Dankjulliewel allemaal voor jullie reacties! <3
Het heeft even geduurd, maar ik heb wel wat stappen ondernomen. Ik ben wel naar de huisarts geweest, maar besloten om toch geen bloed te laten prikken (ja I know...). De arts was daar okee mee, en heeft me melatonine tabletten voorgeschreven. Al heb ik niet het idee dat het veel doet, maargoed.
Verder ben ik naar een kinesioloog geweest (ik ga sta best open voor het alternatieve stuk, vandaar). Mijn eigenlijke vraag aan haar was, kun jij met kinesiologie kijken of ik ergens een tekort aan heb (vitaminen/mineralen etc). Dan zou ik supplementen kunnen proberen, en kijken of het beter gaat, zonder bloed te prikken. Maar zij vroeg of ik er okee mee was om breder te kijken, en al vrij snel kwam ze tot de conclusie dat het emotioneel is. Een groot stuk is dat ik heel kritisch op mezelf ben en altijd wel iets vind wat negatief is geweest, iets waar ik mezelf bij kan afkraken, of vind dat ik iets beter had moeten doen, of vind dat ik ergens aan moet werken aan mezelf. Een ander stuk zit 'm in een familiebreuk, waarvan ik dacht dat het niet zo veel effect op me had, maar dat blijkbaar toch wel heeft.
Het lastige is alleen nu, hoe werk je hieraan? En het liefst zo snel mogelijk, want ik wil graag goed slapen haha :')
Maar hee, de eerste dagen na het gesprek sliep ik nog steeds zo slecht, maar de laatste paar dagen ben ik wel al iéts beter gaan slapen. Het kan nog beter, maar het is beter dan eerst (:
Om ook nog even terug te komen op jullie reacties (:
Reeses, ik heb zelf niet echt het idee dat ik beïnvloed wordt door de seizoenen. Als het echt heel warm is in de zomer, slaap ik overigens wel slecht, gewoon door de warmte :') #levenzonderairco haha.
Dillinger, ik hoop voor je dat het slaap onderzoek wel iets oplevert, dan weet je iniedergeval wat beter wat het is en waar je mee aan de slag kan. Succes! <3