Ik heb zelf vorig jaar een maand geen pil geslikt op advies van de huisarts als een soort reset om meerdere redenen: spoiler voor explicity Ik heb namelijk amper meer een libido en mijn bloedverlies was niet meer mooi rood maar echt van dat oude bruine troep, maar het kwam dan ook bijna niet op gang en dan liep ik gewoon een week met soort heftigere vorm van spotting rond. Zeer fijn, not.
Maar dat heeft eigenlijk niks geholpen. Ik heb die maand eigenlijk zoveel gekke dingen gehad, van pukkels op m'n billen en bovenbenen, tot echt super rare emotionele reacties. Heb toen ook gelijk gezegd dat ik dat niet nog eens doe.
Zou willen dat er betere opties waren, maar de horror verhalen die ik over spiraaltjes heb gehoord etc. schrikken mij enorm af om te wisselen naar iets permanents ipv iets wat zo gevoelig is naar je eigen schema en dat je idd onthoudt de pil te nemen en deze mee te nemen als je weg gaat van huis. Nu slik ik deze al 10 jaar bijna, dus op zich zit het wel redelijk ingebakken, maar toch. En mijn vriend en ik willen geen kinderen, dus ik zit gewoon aan de pil vast eigenlijk, helaas.
[ bericht aangepast op 14 april 2025 - 21:23 ]
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen