• . . . HET OORDEEL . . .

Het was chaos in Slaaperbraak.
          Cordelia Nachtwacht staarde vermoeid in de spiegel. Het geroezemoes, gegons van alle theorieën die geen begin of eind meer kenden, lekte al door de deur heen. Zeven dagen waren gekomen en gegaan en vannacht zou er iemand op de brandstapel eindigen. Een laatste, wanhopige poging tegen de weerwolven die hun stad zo teisterden.
          Cordelia slikte. God, ze had wallen als theezakjes en haar ogen waren bloeddoorlopen. Ze hoopte maar dat dit zou werken, want Simone Slangevanger stond zonder twijfel al klaar met een telelens om Cordelia's laatste acties als burgemeester in HD vast te leggen. Het mens had beter "Wolvevanger" kunnen heten, dan had Cordelia ten minste nog iets aan haar gehad.
          Een klopje op de deur. Het was tijd.
          Cordelia stapte naar buiten en liep samen met haar hoofd van PR naar het kleine podium naast de brandstapel. Zondergang hielp haar het trapje op en gaf haar daarna een envelop aan. Met de stemming. Cordelia schraapte haar keel. 'Beste inwoners van Slaaperbraak.'
          Het plein viel in één klap stil.
          'Jullie weten allemaal waarom we hier nu staan. Vandaag ontbranden we het vuur en laten we het tijdperk van de weerwolven achter ons. Jullie hebben een week de tijd gehad om de zeven hoofdverdachten langs te gaan en iemand te kiezen, iemand aan te wijzen als wolf. Het is zwaar geweest. Buurman wijst naar buurman, zus naar zus. Maar de wolven leven onder ons en we kunnen niet meer anders, voor het te laat is. Jullie hebben gestemd en zo zullen we uitvoeren.' Met trillende vingers maakt ze de envelop open.
          'Slaaperbraak beschuldigt... MARRIT NECESSITY van het zijn van een wolf.' Cordelia gaf een knikje. 'Zondergang.'
          De man sprak iets in een porto.
          Er volgde gekrijs, geschreeuw. Cordelia mompelde een zachte 'Het spijt me', toen de vrouw door twee agenten naar de brandstapel werd gesleept. 'NEE,' bleef ze schreeuwen, 'Jullie hebben de verkeerde!' Het hielp allemaal niks. De agenten bonden haar stoïcijns vast aan de paal en staken het vuur aan. De vlammen likten meteen hebberig aan het hout. 'Jullie hebben het mis,' huilde Necessity, en ze riep het nog eens, 'Jullie hebben het mis!'
          Maar deze keer klonk het steeds meer als gejank.
          Op de brandstapel brak het Necessity ineens overal uit in donker haar. Haar gezicht werd langer en haar oren groter en haar nagels kromden zich tot klauwen. En terwijl de weerwolf jankend door de vlammen verzwolgen werd, rolde er een golf van opluchting door het plein.
          Toch?
          De menigte was wel erg stil.
          Er klonk gegrom en het werd Cordelia ijskoud om het hart. God... waren het er dan méér?

Het was chaos in Slaaperbraak.
          Die nacht vond men het bed van Cordelia Nachtmacht koud en leeg. Er klonk gejank door de nacht. Boos, kwaadaardig gejank, van wezens uit op wraak. Het geluid ging door merg en been--maar er waren geen bange burgers meer over in het tragische stadje om het nog te horen. Er waren enkel wolven, en zij die al zoveel verloren hadden aan de harige poten van die monsters dat ze het niet meer in zich hadden om erom te geven.
          Het is geen chaos meer in Slaaperbraak. Het is er enkel nog heel. Erg. Stil.

Het vierde potje van Weerwolven & Waaghalzen is officieel voorbij. Marrit is er door de rest uitgestemd, met vijf stemmen tegen. Ze was inderdaad een wolf en daarmee hebben de brave burgers dit potje gewonnen! Gefelicteerd aan iedereen in Team Dorpeling *O*

Wie zat er dan allemaal uit z'n kont te lullen?
    Lieke - Wolf
    Belle - Looier
    Anne - Looier
    Natascha - Wolf
    Marjanne - Looier
    Marrit - Wolf
    Danique - Wolf
    ... Froukje, die alle wolven vertelde dat ze de enige wolven waren en ze allemaal een andere DorpelingRol heeft laten zien (A)

Author's note:
    .... sorry? 😂😂😂😂

T r u s t      n o b o d y       . . .

Froukje mag dus nooit meer hosten

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Fuck you Froukje 🤣🤣🤣

Leodh schreef:
    (...)

Als "lone wolves" hebben de wolven allemaal inzicht gekregen in een rol in het midden.
    Natascha > Ziener
    Marrit > Dief
    Lieke > Onruststoker
    Danique > Wolf

En ik was dus wolf wolf. Lekker dan 😂 ik moest dubbel bluffen en nog hebben jullie me niet gevonden 😂

It's never gonna happen, Guys.

Maar hé, ik was iig correct met m'n 3 looiers theorie!!!!!!

Lieke, jou vertrouw ik nooit meer, wtf.

Slughorn schreef:
    (...)

Zo voel ik me ook! Zelfs in de complete stress omdat Marrit zogenaamd mijn rol had gejat. En ik niet wilde verliezen.

Bij deze Marrit: sorry voor de lastercampagne 😂 Maar ik had gelijk. En jij ook uiteindelijk 😂

Dus toch Froukje nooit meer vertrouwen 😂

Ik had wel echt even stress toen je ineens met een rolreveal kwam 😂 ik wist wel dat je me verdacht maar zo erg dat je dat soort leugens zou vertellen om maar anderen op mij te laten stemmen? 😂 het was een goede tactiek though, maar ik als wolf snapte je niet haha

De les is inderdaad hier: froukje nooit meer vertrouwen.
    Volgende potje stuur ik gewoon dag 1 mijn stem op froukje in

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Slughorn schreef:
    (...)

Zo voel ik me ook! Zelfs in de complete stress omdat Marrit zogenaamd mijn rol had gejat. En ik niet wilde verliezen. Ik heb er zelfs slecht van geslapen 😅

Bij deze Marrit: sorry voor de lastercampagne 😂 Maar ik had gelijk. En jij ook uiteindelijk 😂

Dus toch Froukje nooit meer vertrouwen 😂

Ik ben stiekem blij dat ik niet de enige ben die zich een beetje dubbel voelt over deze reveal haha. I guess I got too invested :')

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Slughorn schreef:
    (...)

En ik was dus wolf wolf. Lekker dan 😂 ik moest dubbel bluffen en nog hebben jullie me niet gevonden 😂

Burger claimen werkt toch goed xD
    Maar verklaart waarom je bleef zitten op dat er een wolf moest zijn, en dat er meerdere wolfclaims en looierclaims kwamen.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Vertrouwen jullie mij genoeg om het volgende potje te organiseren?

Ik kan dit niet nog een keer aan, al die discussies en chaos 🥲 Anders sla ik ff over 😅

Porphyrogenitos schreef:

Lieke, jou vertrouw ik nooit meer, wtf.

Dat is prima, maar ik had dat wantrouwen liever wat meer verdiend HAHA

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ik denk dat niemand niemand meer snapte xD Ik dacht echt dat ik dé theorie had met Belle als dief etc. En toen kwamen ineens allemaal reveals xD

Wat ik wél leuk vind is dat we hopelijk vanaf nu wat gedurfder durven te zijn in het spel :3 Maar dan wel met normale rollen plz

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Slughorn schreef:
    Vertrouwen jullie mij genoeg om het volgende potje te organiseren?

Ik kan dit niet nog een keer aan, al die discussies en chaos 🥲 Anders sla ik ff over 😅

Haha. Ja ik wel ;p

Ekko schreef:
    (...)

Ik ben stiekem blij dat ik niet de enige ben die zich een beetje dubbel voelt over deze reveal haha. I guess I got too invested :')

Ik snap je wel. Het is super exciting als je denkt dat je gewonnen hebt x) Ik had het "voordeel" dat mijn kansen vanaf dag 1 ongeveer al verpest waren.

Necessity schreef:
    (...)
    Ik had wel echt even stress toen je ineens met een rolreveal kwam 😂 ik wist wel dat je me verdacht maar zo erg dat je dat soort leugens zou vertellen om maar anderen op mij te laten stemmen? 😂 het was een goede tactiek though, maar ik als wolf snapte je niet haha

De les is inderdaad hier: froukje nooit meer vertrouwen.
    Volgende potje stuur ik gewoon dag 1 mijn stem op froukje in

Nee ik snap je nu helemaal dat je mij niet begreep en dat ik opeens vanuit het niets dat beweerde! Ik had dus stress vanaf het moment dat je mijn rol jatte. Want was ik nu nog wel wolf of niet 😂

Ekko schreef:
    (...)

Aaww sorry girlie! Dat was niet de bedoeling :c ❤❤

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Ekko schreef:
    (...)

Me too. Maar ergens lucht het wel op dat ik idd niet de enige ben. Maar…. We hadden gewoon allemaal op Froukje moeten stemmen. 😂

Nou laten we nu iig met z'n allen afspreken dat de organisator van toekomstige potjes nooit meer mag liegen tijdens het spel over het spel ;p