• Bron: http://www.ljh.qr

In de Belgische politiek kunnen ze er wat van leren: compromissen sluiten. Gisteren heeft de gemeenschap van Q live in het Lucht Je Hart kunnen meevolgen hoe twee users tot een besluit kwamen dat het Qreatieslandschap grondig zal hertekenen. Een verslag van een woelige dag.

Aan de basis ligt de inspiratieloosheid van user Leah voor een nieuwe naam, tot gisteren beter bekend onder de username Klaar. Toen Jolijn {SPECS) een vernieuwend voorstel de lucht in stuurde, werd dit meteen onthaald met enthousiasme onder andere Qusers. Het voorstel: de nieuwe naam KlaarMetDezeUsername.
    De post met het voorstel heeft tot op heden met 1 like een record in handen.

User Jarne, tot gisteren beter bekend onder de username Debbaut, moedigde de wijziging meteen aan.
    In een officieel antwoord liet Leah duidelijk verstaan niet zomaar tot een wijziging te willen overgaan. Dit leidde meteen tot een verhitte onderhandeling waarin het duidelijk werd dat Leah enkel zou toegeven indien Jarne zelf mee zou gaan in een rebranding. Of liever gezegd een terugschakeling naar de oude naam VoIde (met hoofdletter i). In het belang van Qreaties is Jarne akkoord gegaan met deze deal.

Helaas heeft het parlement de naam van Leah niet goedgekeurd wegens te veel tekens, men heeft meteen aanpassingen gedaan zonder overleg waardoor Leah nu door het leven gaat als KlaarMetDezeUse.

De wijziging werd over het algemeen goed onthaald binnen de gemeenschap al dreigen de vakbonden met nationale acties indien meer belachelijke namen de kop op zouden steken.

Volg de Actieve Topics voor meer actualiteit van Qreaties!

Dit hele onzinnige topic is dus om aan te kondigen:
    Leah: Klaar => KlaarMetDezeUse
    Jarne: Debbaut => VoIde

[ bericht aangepast op 14 jan 2025 - 2:46 ]

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Het parlement heeft het niet goedgekeurd??? Tegenwoordig mag je ook niets meer zeggen! Ik ben dat vadertje staat zo kotsbeu, hé !!!

(voor wie misschien denkt: wat een aandachtszoekers, jarne vond een parodie op oude naamsveranderingstopics van indentijd een goed idee en ik vond dat eigenlijk ook wel grappig, maar jarne is grappiger dan ik, dus bij dezen)

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

KlaarMetDezeUse schreef:
    Het parlement heeft het niet goedgekeurd??? Tegenwoordig mag je ook niets meer zeggen! Ik ben dat vadertje staat zo kotsbeu, hé !!!

(voor wie misschien denkt: wat een aandachtszoekers, jarne vond een parodie op oude naamsveranderingstopics van indentijd een goed idee en ik vond dat eigenlijk ook wel grappig, maar jarne is grappiger dan ik, dus bij dezen)

Altijd maar die regels, behalve voor zichzelf!

Hehe, ik wil niet graag de eer opstrijken, maar thaaanks! En haters gonna hate. Xx

Love it maar dooddoenervo heeft gewoon een speciaal plekje in mijn hart I can't help it

ooit was ik SherIock met hoofdletter i

Tijd voor koffie.

Ion schreef:
    Love it maar dooddoenervo heeft gewoon een speciaal plekje in mijn hart I can't help it

ooit was ik SherIock met hoofdletter i

Noted, volgende keer dat ik een stomme weddenschap afsluit met Jarne zal ik hem eerst jennen met dooddoenervo ipv VoIde.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Hé hé! Ik ben niet benaderd of ik instem met de vermelding van mijn aandeel......How dare (joehoe)
    Dit is hilarisch, please go on :Y)

You were born original, don't die as a copy.

KlaarMetDezeUse schreef:
    (...)

Noted, volgende keer dat ik een stomme weddenschap afsluit met Jarne zal ik hem eerst jennen met dooddoenervo ipv VoIde.

Respect

Tijd voor koffie.

KlaarMetDezeUse schreef:
    (...)

Daar hoef je me echt niet mee te jennen. Die noteer ik voor volgende maand als we hiervan afgeraken.:')

Dooddoenervo is gewoon iconic. Met special shoutout naar Dooddoenervis voor die 1 april grap met Fishlet dat we ooit deden.

SPECS schreef:
    Hé hé! Ik ben niet benaderd of ik instem met de vermelding van mijn aandeel......How dare (joehoe)

Ik beroep mij op mijn persvrijheid! Niets is meer waard dan de ongefilterde waarheid!

Ter ere van dit topic heb ik mijn interne Q-archief geraadpleegd (nogmaals, waarom kan ik me decennia oude Q-geschiedenis herinneren maar niet like M'N TO-DO LIJST OP WERK) en post hierbij het moment waarop de mods ons zat waren en ons verzochten niet meer de l te vervangen door een I, inclusief ikzelf die toen Sheriock heette en me een beetje betrapt voelde

Klikkerdeklik

Tijd voor koffie.

KlaarMetDezeUse schreef:
    (...)

VoIde schreef:
    (...)

Daar hoef je me echt niet mee te jennen. Die noteer ik voor volgende maand als we hiervan afgeraken.:')

Dooddoenervo is gewoon iconic. Met special shoutout naar Dooddoenervis voor die 1 april grap met Fishlet dat we ooit deden.

the community thanks u both

Tijd voor koffie.

VoIde schreef:
    (...)

Boe. Maar vrees niet, ik heb ander jenmateriaal in de vorm van een zeker gedicht waarvan ik, il faut le faire, je enorm respecteer dat het nog altijd op actief staat. Een parel van deze site.

SPECS schreef:

Je hebt een heel artsy vermelding, zelfs, je username staat tussen twee verschillende haakjes.

Ion schreef:
    Ter ere van dit topic heb ik mijn interne Q-archief geraadpleegd (nogmaals, waarom kan ik me decennia oude Q-geschiedenis herinneren maar niet like M'N TO-DO LIJST OP WERK) en post hierbij het moment waarop de mods ons zat waren en ons verzochten niet meer de l te vervangen door een I, inclusief ikzelf die toen Sheriock heette en me een beetje betrapt voelde

Klikkerdeklik

Same hahahaah I'll remember half the drama uit 2014 maar niet of ik nou die mail naar de ouders van leerlingen verstuurd heb ivm lesverplaatsingen.

Ion schreef:

Klikkerdeklik

Gewoon hilarisch dat dit een echt issue was destijds :"D

VoIde schreef:
    (...)

Ik beroep mij op mijn persvrijheid! Niets is meer waard dan de ongefilterde waarheid!

Wacht maar, ik kom achter je aan met mijn hooivork, vrijheid van....uiting? :Y)

KlaarMetDezeUse schreef:
    (...)

Je hebt een heel artsy vermelding, zelfs, je username staat tussen twee verschillende haakjes.

LMAO, dat was me nog niet eens opgevallen :W

Ion schreef:

Klikkerdeklik

Lol, lang geleden dat ik de naam Hale nog eens gelezen heb op deze site.:')