Ik zit hier dus ook enorm over in de knoop. Ik kan me echt in heel veel andere berichten vinden. Ik word in mei 30, dan heb ik ongeveer 3 jaar een relatie met mijn huidige vriend en wonen we al 2 jaartjes ongeveer proefsamen (sinds deze oktober officieel). Beide zitten we op het spectrum, adhd en add en kunnen niet goed tegen prikkels. Daarnaast heeft hij geen fijne moederlijke opvoeding gehad, waardoor familiewaarden bij hem lager liggen dan bij mij en is hij ook huiverig over het nemen van kinderen. De vragen "kan ik het aan (qua prikkels)" ligt bij ons beide heel hoog, bij hem ook nog de angst het kind te verpesten zoals hij voelt dat bij hem is gedaan (ik denk een angst waar veel ouders mee rondlopen).
Tocht denk ik dat de "wens" bij mij iets hoger ligt dan bij hem, ik zie mezelf wel als moeder. Echter, nu nog zeker niet. We voelen ons er emotioneel nog niet klaar voor en dat is prima momenteel. Echter, mocht het per ongeluk gebeuren, dan kiezen we er wel voor het te houden. Het is voor ons beide geen harde nee, maar we zijn gewoon.. bang denk ik, voor alle onbeantwoorde vragen. Emotionele stabiliteit is voor ons echt het aller belangrijkste, en daar zijn we nog niet. Tot die tijd blijft het voor ons beide een groot vraagteken.
De laatste tijd denk ik sws veel na over de toekomst. Ik wil het liefst minder werken, maar wel nadat we een koopwoning hebben - dit plan ligt echt ver in de toekomst want we hebben nog geen spaargeld en ons loon is nu ook niet je-van-het. Daarnaast wil ik blijven schrijven, wil ik liever minder werken en meer kunnen schrijven, maar als je weet hoeveel een kindje gaat kosten, hoeveel tijd het ook in gaat nemen, dan voelt het voor mij bijna alsof je moet kiezen tussen meer tijd voor je hobby en een kindje krijgen. Die vrije tijd en me-time zijn we allebei heel erg aan gehecht. We hebben genoeg support om ons heen (basically net als Natas), om vrije tijd te kunnen nemen als we willen, maar toch begint de angst niet alles tegelijk te kunnen hebben een beetje te broeien.
Lange rant, maargoed haha. Het voelt alsof het klokje begint te tikken, dat ik toch echt moet gaan nadenken over de aankomende 10 jaar en wat ik dan precies wil gaan doen. Ik probeer in het heden te blijven, maar soms voelt het alsof ik die grip niet meer heb. Alsof ik straks ineens "te laat" ben met die keuzes maken, omdat ik iets in het verleden heb laten schieten.
Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.