• helloo helloooo,

Ik vroeg me af of er behoefte is aan een nieuwe rpg?

Ik zat zelf namelijk losjes te spelen met het idee om een rpg op te gaan zetten die zich focust op een war college voor heksen.

De wereld waar de RPG zich dan in gaat afspelen is in oorlog en om het continent van de heksen beter te kunnen verdedigen is er een college opgericht om heksen te laten samenwerken in covens ipv alleen zoals ze gewend zijn. Door de covens krijgen de individuele heksen namelijk meer kracht tot hun beschikking.

De focus in de rpg zal dan liggen op de tijd van de heksen tijdens deze school en de obstakels die ze moeten overwinnen in hun samenwerking etc etc.

Voor ik het helemaal ga uitwerken, wilde ik eerst even peilen of er überhaupt behoefte aan is! So let me know guys 😊

[ bericht aangepast op 18 juni 2025 - 14:25 ]

let the fears you have fall away

Ik twijfel een beetje... Aan de ene kant ben ik wel voor een nieuwe RP cause I currently have none and I want to write! Aan de andere kant spreekt de setting me niet meteen super erg aan en ben ik een beetje uitgekeken op RPs die tijdens het rollentopic en de eerste skip heel enthousiast zijn en daarna stil vallen. Ik heb net iets teveel characters liggen met coole relaties, backstories en dingen die ik wilde uitspelen, maar gewoon nooit op dat punt gekomen zijn omdat de RP stil viel :c

Sorry als dit niet helemaal de enthousiaste new-RP vibe is ^^"

Do it scared, but do it anyway.

Rassalentar schreef:
    Ik twijfel een beetje... Aan de ene kant ben ik wel voor een nieuwe RP cause I currently have none and I want to write! Aan de andere kant spreekt de setting me niet meteen super erg aan en ben ik een beetje uitgekeken op RPs die tijdens het rollentopic en de eerste skip heel enthousiast zijn en daarna stil vallen. Ik heb net iets teveel characters liggen met coole relaties, backstories en dingen die ik wilde uitspelen, maar gewoon nooit op dat punt gekomen zijn omdat de RP stil viel :c

Neee snap ik helemaal ja! Het is gwn erg fijn als de rpg niet meteen stilvalt en mijn streven is dan ook om dat niet te laten gebeuren!
    Als de setting je niet zo aanspreekt, dan zou ik het lekker laten voor wat het is. Ervaring leert dat wanneer je het niet meteen voelt en je er niet meteen enthousiast van wordt je het dan gewoon zelf niet moet doen.

Thanks voor je reactie !!! <3

Rassalentar schreef:

Ik kan me hier zo hard in vinden dat ik verder even niks toevoeg 😂

Jaa, dit lijkt me super leuk! Ik zou meedoen!

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Hmm ik wacht op een RPG die mijn enthousiasme prikkelt, maar hangt er van af hoe het uitgewerkt wordt

help

Sounds like fun!

We'll pick lilacs and daisies and weave them through our hair

I mean: you had me at "witches". . . And from there it went downstairs when I read "college". Een andere school gerelateerde RP is echt totáál niet waar ik geïnteresseerd in ben. Dus zolang het niet school gerelateerd is, kun je me inschrijven.

Don't walk. Run, you sheep, run.

I’m in 🤍

baby, let's get messy, let's get all the way undone

Yamato schreef:
    I mean: you had me at "witches". . . And from there it went downstairs when I read "college". Een andere school gerelateerde RP is echt totáál niet waar ik geïnteresseerd in ben. Dus zolang het niet school gerelateerd is, kun je me inschrijven.

This is a mood, ik voel mezelf voortaan echt te oud om over schoolzaken te schrijven. 😂

Natuurlijk mag iedereen hun mening delen, maar als je niks leuks/positiefs te zeggen hebt over het idee misschien beter om niet te reageren. Dit is niet heel leuk voor de TS zo.

baby, let's get messy, let's get all the way undone

I'm down for a college setting!

We'll pick lilacs and daisies and weave them through our hair

pinkvenom schreef:
    Natuurlijk mag iedereen hun mening delen, maar als je niks leuks/positiefs te zeggen hebt over het idee misschien beter om niet te reageren. Dit is niet heel leuk voor de TS zo.

Jaaaaa thank you girl! 🤍
    Ik sta open voor feedback en meningen, maar het is wel erg jammer als het topic helemaal overstroomt met alleen maar negativiteit. Niet heel bevorderlijk.
    Ikzelf ben ook geen 18 meer, maar vind een college setting nog steeds leuk. Het geeft de rpg altijd wat meer een kader zodat mensen minder snel gaan zweven met wat ze moeten doen. Bovendien hoeft een goede schoolsetting niet alleen over schoolzaken te gaan! Op dit moment valt het best mee hoeveel school rpg’s er lopen nu. Dat is wel eens heftiger geweest.
    Iedereen z’n voorkeur ofcourse, maar dit is op dit moment die van mij, dus daar ga ik voor.

Als je idd niets opbouwends te zeggen hebt of je mening al een keer gegeven hebt, zou ik je willen vragen negativiteit voor jezelf te houden. Dankjewel 😊

Eerlijk gezegd, vind ik de reacties in dit topic tot nu toe erg netjes. Er wordt gevraagd om feedback en dat wordt gegeven. Ik kan echter goed begrijpen dat iedereen een andere tolerantieniveau heeft op het gebied van verschillende meningen en hoe dat aan kan komen.

Persoonlijk spreekt voornamelijk het magische aspect van heksen mij aan. Ik geloof dat hier veel op uit te breiden is. Voor degenen die aan deze RPG zullen meedoen, wens ik veel plezier toe. (flower)

[ I will always love you ]

Ohhh, mijn reactie was absoluut niet negatief bedoeld, alleen hoe ik tegen college–RPG’s aan kijk (wat ook de vraag was, dacht ik!)
    Please don’t feel bad! Mijn oprechte excuses mocht dat wel zo overgekomen zijn.

Ik vind het echt super dat er gevraagd wordt naar meningen en wat de vraag is van RPG’ers.
    Meer RPG’s = Meer beter!

Oh wow, ik zie dat er best wat reacties zijn op mijn opmerking over school gerelateerde RP's en het uit context is genomen. Ik ben honestly best verbaasd hierover hoe dit zo opgevat is? Mijn reactie was niet bedoeld als kritiek, maar als een persoonlijke (des)interesse jegens een genre van RPGs. Ik dacht dat daarnaar gevraagd was en we open waren om onze mening te delen, omdat bij nieuwe RPG ideeën vaak word gevraagd naar de mening en of er enige ammo voor is. Het is helemaal fijn voor mij als er users zijn die hier anders over denken en wel die interesse hebben. Dat is juist logisch, gezien iedereen anders is.
          Ik wist niet dat mijn persoonlijke preference een probleem was voor sommigen. Het is jammer dat het zo opgevat is, wat ik echt niet zo bedoeld had. Ik heb zelfs gezegd dat ik het concept van witches juist echt leuk vind!

W.b.t. een nieuwe RPG openen: imo is het altijd wel leuk als er diverse RPGs geopend worden zodat iedereen een keuze heeft waaraan diegene mee wil / kan doen. Dus ja. Leuk!

Don't walk. Run, you sheep, run.