. Tot de “harde instrumenten” behoorden onder meer de schalmei, de zink en de trompetten.
    Zoals je het al aan de naam hoorde is pop/rock een muziekstijl tussen die twee genres. Waarom luister ik dan Toch zo graag naar die twee? Wel, Hiphoppers en r&b sterren zoals Justin Timberlake of 50 cent, achter hun teksten vind ik persoonlijk dat er niets van betekenis schuilt. Bij nummers van groepen die pop/rock doen zoals Zornik of Tokio Hotel daar schuilen altijd erg mooie teksten achter en dat trekt me aan.
    Ook bestaat er zoiets als festivals en concerten en zelf ben ik er al naar vier geweest. De festivals en concerten waar ik al ben geweest zijn: Op 3 maart in Vorst Nationaal naar Tokio Hotel, op 14 juni in Nijmegen naar Tokio Hotel, op 13 juli naar Werchter Boutique waar ik onderandere Zornik, Milow, James Blunt en Tokio Hotel heb gezien en op 19 september op Pukemarock waar ik dan weer Peter Van De Veire, Zornik, Milk Inc en de Kreuners heb gezien.
    Nu, waarom heb ik muziek gekozen? Wel, dat is eigenlijk heel simpel. Ik sta met muziek op en ga ermee slapen. Muziek is een soort van ’deeltje in mijn leven’ geworden want ik denk niet dat ik nog zonder zou kunnen.

    Nou, ik hoop dat het leuk was om naar te luisteren en dat jullie het een beetje leuk vonden. Bedankt voor jullie aandacht!

    Naam: Annelies Koeck
    Klas: 1Ah
    Nr: 12
    Vak: Nederlands.


    Nou, dankje als e die shit gelezen hebt.
    Wat vindje ervan?

    xoxo'

    Leuk ;']

    Ik vind het leuk.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Suppah <3!


    Happiness is a perfume you cannot pour on others without getting a few drops on yourself

    Leuk:)
    Ik heb er ook is een over muziek gemaakt:P
    En da was ook toen we iets over 'onze passie' moeste zegge...
    Njaa...ik heb er uiteindelijk opnieuw een moete make want er was al iemand me muziek in onze klas en da wou die kutleerkracht niet --'
    Duzz toen heb ik er maar een over Mini Coopers genome:D


    Live for something or die for nothing

    super!!!!:D

    xX


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.