•       Lucht je Hart

Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
          Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic:
          professionele hulpverlening

[ bericht aangepast op 25 juni 2025 - 9:45 ]

Paracosmoses schreef:
    (...)

Precies, maar veel ouders denken meteen 'de leerkracht mag mijn kind niet' terwijl het gewoon gebaseerd is op zwaar tegenvallende resultaten.

EN JA DE OUDERS. Wat een drama tegenwoordig.

Ik ben zo blij dat ik daar niet mee hoef te dealen in mijn werk. En ook niet in mijn verdere leven, want no kids life is the dream. Bah. Heb medelijden met je wat dit betreft, want what the hell man....

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    (...)

Ik ben zo blij dat ik daar niet mee hoef te dealen in mijn werk. En ook niet in mijn verdere leven, want no kids life is the dream. Bah. Heb medelijden met je wat dit betreft, want what the hell man....

Ik wilde altijd moeder worden, totdat ik met m'n opleiding begon. Daarna spatte the dream uiteen.
    Werken met kinderen? Heerlijk. Thuis komen en vrij zijn van kinderen? Heerlijk keer 3000.

Paracosmoses schreef:
    (...)

Ik wilde altijd moeder worden, totdat ik met m'n opleiding begon. Daarna spatte the dream uiteen.
    Werken met kinderen? Heerlijk. Thuis komen en vrij zijn van kinderen? Heerlijk keer 3000.

Love die instelling, haha.

Het is altijd zo flauw als je een van je fave collega's een week op vakantie is. 🥺

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander

Oh ik herken die strijd met ouders over schoolresultaten zo erg! De strijd over de overgang/niveau is bij mij weer aangebroken en het geeft me zoveel stress dat ik al de hele week wakker wordt van werkgerelateerde nachtmerries 😀

Ben blij als het schooljaar is afgelopen.

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Novalunosis schreef:
    Oh ik herken die strijd met ouders over schoolresultaten zo erg! De strijd over de overgang/niveau is bij mij weer aangebroken en het geeft me zoveel stress dat ik al de hele week wakker wordt van werkgerelateerde nachtmerries 😀

You and me both.
    We got this, tho!

Novalunosis schreef:

Het is gewoon echt niet oké dat jullie zoveel stress hebben hierdoor. Zelf begrijp ik niet waarom het 'niveau' van een kind zo'n big deal is voor die ouders. Niet ieder kind is geschikt voor het VWO. We zijn allemaal verschillend, het is juist belangrijk dat we verdeeld zijn. En het land staat te springen om meer praktische en technische mensen; vakmensen. Wat je kind ook doet qua niveau, alles is iets om trots op te zijn.. Zagen meer mensen dit maar zo.

Sterkte in ieder geval! Denk aan julliezelf!

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Hou oppppp ik wil geen mammogram 💀💀😭

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ik heb een nieuwe baan gevonden, dus nu moet ik me beter melden bij de ziektewet en ik heb dus al 5 keer naar het nummer gebeld waar ze me naar door hebben verwezen en elke keer wordt er op 1 minuut 54 seconden de lijn verbroken. Maar dadelijk als ik me niet tijdig beter meld is het mijn schuld dat ik nog uitkering ontvang (cat)

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Miyah schreef:
    (...)

Het is gewoon echt niet oké dat jullie zoveel stress hebben hierdoor. Zelf begrijp ik niet waarom het 'niveau' van een kind zo'n big deal is voor die ouders. Niet ieder kind is geschikt voor het VWO. We zijn allemaal verschillend, het is juist belangrijk dat we verdeeld zijn. En het land staat te springen om meer praktische en technische mensen; vakmensen. Wat je kind ook doet qua niveau, alles is iets om trots op te zijn.. Zagen meer mensen dit maar zo.

Sterkte in ieder geval! Denk aan julliezelf!

Imo, doordat maatschappij heel veel waarde hecht aan status. Groot huis, dikke bak, hoge functie en een mooi gezin. Welke functies zijn dat dan? CEO, manager, advocaat, dokter - ik zou zelf wetenschapper hier nog wel bij durven zetten door de film/serie media. Ergo, VWO is "vereist" in de ogen van veel mensen. Neem daarbij dat we in het huidige schoolsysteem onnoemelijk veel inzetten op prestatie + het soort vakken wat een lage status heeft (zoals kunst of andere praktijkgerichte vakken bijv. koken of monteur) - kenniseconomie werd dat volgens mij ook deels genoemd. Het gaat altijd om prestatie en hoge status. Opscheppen over dat je zoon/dochter een dikke BMW voor de deur heeft staan van hun huis met oprit, dat ze goede hersens hebben want ze zijn toch huisarts geworden.

Maar we hebben steeds meer de praktische mensen nodig die voor de klas durven staan, die hun handen vuil willen maken in de zorg of in de industrie, die je CV-ketel of dak komen repareren zonder dat het 8 maanden duurt en 1000 euro door het tekort aan mensen.

Ik kom er zelf steeds meer achter wat voor invloed de 'maatschappelijke norm' heeft op mijn eigen leven door mijn struggles, laat staan op dat van een ander en hoe iemand de wereld dus ziet. En doordat er nu nog meer mogelijkheden zijn voor exposure - zoals stories op instagram en social media posts over 'kijk, dit heb ik/heeft mijn kind bereikt' - denk ik dat het er niet beter op is geworden en mensen nog meer prestatie-gericht willen zijn. Zoiets denk ik dan toch.

Slowly decluttering mijn huis voordat we gaan verhuizen met anderhalve maand. Zoveel zin om alles netjes een plaats te gaan geven in bakjes en lades met labels!!

Do it scared, but do it anyway.

Catmint schreef:
    (...)

Imo, doordat maatschappij heel veel waarde hecht aan status. Groot huis, dikke bak, hoge functie en een mooi gezin. Welke functies zijn dat dan? CEO, manager, advocaat, dokter - ik zou zelf wetenschapper hier nog wel bij durven zetten door de film/serie media. Ergo, VWO is "vereist" in de ogen van veel mensen. Neem daarbij dat we in het huidige schoolsysteem onnoemelijk veel inzetten op prestatie + het soort vakken wat een lage status heeft (zoals kunst of andere praktijkgerichte vakken bijv. koken of monteur) - kenniseconomie werd dat volgens mij ook deels genoemd. Het gaat altijd om prestatie en hoge status. Opscheppen over dat je zoon/dochter een dikke BMW voor de deur heeft staan van hun huis met oprit, dat ze goede hersens hebben want ze zijn toch huisarts geworden.

Maar we hebben steeds meer de praktische mensen nodig die voor de klas durven staan, die hun handen vuil willen maken in de zorg of in de industrie, die je CV-ketel of dak komen repareren zonder dat het 8 maanden duurt en 1000 euro door het tekort aan mensen.

Ik kom er zelf steeds meer achter wat voor invloed de 'maatschappelijke norm' heeft op mijn eigen leven door mijn struggles, laat staan op dat van een ander en hoe iemand de wereld dus ziet. En doordat er nu nog meer mogelijkheden zijn voor exposure - zoals stories op instagram en social media posts over 'kijk, dit heb ik/heeft mijn kind bereikt' - denk ik dat het er niet beter op is geworden en mensen nog meer prestatie-gericht willen zijn. Zoiets denk ik dan toch.

Denk dat je absoluut gelijk hebt, ondanks dat ik heel enthousiast ben over mijn volgende baan, denk ik ook dat ik misschien net zo gelukkig had kunnen zijn als verzorgende/dag besteding of lekker met mijn handen in het deeg taarten bakken. Mijn natuurlijke slaap ritme is ideaal voor in de bakkerij haha.

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Catmint schreef:
    (...)

Helemaal mee eens. Ik begrijp dat je het beste wil voor je kind, maar soms vraag ik me wel af of ouders écht voor hun kind kiezen of inderdaad voor een prestatie waar mee kan worden opgeschept.

Zoveel druk op die kinderen :(

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Catmint schreef:
    (...)

Ik ben het eens met het eerste deel van je reactie. Een weg naar een van de functies die je noemt geeft vaak een grote kans op "succes" (hoe je dat dan maar even definieert, in ieder geval wat een groot deel van de maatschappij als succesvol zou beschouwen), en dat vwo het begin van die loopbaan is, maakt dat ouders dat graag willen voor hun kind. Persoonlijk mag je daar natuurlijk best wat van vinden, maar ik denk dat het veel belangrijker is om naar het systeem te kijken. Ik merk in deze discourse vaak dat het gaat over kansengelijkheid (maar die discussie over meritocratie en het rechtvaardigen van je eigen geluk/prestatie is voor een andere keer), maar ik denk dat het (om maar even aan te halen wat Louise Elffers hierover zegt) óók heel belangrijk is om te kijken naar uitkomsten en te zorgen dat dat mooie leven voor iedereen binnen handbereik ligt. Ik denk dat je dan een heel ander gesprek zou voeren met ouders en kinderen.

Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat die gesprekken met ouders vreselijk lastig en frustrerend zijn!

Omnia mutantur, nihil interit

Paracosmoses schreef:
    (...)

Ik wilde ook altijd moeder worden en op een gegeven moment door de jaren heen, ik denk nu ruim 5 jaar, dat ik van die droom ben afgestapt. Ik spendeer uiteindelijk liever geld en tijd aan mijzelf - als leerlingen vragen of ik ooit kinderen wil, dan zeg ik dit ook eerlijk en dat ik hen al opvoed (in zekere zin) en dat is goed genoeg voor mij. Levert tot dusver altijd wel leuke gesprekken op.
    Werken met kinderen (pubers of jong volwassenen in mijn geval) is inderdaad heerlijk, en het is ook zo fijn dat wanneer ik thuis kom gewoon lekker in mijn eigen bubbel zit zonder gejengel of wat dan ook om mij heen - afgezien van mijn ouders dan hahaha.

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL