• Is het jou ook opgevallen dat de jonge generatie niet tot weinig in staat is om te daten en een relatie aan te gaan? Generatie Z en de jonge millenials vertellen hun ervaringen dat datingaps zoals Tinder de grootste tijdverspilling zijn.

De liefde lijkt ook wel verpest te zijn door de rare gewoontes als: casual seks (met alles en iedereen het bed induiken), sociale media en de datingapps. Ook de attitute van mensen zegt genoeg sommige jongens vooral de jknge generatie mogen danzij de feminisme geen echte mannen zijn en kunnen in een relatie als eikels gedragen. Er wordt niet verteld om het beste te kunnen communiceren en handelen in een relatie. Er is zelf een paar dames die alleen een relatie hebben met een jongen voor een social media contents. Weinig jonge mensen weten hoe ze om moet gaan met een relatie. Er zijn zelfs genoeg video's en onderzoek dat de jonge millenials en gen Z de dating geruimineerd hebben. Het is zelf zo dat wij ondatebaar zijn volgens de onderzoek, ik kan niet voor iedereen zeggen, een paar jonge generatie is het wel geluk om een goed relatie te hebben, maar dat geld voor veel mensen niet.

Wat vind jij? Laat je mening en ervaring maar horen!

Vind jij dat de jonge generatie slecht zijn in de liefdesrelatie?

Let's drink Jasmin tea!

😂😂😂

Don't walk. Run, you sheep, run.

Yamato schreef:
    😂😂😂

Wat is er zo grappig aan? Het is een serieuze topic.

Let's drink Jasmin tea!

Misschien dat dit in mijn omgeving minder is dan erbuiten, maar nagenoeg al mijn vrienden hebben al een hele tijd een vaste relatie, en meerdere daarvan zijn dolgelukkig met hun partner die ze via datingapps gevonden hebben. Dus ik zie minder het probleem.

Lubach had wel een interessant onderdeel in zijn show over de problemen van jonge mannen. Dus er speelt wel wat
    Fragment van Lubach

[ bericht aangepast op 26 juni 2025 - 15:00 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik denk dat dit wel iets is van alle generaties en niet alleen van de jongste generaties. Ik denk wel dat de jongste generaties wat meer sociaal onderontwikkeld zijn geworden, waardoor het ook lastiger is om te daten en de liefde te vinden. Niet meer mensen direct durven aanspreken, alles doen vanachter je scherm, belangst hebben of onrealistische verwachtingen. Doordat dit gebeurt, ontmoeten mensen elkaar ook niet meer op een spontane wijze, zoals vroeger op sport, school, café, hobby's of andere openbare plekken waar veel mensen komen en waar je niet wordt afgeleid door je telefoon. Hoewel ik ook denk dat datingapps echt wel kunnen bijdragen in het vinden dan de liefde. Maar ik denk wel dat er over alle generaties iets te zeggen valt. Bij de oudere generaties zie je juist het aantal echtscheidingen toenemen. Het zal echt per persoon verschillen.

If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

Ik denk dat dit wel meevalt. Ja, oudere generaties zaten misschien al jonger in vaste relaties, maar dit moet je ook in het tijdbeeld zien: voor de jaren 70 konden vrouwen niet eens een eigen bank account hebben, en werd vroeg trouwen überhaupt heel erg aangemoedigd. Dit betekent niet dat de relaties toentertijd allemaal functioneel waren, echter dat vaste relaties voor veel mensen nodig waren om een oké leven te lijden. Nu kiezen veel vrouwen sneller niet in relatie te gaan met iemand waar ze zich minder tot voelen aangetrokken omdat het niet zo belangrijk meer is voor je overlevingskansen lol. Dus tja, er zijn misschien iets minder getrouwde koppels in de 20 en 30 - omdat onze generatie daadwerkelijk de kans krijgt om fouten te maken en het hierover uit te maken zonder je op te sluiten in een relatie die niet werkt omdat je financieel niet anders kan.
    Daarbovenop zijn veel mensen die het romantiek niet al te best doen hier simpelweg enorm luid over, en social media versterkt hun stemmen. Het klinkt allemaal wel heel dramatisch, maar dat is denk ik vooral omdat deze mensen goed hard kunnen schreeuwen, niet omdat dit iets super nieuws is. Je ziet dit soort gezeur al beschreven in letterlijk Jane Austen novelles uit begin 1800 lol. Vgm is dit niks nieuws.

Ik date zelf niet wegens persoonlijke problemen, maar heb nooit echt moeite gehad met relaties opbouwen in het verleden. Ik heb dating apps nooit uitgeprobeerd en heb er wel logisch kritiek over gehoord waar ik best naar wil luisteren (mostly in it being dehumanizing to the people you're trying to date by presenting them as products + men not filling in any info into their bio apparently, maar dat zal wel de extreme gevallen zijn lol), maar volgens mij ligt het minder relaties hebben daar ook niet aan. Ik heb het voor veel mensen prima zien werken. Casual seks is vgm ook niet de reden voor minder relaties - volgens mij is het misogyny en hetero vrouwen die daardoor minder snel een vaste relatie in stappen omdat ze beter bewust zijn van mogelijk misbruik. Dit is geen slecht ding. Ik heb liever minder misbruik en minder relaties dan meer misbruik met meer relaties. Vrouwelijk zelfmoord gehalte is voor onze generatie ook een stuk lager dan in de generaties daarvoor trouwens - grotendeels door niet te hoeven trouwen.

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Mijn oprechte excuses als ik te laat kom met reageren. Ook al is dit drie weken geleden, ik heb wel de neiging om hier op te regeren en ik wilde er eerder op reageren, maar heb het telkens lopen uitstellen. Ik merk wel dat dating en relaties veranderd is door de technologie en datingsapps.
    Ook is de jonge generatie erg beïnvloed wat echt romantiek is door de Disney films maar ook romantische films in het algemeen. Het lijkt om Chemistry te draaiden, terwijl een relatie niet alleen om chemistry draait.

De mensheid heeft de laatste twee eeuwen geluk dat relaties en huwelijk meer spraken is voor romantiek. Voor de tijd van koningin Victoria is dat vaak niet het geval. Mensen in de westerse wereld werden vaak uitgehuwelijkt, sommige mannen hadden minnaressen voor lust of hielden meer van de minnaressen dan hun eigen vrouwen. Mensen trouwen ook door andere redenen.

inktzwart schreef:
    Ik denk dat dit wel meevalt. Ja, oudere generaties zaten misschien al jonger in vaste relaties, maar dit moet je ook in het tijdbeeld zien: voor de jaren 70 konden vrouwen niet eens een eigen bank account hebben, en werd vroeg trouwen überhaupt heel erg aangemoedigd. Dit betekent niet dat de relaties toentertijd allemaal functioneel waren, echter dat vaste relaties voor veel mensen nodig waren om een oké leven te lijden. Nu kiezen veel vrouwen sneller niet in relatie te gaan met iemand waar ze zich minder tot voelen aangetrokken omdat het niet zo belangrijk meer is voor je overlevingskansen lol. Dus tja, er zijn misschien iets minder getrouwde koppels in de 20 en 30 - omdat onze generatie daadwerkelijk de kans krijgt om fouten te maken en het hierover uit te maken zonder je op te sluiten in een relatie die niet werkt omdat je financieel niet anders kan.
    Daarbovenop zijn veel mensen die het romantiek niet al te best doen hier simpelweg enorm luid over, en social media versterkt hun stemmen. Het klinkt allemaal wel heel dramatisch, maar dat is denk ik vooral omdat deze mensen goed hard kunnen schreeuwen, niet omdat dit iets super nieuws is. Je ziet dit soort gezeur al beschreven in letterlijk Jane Austen novelles uit begin 1800 lol. Vgm is dit niks nieuws.

Het hang af van welke tijd voor de jaren 70's je bedoeld. Er waren nog alleen staande vrouwen die het zonder man in de samenleving zicht weten te redden. Vooral als de vrouwen (jong) weduwen waren, uit een rijke familie komt, in een winkel of onderwijs werken en niet afhankelijk willen zijn van een man of zichzelf alleen moeten redden omdat hun man haar en het gezin in de steek laten. De man van mijn overgrootmoeder heeft haar en het gezin in de steek gelaten, waardoor mijn overgrootmoeder destijds het hoofd en de kostwinner was in huis. Dat was ergens in de jaren 50's. Het heeft er wel voor gezorgd dat mijn oma moest stoppen met school, voor jaar jongere broertjes en zusjes moet zorgen en extra tijd met de huishouding moest doen.

Casual seks is vgm ook niet de reden voor minder relaties - volgens mij is het misogyny en hetero vrouwen die daardoor minder snel een vaste relatie in stappen omdat ze beter bewust zijn van mogelijk misbruik. Dit is geen slecht ding. Ik heb liever minder misbruik en minder relaties dan meer misbruik met meer relaties. Vrouwelijk zelfmoord gehalte is voor onze generatie ook een stuk lager dan in de generaties daarvoor trouwens - grotendeels door niet te hoeven trouwen.

Casual seks heeft meer nadelen dan voordelen, vooral bij dames. Dames kunnen juist door mannen misbruikt worden. Er zijn in de laatste jaren ook vrouwen die mannen kunnen gebruiken, maar met casual seks is het echt gevaarlijk op het psychische termijn. Vrouwen zijn na het genot in bed ook echt geneigd om stoffen als oxytocine aan te maken dat voor verliefdheid zorg. Dames denken ook echt vaak anders met dat gebied dan mannen. Vandaar dat de meeste dames ook echt van streek raken als ze weten dat ze gebruik werden door mannen of te maken hebben met een player. Mensen tegenwoordig onderschatten $eks tegenwoordig. Sommige van de jonge generatie denken dat het niet veel is dan genot, terwijl het echt iets kwetsbaars is. Het heeft spiritueel, psychisch maar ook fysiek veel invloed. Het zorg voor zielenbanden en emotionele verbintenis met diegene. Een zielenband doorbreken nadat twee personen het met elkaar gedaan hebben is echt heel moeilijk te doorbreken dan mensen denken. Ik heb genoeg verhalen gehoord van vrouwen die echt enorm gekwetst en gebroken waren die deelnamen aan casual seks. Het had juist ook voor veel psychische problemen bezorgd bij zulke vrouwen. Mannen kunnen ook psychische problemen krijgen als ze daar aan meedoen.

[ bericht aangepast op 17 juli 2025 - 18:18 ]