• Ik had bijna in het topic over het overlijden van Maggie Smith gereageerd op berichten over de nieuwe serie, maar het leek me gepaster een nieuw topic te openen.

HBO is volop bezig met de voorproductie van een nieuwe Harry Potter serie die het verhaal van de oorspronkelijke zeven boeken opnieuw gaat vertellen met een compleet nieuwe cast. De serie zou zeven seizoenen (een per boek) lopen over een duurtijd van circa tien jaar.

Momenteel is er een open casting bezig voor de golden trio en beginnen de geruchten van de eerste volwassen acteurs binnen te komen.

In dit topic kunnen we onze verwachtingen en meningen delen en nieuwe ontwikkelingen op de voet volgen.

Dit topic kort samengevat:

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Niet dat ik normaal series kijk, maar ik ben heel erg geneigd dit over te slaan om mijn nostalgie voor het verhaal te behouden.

Do it scared, but do it anyway.

Ik heb heel gemengde gevoelens bij de serie. Ik had veel liever nieuwe content gezien in de vorm van een serie over de Maurauders/eerste Order of the Phoenix of Founders van Hogwarts.

Als ik zie hoeveel fouten er in de Fantastic Beasts franchise zaten met betrekking tot verwijzingen naar de originele boeken hou ik mijn hart vast. (Nicolaas Flamel die ineens driehonderd jaar jonger was, McGonagall die ineens opdook als professor terwijl dat niet kon met haar oorspronkelijke leeftijd).

En gezien Rowling The Cursed Child als canon ziet, heb ik panische angsten voor een sekscene met Bellatrix en Voldemort in het laatste seizoen en een geboortescene net voor de battle of Hogwarts start.:')

[ bericht aangepast op 16 nov 2024 - 21:13 ]

Debbaut schreef:
    Ik heb heel gemengde gevoelens bij de serie. Ik had veel liever nieuwe content gezien in de vorm van een serie over de Maurauders/eerste Order of the Phoenix of Founders van Hogwarts.

Als ik zie hoeveel foute verwijzingen er in de Fantastic Beasts franchise zaten met betrekking tot verwijzingen naar de originele boeken hou ik mijn hart vast. (Nicolaas Flamel die ineens driehonderd jaar jonger was, McGonagall die ineens opdook als professor terwijl dat niet kon met haar oorspronkelijke leeftijd).

En gezien Rowling The Cursed Child als canon ziet, heb ik panische angsten voor een sekscene met Bellatrix en Voldemort in het laatste seizoen en een geboortescene net voor de battle of Hogwarts start.:')

Oh nee. Moet ze The Cursed Child echt als canon zien... En dit alles is waarom ik blij ben dat er geen Marauder serie komt. Nu kan ze dat minder verpesten, want ik en Rowling delen volgens mij niet echt dezelfde gedachten over de Marauders. (ik denk hetzelfde als een redelijk deel van de fans though.)

Ik ben dan ook redelijk bang voor dat het erg tegen gaat vallen, en kijk zelf nog maar amper tv. Dus ik verwacht niet dat ik het meteen ga kijken, tenzij de reviews erg goed zullen zijn.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Debbaut schreef:

Als ik zie hoeveel foute verwijzingen er in de Fantastic Beasts franchise zaten met betrekking tot verwijzingen naar de originele boeken hou ik mijn hart vast. (Nicolaas Flamel die ineens driehonderd jaar jonger was, McGonagall die ineens opdook als professor terwijl dat niet kon met haar oorspronkelijke leeftijd).

Dat laatste was iets wat ik liever niet had gelezen x]

Nee, maar ik sluit mij hier volledig bij aan! Er zijn zoveel andere verhalen waar de serie op had kunnen focussen! Daarbij vind ik de films ook nog niet oud genoeg. Ik kijk ze nog regelmatig en heb eigenlijk nog helemaal geen behoefte aan een reboot.

Dat gezegd te hebben ga ik het alsnog wel kijken tho...

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Novalunosis schreef:
    (...)

Dat laatste was iets wat ik liever niet had gelezen x]

Nee, maar ik sluit mij hier volledig bij aan! Er zijn zoveel andere verhalen waar de serie op had kunnen focussen! Daarbij vind ik de films ook nog niet oud genoeg. Ik kijk ze nog regelmatig en heb eigenlijk nog helemaal geen behoefte aan een reboot.

Dat gezegd te hebben ga ik het alsnog wel kijken tho...

Precies dit. Het heeft het bijgevoel van een creatie eindeloos uitmelken tot op de allerlaatste shitdruppel. De 'oude' films zijn nog prima, en hoewel Fantastic Beasts 1 echt prachtig was, gingen de daarop volgende films voor mij weer bergafwaarts. Waarom zoveel tijd en moeite steken in iets wat al een keer mooi op camera is gezet? Ga andere verhalen verfilmen (blush)

that being said, ik heb me als Marauder-fan ofc altijd dood geërgerd aan de representatie van Lily en James als zijnde volwassenen van midden dertig in foto's en in de Spiegel, terwijl ze stierven op 21-jarige leeftijd. dus de kans dat ze daar een verbeterslag in maken? sign me up! de kans dat alle (andere) mentions naar de Marauders zorgvuldig opgefuckt worden? ehhhh some things are better left to the imagination, i'm good with what we have

#vanmijhoeftdievrouwechtnietnogmeergeld #vivalawolfstar #they're*our*charactersnow #getyourfilthyfingersOFF

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

ProngsPotter schreef:
    (...)

Precies dit. Het heeft het bijgevoel van een creatie eindeloos uitmelken tot op de allerlaatste shitdruppel. De 'oude' films zijn nog prima, en hoewel Fantastic Beasts 1 echt prachtig was, gingen de daarop volgende films voor mij weer bergafwaarts. Waarom zoveel tijd en moeite steken in iets wat al een keer mooi op camera is gezet? Ga andere verhalen verfilmen (blush)

that being said, ik heb me als Marauder-fan ofc altijd dood geërgerd aan de representatie van Lily en James als zijnde volwassenen van midden dertig in foto's en in de Spiegel, terwijl ze stierven op 21-jarige leeftijd. dus de kans dat ze daar een verbeterslag in maken? sign me up! de kans dat alle (andere) mentions naar de Marauders zorgvuldig opgefuckt worden? ehhhh some things are better left to the imagination, i'm good with what we have

#vanmijhoeftdievrouwechtnietnogmeergeld #vivalawolfstar #they're*our*charactersnow #getyourfilthyfingersOFF

Jaa, het zou echt wel tof zijn als ze de fancast kunnen regelen voor de Marauders (al zijn die nu eigenlijk ook al te oud oops), maar dat vond ik wel echt zo'n grote fout in de films. Een Marauder serie lijkt me echt fantastisch maar niet zolang JK er invloed op heeft :') Dan kan het inderdaad beter bij verhalen blijven.

ProngsPotter schreef:
    (...)

Ik wilde het niet perse zelf vermelden, maar amen. Ik merk zelf dat ik het hoe langer hoe moeilijker begin te vinden om het werk los te zien van de artiest en probeer nu vooral fan based dingen te vinden. (Waaronder Through the Griffin Door, en het is gewoon hilarisch dat die twee zich zo in bochten wringen om haar naam niet meer te zeggen, ze is zelf She who must not be named geworden.)

Novalunosis schreef:
    (...)

Jaa, het zou echt wel tof zijn als ze de fancast kunnen regelen voor de Marauders (al zijn die nu eigenlijk ook al te oud oops), maar dat vond ik wel echt zo'n grote fout in de films. Een Marauder serie lijkt me echt fantastisch maar niet zolang JK er invloed op heeft :') Dan kan het inderdaad beter bij verhalen blijven.

èhh, CGI verjonging is een ding, toch? :W

Debbaut schreef:
    (...)

Ik wilde het niet perse zelf vermelden, maar amen. Ik merk zelf dat ik het hoe langer hoe moeilijker begin te vinden om het werk los te zien van de artiest en probeer nu vooral fan based dingen te vinden. (Waaronder Through the Griffin Door, en het is gewoon hilarisch dat die twee zich zo in bochten wringen om haar naam niet meer te zeggen, ze is zelf She who must not be named geworden.)

Ik ben nog steeds blij dat ik niet genoeg social media heb om alle drama rond auteurs etc. constant te volgen behalve wat ik hier en daar van mensen meekrijg. Maar ja verder eens dat het op een gegeven moment wel prima is met de hoeveelheid content die er rond een bepaald iets is, zeker als het constant remakes zijn. Als een film ofzo slecht is en dat er daarom tien jaar later een remake serie gemaakt wordt prima, maar we hebben leuke boeken en films, waarom moet er overal ook nog een serie van...

Do it scared, but do it anyway.

Debbaut schreef:
    (...)

Whahahahaha oh, dat is toch wel echt peak irony 😂😂

Ik ben het met je eens inderdaad. Je kan wel roepen "ah joh, het is toch alleen maar een verhaal! it's not that deep", maar tegelijkertijd krijgt Voldemort bij iedere nieuwe purchase van iets Potter related weer nieuw geld om in transphobe shit te steken. Wist je dat ze schijnbaar onder een pseudoniem een nieuwe kinderserie aan het schrijven is met al vijf boeken, over een seriemoordenaar die zijn slachtoffers lokt door zich te kleden als een vrouw? sigh.

"ah joh, dat is toch maar een nieuwe soort plottwist"--in ieder verhaal zit een boodschap. In ieder verhaal zitten lessen, morals, een idee over goed en fout. dit is niet alleen maar een verhaal, it's deliberately poisoning people against others. dat kan ik niet los zien van de artiest. Het moet kunnen dat we met elkaar omgaan ondanks verschillen in politieke opvattingen, maar dit is een verschil in views on morality. ajuustruus.

-

als ik deze serie ooit ga kijken, is het wel... (pirate)? To the dark site go i

ProngsPotter schreef:
    (...)

Ik ben het met je eens inderdaad. Je kan wel roepen "ah joh, het is toch alleen maar een verhaal! it's not that deep", maar tegelijkertijd krijgt Voldemort bij iedere nieuwe purchase van iets Potter related weer nieuw geld om in transphobe shit te steken. Wist je dat ze schijnbaar onder een pseudoniem een nieuwe kinderserie aan het schrijven is met al vijf boeken, over een seriemoordenaar die zijn slachtoffers lokt door zich te kleden als een vrouw? sigh.

"ah joh, dat is toch maar een nieuwe soort plottwist"--in ieder verhaal zit een boodschap. In ieder verhaal zitten lessen, morals, een idee over goed en fout. dit is niet alleen maar een verhaal, it's deliberately poisoning people against others. dat kan ik niet los zien van de artiest. Het moet kunnen dat we met elkaar omgaan ondanks verschillen in politieke opvattingen, maar dit is een verschil in views on morality. ajuustruus.

-

Hahaha, in het begin vond ik het vaag dat ze de hele tijd over "the author" of "the creator" spraken, tot ik hun statement las en toen werd ik nog meer invested.:'D

Ja, ik heb daar iets van opgevangen, al wist ik niet dat het op kinderen gericht was, ik dacht dat het voor een ouder publiek was. Ik snap gewoon niet wat er met haar is misgelopen. Harry Potter gaat juist voor een heel groot deel over iedereen accepteren ongeacht hoe die persoon is en dat vooroordelen niet oke zijn en dat liefde het allerbelangrijkste is ter wereld. Ik snap niet dat haar denkwereld zo zwaar verandert is geraakt.

Debbaut schreef:
    (...)

Hahaha, in het begin vond ik het vaag dat ze de hele tijd over "the author" of "the creator" spraken, tot ik hun statement las en toen werd ik nog meer invested.:'D

Ja, ik heb daar iets van opgevangen, al wist ik niet dat het op kinderen gericht was, ik dacht dat het voor een ouder publiek was. Ik snap gewoon niet wat er met haar is misgelopen. Harry Potter gaat juist voor een heel groot deel over iedereen accepteren ongeacht hoe die persoon is en dat vooroordelen niet oke zijn en dat liefde het allerbelangrijkste is ter wereld. Ik snap niet dat haar denkwereld zo zwaar verandert is geraakt.

Oh, zou ook goed kunnen! Ik ben niet helemaal bij, zeker niet met haar. Tbh moet ik zeggen dat sommige dingen er wel al jaren aan zaten te komen. Alle dappere helden mogen in het mooie Gryffindor House, de lulletjes die denken dat liefde de wereld redt mogen bij Helga omdat het maar moet he, de nerds groeperen we ook mooi bij elkaar, en tot slot hebben we natuurlijk our resident Evil house, out of which no good has ever come and never will. The system was flawed to begin with.

ProngsPotter schreef:
    (...)

-

Ja precies dit, net als boeken van Vinted halen (Ik wil toch wel graag de Hufflepuff boeken set hehe)

Lol, het ging over de serie en eindigt in JK Rowling bashen. Ik ben het zeker hiermee eens though:

Mazino schreef:
    Niet dat ik normaal series kijk, maar ik ben heel erg geneigd dit over te slaan om mijn nostalgie voor het verhaal te behouden.

[ heaven knows ]

Ik ben het heel erg eens met alle JK Rowling -gerelateerde opmerkingen en dat maakt het toch moeilijker om van de content te genieten.

Maar eerlijk gezegd heb ik altijd gehoopt dat er een serie zou komen van de boeken 🙈 Ik ben zelf nooit zo onder de indruk van de films geweest. Ik vond en vind ze oprecht leuk, maar ze misten in mijn ogen zoveel uit de boeken. Dus ik heb juist altijd gehoopt dat ze het nog een keer zouden omzetten in een serie, zodat het de boeken nog veel meer eer aandoet.

Natuurlijk ben ik ook sceptisch, want ik ben het eens dat eigenlijk nagenoeg alle content ná de originele serie niet zo sterk is (en soms zelfs ronduit beledigend, Cursed Child I'm looking at you). En de laatste tijd vind ik dat er veel focus is op geld verdienen en minder op kwaliteit op het gebied van films en series: alle series die na 1 seizoen gecanceld worden terwijl ze veel potentie hebben, alle remakes en live actions die tegenwoordig gemaakt worden, plus alle sequels en prequels die alleen maar leunen op de naam van het originele verhaal...

Maar als ze de boeken weten eer aan te doen, ben ik alsnog enthousiast. En in een poging optimistisch te zijn, ga ik daar eerst maar gewoon vanuit :') Ik hoop alleen wél dat ze ook echt proberen met een wit canvas te beginnen, en vanuit het boek alles te benaderen, en niet vanuit alles wat er momenteel al is.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain