• ... it's me!

Daphne, nu bekend als Lupinus (wat een gloednieuwe username is dus die zal bij niemand een belletje doen rinkelen), in de hoogtijdagen van - toen nog - Quizlet bekend als onder andere xAguamenti, de 'Wemelverslaafde' van het Kletscafé, de koningin van het lepels aan haar neus hangen op TinyChat, en degene wier profiel het afgelopen decennium vele transformaties heeft ondergaan wegens wisselende interesses.

En toch is er één interesse die zo nu en dan weer eens bovenkomt en waarbij ik me dan ook meteen weer helemaal thuis voel: Harry Potter. Ja, ik heb weer eens een Harry Potter opleving. Gewoon door weer eens een van de films te kijken. Zo snel kan dat gaan. En ik kan niets doen om het tegen te houden. Al ben ik niet meer die Wemelverslaafde die ik was als dertienjarige. ;)
    Maar goed, wat doe je als je een Harry Potter opleving hebt? Dan denk je terug aan 'een decennium geleden' toen je echt helemaal 100% Harry Potter fa(u)naat was. Ik zat toen op de fantastische website HarryPotterForum (zijn er hier nog mensen die daar ook op hebben gezeten? :)) en via via ben ik toen hier terechtgekomen, waar ik al snel deel ging uitmaken van het beste topic van heel Q: het Kletscafé! Wat was dat leuk! Ik kan me nog herinneren dat dat echt een safe space voor me was en dat ik eindelijk het gevoel had ergens bij te horen. (H) Ik ben nu mijn tijd ook aan het besteden aan het teruglezen van deze topics en er komen weer een hoop herinneringen naar boven!
    Ik heb er dan ook fantastische mensen leren kennen, zoals Lotta, Jarne, Leah (al kende ik haar volgens mij al van HarryPotterForum) Yolanda, Gail en nog veeeel meer! Zijn jullie er nog?

Nu klink ik misschien wel alsof ik denk erg interessant te zijn en alsof er daadwerkelijk mensen gaan zijn die denken 'Oh ja, Daphne, die ken ik nog wel!', maar dat betwijfel ik ten zeerste. Maar goed, misschien is er toch nog iemand die actieve herinneringen aan mij heeft. En zo niet: aangenaam kennis te maken!

In ieder geval... tijd voor mijn weder-weder-weder-weder-wedergeboorte: ik ben weer terug. Voor hoe lang weet ik niet. De vorige keer dat ik weer 'terug' was, was twee jaar geleden. Toen plaatste ik een berichtje op het forum waarin ik zei terug te zijn en te hopen het iets langer vol te houden dan de vorige keren. Dit betreffende berichtje was ook meteen weer mijn laatste forumberichtje voordat ik toch weer verdween voor twee jaar. Dan kan het nu alleen maar beter gaan! :Y) (is het nog normaal om de smileys van Q te gebruiken of ben ik nu een enorme boomer?)

Maar om dan toch even af te gaan ronden: nu mijn profiel weer een hele transformatie heeft ondergaan en ik er weer helemaal tevreden mee ben, hoop ik in deze hoedanigheid toch wel weer iets langer te blijven. We gaan het zien... Ik vind het in ieder geval leuk om weer terug te zijn!

Liefs, Daphne (flower)

Bring back het Kletscafé

[ bericht aangepast op 2 nov 2024 - 15:46 ]

"Finally the flesh reflects the madness within."

Welkom terug!
    Ik denk niet dat ik je ken van vroeger, maar het is altijd leuk om oude Q'ers weer online te zien.

En het is net zo goed altijd leuk mede HP fauns te ontmoeten. Ik ben zelf de afgelopen maand ook weer meer terug in mijn HP hype, en lees voornamelijk Marauder era fics (perciver fics excluded). Dus ik vind je usernaam en profiel tof!

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Hoooooi Daphne! Natuurlijk ken ik je nog! Het Kletscafé was echt iconic, zeker met de Truth or Dare avonden die we deden.:'D

Al vind ik het best next level dat je dat allemaal aan het teruglezen bent. Ik schaam me echt voor de jongere zelf hier op Q omdat ik echt een snotneus was.:P

Ik hoop alleszins dat je lang blijft deze keer. Ikzelf kijk eigenlijk nog elke dag hier. Niet dat ik altijd reageer, maar Q blijft toch wel een vertrouwt onderdeel van mijn bestaan.

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Phlegethon schreef:
    Welkom terug!
    Ik denk niet dat ik je ken van vroeger, maar het is altijd leuk om oude Q'ers weer online te zien.

En het is net zo goed altijd leuk mede HP fauns te ontmoeten. Ik ben zelf de afgelopen maand ook weer meer terug in mijn HP hype, en lees voornamelijk Marauder era fics (perciver fics excluded). Dus ik vind je usernaam en profiel tof!

Oh dankjewel! (blush) Ik vind het ook leuk om weer terug te zijn en om te zien dat er nog altijd HP fans te vinden zijn hier!

Debbaut schreef:
    Hoooooi Daphne! Natuurlijk ken ik je nog! Het Kletscafé was echt iconic, zeker met de Truth or Dare avonden die we deden.:'D

Al vind ik het best next level dat je dat allemaal aan het teruglezen bent. Ik schaam me echt voor de jongere zelf hier op Q omdat ik echt een snotneus was.:P

Ik hoop alleszins dat je lang blijft deze keer. Ikzelf kijk eigenlijk nog elke dag hier. Niet dat ik altijd reageer, maar Q blijft toch wel een vertrouwt onderdeel van mijn bestaan.

Jaaaaaaa the one and only Dooddoenervo! :P Wat leuk dat je er nog altijd bent!

Ben het niet allemaal aan het teruglezen hoor, maar zo hier en daar een deel van een topic, haha. Maar ik heb dan ook lang niet zoveel forumreacties geplaatst als jij. ;)
    Ja, ook ik moet tot de conclusie komen dat ik destijds toch best een gekkie was. Maar ja, we hadden wél plezier.

Hoe gaat het nu met jou? Waar hou je je zoal mee bezig ~in het leven~?

[ bericht aangepast op 2 nov 2024 - 19:05 ]

Lupinus schreef:
    (...)

Jaaaaaaa the one and only Dooddoenervo! :P Wat leuk dat je er nog altijd bent!

Ben het niet allemaal aan het teruglezen hoor, maar zo hier en daar een deel van een topic, haha. Maar ik heb dan ook lang niet zoveel forumreacties geplaatst als jij. ;)
    Ja, ook ik moet tot de conclusie komen dat ik destijds toch best een gekkie was. Maar ja, we hadden wél plezier.

Hoe gaat het nu met jou? Waar hou je je zoal mee bezig ~in het leven~?

Omg, waar is de tijd gebleven dat ik zo bekend stond hier.:'D

Nu je het zegt, meer dan 24.000, ik ben echt een spammer.

Het leven is echt een hobbelige rit momenteel. Overmorgen verhuis ik om dinsdag op een nieuwe job te starten. Maar ik kijk er wel naar uit. Over het afgelopen jaar gaan we het verder niet hebben, want ik heb zin om met dingen te beginnen gooien als ik daaraan terugdenk.(nerd)
    Verder hou ik mijn HP verslaving levende, ik ontken niet dat ik mijn kat Dobby heb genoemd. Daarnaast ben ik tegenwoordig minstens evenveel into het Osemanverse (Heartstopper got me there, maar ik lees nu echt alles wat ik van Alice Oseman te pakken kan krijgen).

En jij? Behalve dan terug in een HP fase zitten?

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Debbaut schreef:
    (...)

Omg, waar is de tijd gebleven dat ik zo bekend stond hier.:'D

Nu je het zegt, meer dan 24.000, ik ben echt een spammer.

Het leven is echt een hobbelige rit momenteel. Overmorgen verhuis ik om dinsdag op een nieuwe job te starten. Maar ik kijk er wel naar uit. Over het afgelopen jaar gaan we het verder niet hebben, want ik heb zin om met dingen te beginnen gooien als ik daaraan terugdenk.(nerd)
    Verder hou ik mijn HP verslaving levende, ik ontken niet dat ik mijn kat Dobby heb genoemd. Daarnaast ben ik tegenwoordig minstens evenveel into het Osemanverse (Heartstopper got me there, maar ik lees nu echt alles wat ik van Alice Oseman te pakken kan krijgen).

En jij? Behalve dan terug in een HP fase zitten?

Ik herinner me maar al te goed hoe jij altijd maar iedereen aan het vermoorden was en het bloed van muggleborns dronk 😂

Leuk zeg, en spannend allemaal! Veel succes met de verhuizing en met je nieuwe baan! Wat voor baan is het, als ik vragen mag? Ben wel benieuwd want ik meen me te herinneren dat je de toeristische sector in wilde gaan destijds!

Dat hobbelige herken ik wel ja! Ik heb een hele tijd niet geweten wat ik nu met mijn leven moest en heb een hele boel veranderingen doorgemaakt wat betreft studie en interesses, en zo nu en dan kwam er een existentiële crisis om de hoek kijken. (cat) Maar ik heb dus verschillende studies geprobeerd en zit nu wel eindelijk op mijn plekje met ook leuk vrijwilligerswerk dat ik doe. En daarbij heb ik ook een doel/wens wat betreft mijn afstudeerstage die er volgend jaar aankomt en werk daarna.

En naast de HP fase waar ik echt net een weekje weer in zit (en waarbij ik merk dat ik er echt alweer veel te hard in ga en hele impulsieve aankopen aan het doen ben), ben ik al 2 jaar steady heel erg into de Dolly Dots en over het algemeen ook gewoon de jaren 80, dus dat is verder wel het grootste deel van mijn identiteit momenteel. Maar ergens begon ik de laatste tijd iets te missen en het gevoel te krijgen dat er een gat opgevuld moest worden, en toen was daar HP weer. Moet alleen even zorgen dat dat niet weer mijn hele leven over gaat nemen want daar ben ik nog altijd wel gevoelig voor ;)

Aahh, welkom terug *O* Volgens mij ken ik je ook niet van vroeger, maar wat heerlijk dat je weer zo'n plezier haalt uit Harry Potter hahaha. Ik zou er bijna ook een aantal oude fanfics door gaan teruglezen lol. Leuk dat je er bent!

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

ProngsPotter schreef:
    Aahh, welkom terug *O* Volgens mij ken ik je ook niet van vroeger, maar wat heerlijk dat je weer zo'n plezier haalt uit Harry Potter hahaha. Ik zou er bijna ook een aantal oude fanfics door gaan teruglezen lol. Leuk dat je er bent!

Hoihoi!

Jij komt mij denk ik wel enigszins bekend voor! Maar ik denk dat je deze username en profielfoto ook al langer hebt of in ieder geval vaker hebt gehad? In ieder geval: I love je username maar dat is ook niet gek aangezien onze usernames beide verwijzen naar een Marauder :Y)

Tja, ik heb Harry Potter even nodig om me uit een sleur te trekken en me te behoeden voor 'de grote somberheid' die weer op de loer lag. Dus nu inderdaad tijd voor plezier! Leuk om hier weer te zijn! (H)

[ bericht aangepast op 3 nov 2024 - 19:30 ]

Lupinus schreef:
    (...)

Hoihoi!

Jij komt mij denk ik wel enigszins bekend voor! Maar ik denk dat je deze username en profielfoto ook al langer hebt of in ieder geval vaker hebt gehad? In ieder geval: I love je username maar dat is ook niet gek aangezien onze usernames beide verwijzen naar een Marauder :Y)

Tja, ik heb Harry Potter even nodig om me uit een sleur te trekken en me te behoeden voor 'de grote somberheid' die weer op de loer lag. Dus nu inderdaad tijd voor plezier! Leuk om hier weer te zijn! (H)

Hahaha jaa, deze is met uitstek mijn meest bekende inderdaad. En lijkt ook erg op JamesPotter, het profiel van Femke met wie ik heel goed kon. Zeker als je Harry Potter fan bent heb je haar en Anna (LilyEvans) vast wel voorbij zien komen! En slim om terug te vallen op zo'n oldie but goodie als Harry Potter als het gaat om somberheid voor zijn ehehe. Je was alle films ook aan het rewatchen, toch? Nou ben ik toch wel benieuwd: welke zijn je favo's? Prisoner natuurlijk, maar verder? ;P

ProngsPotter schreef:
    (...)

Hahaha jaa, deze is met uitstek mijn meest bekende inderdaad. En lijkt ook erg op JamesPotter, het profiel van Femke met wie ik heel goed kon. Zeker als je Harry Potter fan bent heb je haar en Anna (LilyEvans) vast wel voorbij zien komen! En slim om terug te vallen op zo'n oldie but goodie als Harry Potter als het gaat om somberheid voor zijn ehehe. Je was alle films ook aan het rewatchen, toch? Nou ben ik toch wel benieuwd: welke zijn je favo's? Prisoner natuurlijk, maar verder? ;P

Ah ja, zij komen me ook wel bekend voor!

Ja een soort van! De films worden nu weer wekelijks uitgezonden op tv, maar daar kwam ik pas halverwege Chamber of Secrets achter :( Die staat trouwens ook wel in mijn favorietenlijstje, samen met Order of the Phoenix en natuurlijk good old Philosopher's Stone. Maar op nummer één inderdaad Prisoner, hoe raad je het toch? (krul)

How about you?

Lupinus schreef:
    (...)

Ah ja, zij komen me ook wel bekend voor!

Ja een soort van! De films worden nu weer wekelijks uitgezonden op tv, maar daar kwam ik pas halverwege Chamber of Secrets achter :( Die staat trouwens ook wel in mijn favorietenlijstje, samen met Order of the Phoenix en natuurlijk good old Philosopher's Stone. Maar op nummer één inderdaad Prisoner, hoe raad je het toch? (krul)

How about you?

Ahh ja weetje, ik heb een sixth sense voor die dingen soms (pirate)

Oehh, interessante lineup! Ik ken niet heel veel mensen die één en twee allebei op hun favo lijst hebben staan. Wel jammer dat je Stone dan net gemist hebt :c Misschien is die nog ergens online niet-zo-de-bedoeling terug te kijken? Ehehe. Mijn favo is zijn (weinig verrassend) ook Prisoner, en Phoenix is een close second - we all hate umbridge, maar haar theme is een fucking banger hahahaha

ProngsPotter schreef:
    (...)

Ahh ja weetje, ik heb een sixth sense voor die dingen soms (pirate)

Oehh, interessante lineup! Ik ken niet heel veel mensen die één en twee allebei op hun favo lijst hebben staan. Wel jammer dat je Stone dan net gemist hebt :c Misschien is die nog ergens online niet-zo-de-bedoeling terug te kijken? Ehehe. Mijn favo is zijn (weinig verrassend) ook Prisoner, en Phoenix is een close second - we all hate umbridge, maar haar theme is een fucking banger hahahaha

Het is wel zo dat ze de top drie niet allebei halen! Dat is dan toch
    1. Prisoner
    2. Phoenix
    3. Stone
    Allemaal oneven nu ik er zo over nadenk (nerd)

Ik weet al van mezelf dat als ik Stone nu toch nog ga kijken, ik de rest ook weer allemaal erachteraan moet kijken. (A) Iets voor later dus!
    Heb nog wel de dvd's ergens liggen bij mijn ouders thuis maar volgens mij zijn die (vooral de eerste paar) Nederlands gesproken (kan echt niet hahahaaa) en omdat we daar ook aan zijn gekomen op een niet-zo-de-bedoeling manier, kan ik 'm ook niet op Engels zetten. Dus laat ik die dvd's maar niet meer kijken xD

Lupinus schreef:
    (...)

Het is wel zo dat ze de top drie niet allebei halen! Dat is dan toch
    1. Prisoner
    2. Phoenix
    3. Stone
    Allemaal oneven nu ik er zo over nadenk (nerd)

Ik weet al van mezelf dat als ik Stone nu toch nog ga kijken, ik de rest ook weer allemaal erachteraan moet kijken. (A) Iets voor later dus!
    Heb nog wel de dvd's ergens liggen bij mijn ouders thuis maar volgens mij zijn die (vooral de eerste paar) Nederlands gesproken (kan echt niet hahahaaa) en omdat we daar ook aan zijn gekomen op een niet-zo-de-bedoeling manier, kan ik 'm ook niet op Engels zetten. Dus laat ik die dvd's maar niet meer kijken xD

Oeef, een Nederlandse dub is inderdaad wel intens. Dan toch online ergens zou ik zeggen, hahaha
    mooie top drie, hihi. Heb je ook een paar favo HP fanfics hier op Q?

ProngsPotter schreef:
    (...)

Oeef, een Nederlandse dub is inderdaad wel intens. Dan toch online ergens zou ik zeggen, hahaha
    mooie top drie, hihi. Heb je ook een paar favo HP fanfics hier op Q?

Nogal ja. Ik heb jarenlang iets in mijn hoofd gehad waarbij een stem op een bepaalde manier 'Gerechtigheid!' zei, maar kon me niet meer herinneren waar dat nou van was... En toen keek ik dus afgelopen weekend naar Phoenix en toen zei Vernon 'Justice!' en met die kop van 'm erbij wist ik meteen dat dát het moet zijn geweest van mijn Nederlandse dvd hahahaa

Ik moet bekennen dat ik hier altijd alleen maar voor het forum ben geweest en eigenlijk niets lees (of schrijf) (wat doe ik hier dan eigenlijk?)
    Maar als ik nou toch eens zin krijg om een fanfic te gaan lezen, heb je dan aanraders?

Lupinus schreef:
    (...)

Nogal ja. Ik heb jarenlang iets in mijn hoofd gehad waarbij een stem op een bepaalde manier 'Gerechtigheid!' zei, maar kon me niet meer herinneren waar dat nou van was... En toen keek ik dus afgelopen weekend naar Phoenix en toen zei Vernon 'Justice!' en met die kop van 'm erbij wist ik meteen dat dát het moet zijn geweest van mijn Nederlandse dvd hahahaa

Ik moet bekennen dat ik hier altijd alleen maar voor het forum ben geweest en eigenlijk niets lees (of schrijf) (wat doe ik hier dan eigenlijk?)
    Maar als ik nou toch eens zin krijg om een fanfic te gaan lezen, heb je dan aanraders?

Bwhahahhaa, zoo herkenbaar, ik word daar ook altijd gek van als je zo'n stukje geluid in je hoofd hebt en je het maar niet kan plaatsen. Heerlijk dat je 'm nu weet haha :W

(Nouja, gezellig kletsen c: ) Oeeh, nou als ik je een hele leuke modern day Wolfstar AU mag aanraden: Lights all askew in the heavens || Marauders As you'll be able to tell by my comments ging ik hier heel erg goed op, lol